2 mei 2025, 23:34:22

voer

Gestart door demi, 16 mei 2003, 02:29:15

« vorige - volgende »

demi

hallo allemaal

ik zou graag willen vragen wat jullie je valkje voor voer geven?
alvast bedankt diana

Paul

Hoi Diana,
Ik geef ze zaad voor grote parkieten en dan gooi ik er vaak nog wat extra vital voer doorheen.
Elke week geef ik ze ook 2 keer trosgierst daar zijn ze ook gek op :-)
En natuurlijk dan vogelgrit, maagkiezel, een kalkblok en Sepia in de kooi.
In het water geef ik extra vitamine's erbij en we proberen ze af en toe wel wat groenvoer te geven maar meestal eten ze dit niet :-(
Van de week aten ze toevallig wel aan de bladeren van een bloemkool dus dat gaf weer wat hoop :-)

Groetjes,  paul

demi

hoi paul
ja bij mij wilde ze eerst ook geen groenvoer eten en nu eten ze elke dag hun bakje leeg vooral andijvie vinden ze lekker.
en van fruit appel en trostgierts krijgen ze van mij 2 x in de week ook hangt er sepia en maagkiezel door hun eten en er hangt ook een  kalkblokje in de vorm van een valkenkop die nu helemaal verbouwd is!! hihi
bedankt paul groetjes diana

Lique

16 mei 2003, 04:42:24 #3 Last Edit: 16 mei 2003, 04:45:13 by Angelique
Hoi,

Ik meng zelf.
Ik gebruik valkparkiet grof.
Dan heb ik nog een kleine verhouding met papegaaien voer.
En valkparkiet superieur.

Op deze manier hebben ze voldoende voer, en ook nog een lekkernij.
Alleen altijd oppassen met papegaaien voer, want dit is vaak erg vet.

Als je zelf gaat mengen, doe dit dan wel zo, dat je heel erg weinig papegaaienvoer ertussen hebt.

Verder krijgen ze alles wat ze nodig hebben:
eivoer
grit
maagkiezel
snoepstengels
trosgierst
frutti cocktail

demi

bedankt lique

goed idee dat mengen!!
en snoepstengels krijgen ze van mij ook..
bedankt voor de info daar kan ik wat mee!
groetjes diana

luukluuk

ik heb ook al weer een vraagje over het eten  :-/
Groente is dat rauw ,of gekookt ? mijn valkje is nl erg druk met een boontje dat is niet gekookt ! maar weet niet of dit wel goed is !
groetjes Margot en kiki

Lique

Hoi Luukluuk,

Je moet eerst goed opletten of ze de groente wel mogen hebben, zoals doperwten, mogen ze niet.
maar iets wat ze wel mogen, kan je ook rustig rauw geven, zonder heteerst te koken.
Zorg alleen wel dat de groenten goed afgespoeld zijn, omdat ze vaak bespoten worden.

Lique

Hoi Diana,

Ja, we vinden het zelf ook makkelijker, ze krijgen meer voedingsstoffen binnen, en ze hoeven minder snel een ander tussendoortje. Omdat het al veelzijdig voer is.

Kyra

Hoi, ik Kyra, een valkjes van Peter en Angelique vind zo'n honingstaaf zo lekker.
Als er weer een nieuwe in hangt, zorg ik er voor, dat alles op de grond komt te liggen.
Dan ga ik met mijn vriendjes lekker de bodem omploegen. mmm heerlijk

Chewy

Ik meng zelf ook altijd, alleen dan grof parkieten voer zónder zonnebloempitten en dan meng ik er dus zelf wat zonnebloempitten doorheen.

Maar ik lees veel over die speciale voeding zoals Harrison ofzoiets en superieur valkparkietenvoeding enzo.. is dit nou echt zo superieur? Ik wil natuurlijk ook het beste voor mijn valkjes, dus als je zegt van: Chris probeer dit eens, probeer ik het graag. Als het niet nodig is, ga ik het ook niet doen.

Chris.

Lique

[shadow=lightblue,left,300]Hoi CHris,

Dat harrison voer, sommigen zweren erbij, en anderen vinden het niks. Ik ben er een van, ik vind het niks.
Valkparkiet superieur is valkparkieten voer, met van die rode en groene stukjes erin. Dat is fruit.

[/shadow]

Mirjam-Moniek

Hallo

Ik voer sinds kort ook pellets. Als je vogels het willen eten is het erg goed voer omdat er alle voedingsstoffen inzitten die je vogel nodig heeft. Vooral als je vogel moeilijk groente en fruit wil eten, is dat erg handig. Je hoeft dan geen vitamine in het water te doen. Ik vind dat niets, omdat je het meeste daarvan weer weggooid omdat valkparkieten maar weinig drinken. Bovendien heb ik er eentje die vitamine in zijn water vies vindt. Er wordt vaak gezegd dat vogels zich van pellets gaan vervelen omdat ze geen zaadjes meer hoeven te pellen, maar ik zie zelf dat ze met een pellet even lang (misschien zelfs langer) bezig zijn dan met een zaadje.
Ik voer ze verder zaadmengels zoals Xtravital en Puik. Verder hebben ze altijd eivoer, kiezel, grit, sepia en een mineraalbrokje. Af en toe krijgen ze trosgierst, een knaagstokje en brood. Ik ben niet helemaal voor pellets (uiteraard ook niet helemaal tegen). Ik ben wel voor afwisselend voer waarin alle nodige voedingsstoffen zitten.

Ellen

Hallo allemaal,

Ik geef mijn valkjes elke dag andijvie/ dille stukje appel/wortel of
radijs. gaat altijd wel op.
Daarbij geef ik ze valkparkietenvoer superieur. Lekker makkelijk
en rijk aan van alles.
Kalkblok in de kooi, eivoer en vogelgrit, voor de nodige behoefte.
Water drinken ze met mate.
Snoepstengels zijn met een paar uur gesloopt tot op.........:-)
Ik denk maar zo..........hoe meer groenvoer IN de kooi dan laten
ze de planten wel met rust.
En dat is zo. Ik laat ze met een gerust hart 24 uur per dag uit de
kooi. Ze gaan er alleen nog in om te eten.
Lekker hoor en reuze gezellig.
Gr.Ellen.