19 april 2024, 07:26:30

hand opfok

Gestart door pe, 12 januari 2005, 17:18:44

« vorige - volgende »

ep

hoi riny
Ik vind het wat anders dat een ervaren iemand dat doet dan dat een kweker zo'n beestje meegeeft met het andwoord dat iedereen het kan ik heb er dus echt geen ervaring mee.
Dit wordt mijn eerste valk, moet er nog wel aan komen wat niet zo makkerlijk blijkt te zijn.
petra

Ed

13 januari 2005, 15:14:37 #16 Last Edit: 13 januari 2005, 16:36:01 by Ed_V.
Hoi Riny,

Dat ben ik ook wel met je eens dat veel mensen het willen maar dan moet de kweker het zelf doen zodat hij ook de risico's neemt dat het fout kan gaan. Maar niet voor belachelijke prijzen gaan verkopen en dat er dan nog een risico aan hangt dat het komt te overlijden. Want dan is de teleurstelling nog groter om weer een nieuwe aan te schaffen.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Petra,

Ten eerste vind ik dat hij erg veel vraagt voor een handopfok valkje maar ik denk dat hij incalculeerd dat er een dood zal gaan en dat de tweede in leven blijft :-(
En het is juist goedkoper om een valkje van 3 weken te verkopen dus waarom je er dan zoveel voor moet betalen is vreemd.
De normale prijs voor een gewone mutatie ligt meestal tussen de 25 en 40 euro bij de meeste kwekers en dan zijn ze ook handtam bij een aantal kwekers dus je loopt dan geen risico.
Ik vind dat iemand die zo de jongen verkoopt niet echt begaan is met het welzijn van zijn vogels.

Groetjes, Paul

ep

dit was dus mijn mogelijkheid om een valk in buurt te kopen , mee nee toch maar niet.
hhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeelllllllllllppppppppp is er dan echt niemand die mij aan een jonge hand tamme valk kan helpen of een die al iets ouder is maar dan helemaal tam is in de omgeving gorinchem.
Die kweeker in papendrecht kan ik niet vinden.
petra

Paul

Hoi Petra,

Je kan ook even op marktplaats kijken daar worden ook vaak valkjes aangeboden alleen weet je nooit precies wat je koopt je moet op de eerlijkheid van de mensen af gaan.
Er staat bijvoorbeeld een valkje met kooi aangeboden in Rotterdam voor 50 euro en die is tam.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/dieren/vogels/204618.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Fdieren%252Fvogels.htm%253Fjs%253D1%2526zoek%253Dvalkparkiet%2526fo%253D%2526rv%253D30%2526submit%253DZoek%2526av%253D%2526pv%253D

Groetjes, Paul

carco

Hoi
Ik heb ok inderdaad gezien dat die kweker uit Sliedrecht hier op de site staat: is dat niet een beetje vreemd als iedereen tegen handopfok is?
Verdient deze kweker dan wel een plek hier?
En inderdaad ik ben al aan het zoeken naar diegene in Papendrecht: stom want ik heb zelf eens met ze gebeld en weet niet meer hoe ze heten! :-/
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ep

Ik heb groot nieuws iedereen die mij geholpen heeft op mijn zoek weg naar een valkje bedankt.
Vandaag via marktplaats niet die van 50 euri paul, maar een andere advertentie is het gelukt, hoera ben zo blij.
Het is iets anders geworden dan ik in mijn hoofd had maar deste beter.
Ik wilde graag een jong maar nu ga ik zaterdag een valk halen van 3 jaar een wildkleur een kweekster heeft hem gekregen van een mevrouw die er uitslag van kreeg of zo(na 3 jaar)
Maar hij is zo verschikkelijk tam dat haar kinderen hem op zijn kop aan de lamp hingen en je kunt hem met twee handen
pakken hij gaat mee onder de douch en hij fluit alles nu wat hij hoort ze wist niet of hij ook kon praten, maar ze zei dat hij zo lief was maar hem niet zelf kon huoden omdat ze er al 45 had om mee te kweken.
Haar kinderen waren wel boos dat hij weg ging maar mijn kinderen zijn heel blij.
Hij het is een man heet  kokkie vind ik verschikkelijk dus heb ik gevraagt of hij goed reageert op zijn naam maar dat was niet echt zo dus het word tico.  hjh
  
 

  
 


ben zo blij gr.petra

Ed

Hoi Petra,

Gefeliciteerd met je aankoop en wij hopen dat je gouw een foto van Tico laat zien. Want we zijn natuurlijk heel benieuwd hoe hij er uit gaat zien. En wat voor stunts hij allemaal kan. Heel veel plezier er mee ik ben blij dat je alle informatie geaccepteerd heb.

Groetjes
Ed

ep

ik heb een foto maar weet niet hoe ik die moet plaatsen.
petra

Ed

14 januari 2005, 00:12:04 #24 Last Edit: 14 januari 2005, 00:12:30 by Ed_V.
Hoi Petra,

De grote vande foto is 400 bij 480 pixels.

Hier kan je uitleg vinden hoe je hem kleiner moet maken.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1088072035;start=0

Hier hoe je hem moet uploaden.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=updaat;action=display;num=1087554279;start=0

Als je er niet uitkom hoor ik het wel.

Zet dan wel een bericht met de foto in aanschaf.

Groetjes
ED

ep

o ja de mevrouw zei ook nog als hij niet aan onze verwachtingen voldoet mag hij gewoon terug en krijgen wij onze 25 euro terug.
Vind ik heel tof van haar.

Ed

Hoi Esther,

Dat is netjes van de kweker.

groetjes
Ed

ep


 dit is hem dit is TICO schatje he.
jullie zullen er nog veel over lezen denk ik.
gr.peta

Ed

14 januari 2005, 01:10:03 #28 Last Edit: 14 januari 2005, 01:11:04 by Ed_V.
Hoi Petra,

Het is een schatje hoor hier zal je best plezier van hebben. En wij hopen nog veel van hem  te horen en te zien uiteraard.

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Groetjes
Ed

ep

maarik krijg zijn foto niet gewijzigt in mijn profiel heb alles al geprobeert.

petra