5 mei 2025, 21:11:10

steeds gapen

Gestart door Michel en mn valkjes, 16 januari 2005, 15:00:14

« vorige - volgende »

Michel en mn valkjes

Ik heb vier valkjes waarvan er 3 nu bijna een jaar zijn.Ik heb 2 weken geleden een witmasker erbij gekregen van iemand maar het valt mij op dat hij steeds weer begint te geeuwen ook overdag. hij gaat dan met z,n pootje over z,n wang wrijven en begint te geeuwen wat beteknt dit. Hij eet wel goed. Hij is wel een stuk ouder.

Kolkkie

16 januari 2005, 15:46:02 #1 Last Edit: 16 januari 2005, 15:46:18 by kolkkie
CitaatIk heb vier valkjes waarvan er 3 nu bijna een jaar zijn.Ik heb 2 weken geleden een witmasker erbij gekregen van iemand maar het valt mij op dat hij steeds weer begint te geeuwen ook overdag. hij gaat dan met z,n pootje over z,n wang wrijven en begint te geeuwen wat beteknt dit. Hij eet wel goed. Hij is wel een stuk ouder.

Hoi Michel,

Als je valkje begint te geeuwen als hij tijdens het krabben over zijn wangetje gaat komt dat omdat hij dan over zijn oortje krabt.
Hierdoor ontstaat er een drukverschil in het oor. Om dat op te heffen gaat je valkje geeuwen.

Als ik 1 van mijn valkjes kroel en ik ga over zijn oortje heen begint hij ook te geeuwen, als hij zich krabt en hij komt over zijn oortje doet hij het ook.
De anderen doen het wat minder.

Je hoeft je daar dus geen zorgen om te maken, het is een normaal verschijnsel.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006