18 april 2024, 04:00:56

zonnebloem pitten

Gestart door loonsel, 17 maart 2003, 14:46:31

« vorige - volgende »

loonsel

Ons valkje Pino is niet zo gek op zonnebloem pitten, sterker nog ze gooit ze er allemaal uit. ze pelt alleen de zaadjes helemaal uit, ik vindthet een beetje raar want er zit juist veel zonnebloem pitten in het voer wat je koopt voor valkjes. Ook is ze niet gek op dat tros gier. Laatst heb ik een stok met van die tropische vruvhten mix in de kooi gehangen en die was toch niet te versmaden, maar ik wil daar geen gewoonte van maken, want het blijft natuurlijk een lekkernij. Wie kan mij een advies geven welk merk/soort voer ik moet kopen, wil ze wel alles lekker vinden :-/

groetjes van loonsel

punky

Hoi Loonsel,

Dit heb ik ook gehad met Speedy, ons 1e valkparkietje.
Sinds we er een 2e bij hebben, eet ie nu wel alles.
Het zijn gewoon gezelschapseters,  :D :D :D

Groetjes,
Trudie

Ralf

Zonnebloem pitten at die van mij ook niet,
Maar nu eindelijk wel. Hij heeft wel nog wat moeite om de schil open te krijgen.
Probeer het eens uit omze gepeld uit de hand te geven misschien ligt het daar gewoon aan.
Ik zou ze gewoon blijven geven hoor dat komt nog wel, Maar een ramp is het niet.
Groetjes

Kuif

Ik weet niet of ik het mis heb maar zonnepitten zijn zo goed ook alweer niet als ze ervan teveel eten heb ik uit eigen ervaring gaan ze de veren uit trekken (was wel bij een dwergpapegaai) maar teveel weet ik is heel slecht.
Je kunt ook het beste niet gewoon valkparkietenvoer kopen want daar zit veel in.
Ik zou gewoon parkietenvoer kopen met een los zakje zonnebloempitten en zelf erbij doen.


                                   Groetjes Roy. ;)