18 juli 2025, 21:41:37

het dagboek van tico.

Gestart door ep, 14 januari 2005, 16:07:38

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Petra,

Je moet inderdaad je dagboek weer eens bijwerken.
Hoe is het nu met Tico, en waar zijn nou de FOTOOOO'S.

En uh ff wat anders:
Wanneer komt nou precies je 2e valk  ;D

Groeten van hier  ;)

Natas[/color]
Joepie

ep

Ja ik weet het.
Ik zal zeer binnen kort nog even wat foto,s plaatsen.
Maar echt veel is er over tico niet te vertellen.
O, ja wat wel leuk is dat hij mijn man nadoet als edwin gaapt gaat hij ook gapen, maar bij mij doet hij dat niet, hoezo eigenwijs.
En ook laat meneer zich nu wel horen hoor als hij uit zijn kooi wil, niet vervelend krijsen of zo maar hij gaat een beetje tutten en in zijn vooer bak rommelen zodat alles op de grond valt.
Hij komt nog steeds niet zelf naar mij toe maar blijft wel bij mij zitten als ik hem pak en op de bank gaat zitten, dan valt hij vaak bij mij in slaap.
Het tweede valkje zit nog in het ei ik had er 1 bij paul gereserveert maar die had alleen maar vrouwtjes, toen bij carolien een mannetje maar die eitjes kwamen niet uit.
Nu kan linda ook zien of er een man bij zit alleen de eitjes moeten nog twee weken bebroed worden en dan maar wachten of zij nu weer een mannetje erbij heeft, dat zou dan eenĀ  lutino moeten zijn.
Dus duimen jullie met mij mee.
Nou de foto,s komen zeer binnekort hoor.
Groetjes petra

zazoe

haha die tico is lekker een geval apart of niet...  :D ;D

ik duim mee hoor, dat er een lutino voor je bij zit...je wacht nou al lang genoeg vind ik  :)

~Natas~

hoi Petra,

Nou ik zit nu al heel hard te duimen voor je :D
Die duimen zijn nu schraal van het duimen haha.
Nou ik hoop echt voor je dat daar een mooie lutino bij zit, en dat Tico er een maatje bij krijgt.

Ik w8t op je foto's

Groeten Natas
Joepie

ep

Hallo hier ben ik weer.
Ja het is een poosje geleden maar alles liep hier in de soep.
Mijn man is een paar weken opgenomen geweest in het ziekenhuis.
En toen mijn man thuis kwam uit het ziekenhuis moest mijn dochter opgenomen worden.
Maar nu is er weer rust in de tent.
Tico doet het geweldig hij begint mij nu ook na te fluiten vooral het bouwvakkers fluitje.
Dus voor iedereen die zegt dat je na een jaar een vogel niks meer bij kunt leren die hebben het mis.
Naomi doet niks zonder tico dus hier wat foto,s van de dikke vrienden.
En ook een foto van naomi in het ziekenhuis dat wilde ze graag.

naomi was heel ziek en tico liet haar niet alleen.

Toen lag naomi in het ziekenhuis

Naomi is weer helemaal beter en kan weer lekker spelen met haar vriend tico

groeten petra

Rianne

Gelukkig maar dat Naomi weer beter is. :)

carco

Hoi Petra

Gelukkig maar dat alles weer opgekanpt is en ik hoop voor je dat er nu bij Linda een mannetje voor je bijzit.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Gerda

22 maart 2005, 16:35:17 #82 Last Edit: 22 maart 2005, 19:56:54 by Gerda_T
Hoi Petra,

Ze zien er beiden goed uit (Naomi en Tico). Tico lijkt erg op mijn Spikey. Hij was eerst ook enig valkje. Hij was stomverbaasd dat er een vogel bijkwam in huis. (Volgens mij dacht Spikey dat hij ook een mens was ofzo.) Hij vond Nezumi flink wennen, maar ze slapen samen in een kleine slaapkooi. Ze zijn geen dikke vrienden, maar letten wel op elkaar en roepen naar elkaar als ze uit zicht zijn.
Maar elke situatie is anders. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Groetjes Gerda

zazoe

he petra

leuke foto's weer en fijn dat naomi weer kan lachen :)
erg lief ook dat tico zo bij haar kwam zitten

tico blijft het mooiste wildkleurtje van het forum  :D

ep

dank je vind ik ook natuurlijk. ;)
petra

Rianne

Ik begin de wildkleuren ook steeds mooier te vinden....

Lin

He Petra,

Als ik kijk naar je fotos zie ik een mannetje. Dat klopt toch dat Tico een man is? Maar dan is het leuker om een pop te nemen, dat kan ik ook zien hoor als ik dat heb. Dan wordt het een geparelde lutino pop split voor witmasker (de ev. jonkies kunnen dan witmasker worden).
Leuk weer de fotos van je tico. En ik blij dat het beter gaat met Naomi.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hai,

Gelukkig dat het allemaal weer een stuk beter gaat daat bij jou thuis.
Mag ik vragen waarom Naomi was opgenomen????

En dat Tico het bouwvakkersliedje fluit vind ik heel knap hoor.
En zo zie je maar dat op elke leeftijd nog wat te leren valt of je valkje nou jong of oud is  ;D
En leuke foto's weer  :D

Groetjes

Natas[/b]
Joepie[/color]

ep

hoi allemaal weer bedankt voor de reacties.
naomi had een blaasondsteking en daarbij onwijs veel buikpijn, en door de buikpijn had ze al een week niks gegeten en wat ze dronk kwam er gelijk weer uit.
Dus ook de antibiotika kwam er weer uit, en na een week was ze dus uitgedroogt en zo zwak dat ze niet meer kon zitten of lopen, dus in het ziekenhuis heeft ze sonde voeding gekregen en een infuus met vocht en medicijnen.
gulukkig is dat allemaal weer achter de rug en is ze weer lekker opgeknapt.

Hoi lin.
de reden dat ik een mannetje wil is omdat ik apsoluut geen jonkies wil.
tico heb ik gekocht toen hij al drie was, hij fluit heel af en toe wat misschien twee x 5 min per dag en ik had een vogel genomen omdat ik al dat gekwetter en gefluit zo leuk vond ik ben heel de dag thuis voor mijn kinderen.
en hoe wel tico een super vogel is is hij toch wat stilletjes en mij is verteld dat mannetjes meer fluiten en als ze er aanleg voor hebben je ze ook kunt leren praten.
En omdat ik elkedag thuis bent wil ik het toch gaan proberen.
Alleen de mensen die tico hier voor hadden waren hem zat en hebben hem een beetje verwaarloost.
tico is een uitzonderlijk rustige vogel en misschien een tweede erbij laat hij ook wat vaker iets van hem horen.

Dus aan aandacht komen ze hier niks te kort.
petra

ep

Hoi hallo.
Jullie hebben in mijn dagboek kunnen lezen dat tico toen hij kwam een te lange snavel had.
De da heeft deze toen bij geknipt maar helaas pindakaas tico houd zijn snavel niet zelf bij.
Dus heb ik net samen met mijn man weer een stukje van zijn snavel afgeknipt dit ging echt heel goed pffff.
Tico was wel even boos maar zit nu weer lekker te eten.
petra