19 april 2024, 07:26:30

hand opfok

Gestart door pe, 12 januari 2005, 17:18:44

« vorige - volgende »

ep

hoi riny
Ik vind het wat anders dat een ervaren iemand dat doet dan dat een kweker zo'n beestje meegeeft met het andwoord dat iedereen het kan ik heb er dus echt geen ervaring mee.
Dit wordt mijn eerste valk, moet er nog wel aan komen wat niet zo makkerlijk blijkt te zijn.
petra

Ed

13 januari 2005, 15:14:37 #16 Last Edit: 13 januari 2005, 16:36:01 by Ed_V.
Hoi Riny,

Dat ben ik ook wel met je eens dat veel mensen het willen maar dan moet de kweker het zelf doen zodat hij ook de risico's neemt dat het fout kan gaan. Maar niet voor belachelijke prijzen gaan verkopen en dat er dan nog een risico aan hangt dat het komt te overlijden. Want dan is de teleurstelling nog groter om weer een nieuwe aan te schaffen.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Petra,

Ten eerste vind ik dat hij erg veel vraagt voor een handopfok valkje maar ik denk dat hij incalculeerd dat er een dood zal gaan en dat de tweede in leven blijft :-(
En het is juist goedkoper om een valkje van 3 weken te verkopen dus waarom je er dan zoveel voor moet betalen is vreemd.
De normale prijs voor een gewone mutatie ligt meestal tussen de 25 en 40 euro bij de meeste kwekers en dan zijn ze ook handtam bij een aantal kwekers dus je loopt dan geen risico.
Ik vind dat iemand die zo de jongen verkoopt niet echt begaan is met het welzijn van zijn vogels.

Groetjes, Paul

ep

dit was dus mijn mogelijkheid om een valk in buurt te kopen , mee nee toch maar niet.
hhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeelllllllllllppppppppp is er dan echt niemand die mij aan een jonge hand tamme valk kan helpen of een die al iets ouder is maar dan helemaal tam is in de omgeving gorinchem.
Die kweeker in papendrecht kan ik niet vinden.
petra

Paul

Hoi Petra,

Je kan ook even op marktplaats kijken daar worden ook vaak valkjes aangeboden alleen weet je nooit precies wat je koopt je moet op de eerlijkheid van de mensen af gaan.