16 april 2024, 16:44:39

mijn valkje eet  papier

Gestart door royco, 10 januari 2005, 15:43:07

« vorige - volgende »

royco

mijn valkje rico is bijna altijd los dus wij houden hem niet altijd in de gaten maar als hij dan papier ziet gaat hij het opeten mijn vraag is kan het kwaad dat hij weleens papier eet?

Paul

Hoi Royco,

Meestal eten ze het niet op maar versnipperen ze het alleen.
In elk geval oppassen met kranten de drukinkt is giftig en daar kunnen ze zeker op de lange duur ziek van worden.
Maar pakken ze af en toe eens een stukje gewoon papier dan kan dat niet echt kwaad ze doen dat hier ook wel vaak.

Groetjes, Paul

es

Hoi,

Die van mij zit ook wel eens papier te versnipperen, inderdaad zonder inkt enzo.
Gewoon een blaadje wit papier, zo blijft ze bezig als ik achter de pc zit, en het voorkomt dat ze me andere papieren te pakken krijgt. :o
Was ook wel benieuwd of het slecht was voor hem, dus bij deze is mijn vraag ook gelijk beantwoord. ;D ;D

Groetjes Es

Tara

Hoi,

meer kan ik eigelijk niet toevoegen, idd krantenpapier is giftig door de inkt maar dat zei Paul al, maar gewoon papier kan helemaal geen kwaad, is ook afkomstig van bomen waar ze van sommige ook de takken van mogen duz...

Groetjes, Tara

es

Hoi,

Inderdaad ik geef ook geen papier met lijntjes enzo, ik heb zo'n klein wit kladblokje en af en toe krijgt ie een velletje om een beetje bezig te blijven. ;D
Zodat hij niet de rekeningen en andere papieren te grazen neemt. :D :D

groetjes Es

Riny

Hallo allemaal
mischien een idee voor eigenaars van valkjes die graag papier verscheuren.
Closterolletjes of rolletjes van keukenrolpapier ophangen in de kooi,hier zit geen inkt aan en ze hebben ook scheurplezier.
Groetjes Riny

Paul

Hoi,

Dat papier volledig gifvrij is dat is ook niet helemaal waar vaak is wit papier gebleekt en daar zitten toch ook wel stoffen in maar die kunnen lang niet zo veel kwaad als drukinkt.
Een Toiletrolletje zit bijvoorbeeld weer lijm aan maar ik heb er nog nooit een zieke vogel door gehad.
Maak alleen een toiletrol goed vast met een knijper aan de tralies of iets dergelijks anders kan er dit gebeuren bijvoorbeeld:


Ik heb ook gehad dat er een valkje volledig in de stress onder in de kooi liep met een hele rol op zijn kopje.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
wat ik nog vergeten te zeggen was.
Ik doe rolletjes van keukenrol of toiletpapier altijd om een zitstok .Dan zijn zo'n dingen als op de foto's van Paul niet mogelijk.
Groetjes Riny

Valerie

Nou, da's een goede tip! :)
Vroeger vond Rocky het altijd leuk om aan het bahang te knabbelen.  >:( Vond ik niet leuk.  ;D