29 maart 2024, 07:41:24

hand opfok

Gestart door pe, 12 januari 2005, 17:18:44

« vorige - volgende »

pe

hallo ik heb al eens een berichtje op dit forum gezet nu ben ik er van overtuigt dat ik een valje wil.
Nu zit er een kweeker bij mij in de buurt (gorinchem) die baby valkjes verkoopt deze moeten wel eerst met de hand gevoerd worden ik heb er al veel over gelezen.
Nu de vraag ik ben altijd heel de dag thuis dus tijd heb ik er wel voor ,maar is het nu zo als ik een valkje met de hand groot wil brengen dat deze dan tammer word als anders.
Als het niets uitmaakt kies ik er denk ik toch voor om een iets ouder cvalkje te kopen van een week of 6?
Wie weet er nog een kweeker in de buurt van gorinchem.
In de dieren winkel hadden ze ook wel valkjes maar ik had gelezen dat die nog wel eens ouder kunnen zijn dan gezegd word.

Ed

Hoi Pe,

Handopfok is niet iets wat goed is voor het valkje hij mist allerlij belangrijke voedings stoffen. En het valkje word hier niet echt tammer door als je en ouder valkje neemt die al zelfstandig eet krijg je die net zo tam. Kan je niet wachten bij die kweker tot ze zelfstandig eten. En ja in de dieren winkel zijn ze ook wel eens ouder dan dat men zegt.

Ik hoop je hier voldoende mee heb geïnformeerd.

groetjes
Ed

ep

ik wil wel wachten maar de kweeker doet dit altijd zo.
hij verkoopt ze niet ouder dan 3 weken.
ik dacht al zo iets hoor.
bedankt.

je weet toevallig niemand in de buurt van gorinchem he.

Ed

Hoi Ep,

Staat er niemand tussen de kweker aan de linker kant.

Maar dit bericht staat ook niet in het goede onderwerp want dit is geen nieuws. En zal ook verplaats gaan worden door een beheerder.

Dit had je beter in aanschaf kunnen zetten daar kan je meschien ook vragen naar een kweker in jou buurt.

Groetjes
Ed

ep

bedankt ja ik weet nog niet zo goed hoe het werkt het bericht wordt dus vanzelf verplaatst.
oke toch bedankt
petra

Ed

Hoi Petra,

De kans is groot dat het verplaatst word want dit is echt alleen voor nieuws.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Petra,

En dat de kwekers ze met 3 weken verkoopt dat is niet echt verstandig hoor. Echt de kans dat komt te overlijden is erg groot.

Groetjes
Ed

carco

Hoi
Ik denk dat ik weet welke kweker je bedoelt: deze verkoopt ze toch alleen handopfok?
Als het deze is, ik heb er geen ervaringen mee (met de kweker dan), maar ik weet wel dat hij veel te veel voor een valk vraagt: hij is ontzettend duur!!!
Ik zou hem daar ook niet halen hoor.
Ik heb zo'n half jaar geleden mijn albino valk voor €50.00 gekocht, en hij bood ze aan voor €120.00 als ik me goed herinnner. En dit is met alle mutaties zo.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ep

weet jij dan mischien niet iemand in de buurt.

ep

wat je zegt kan wel kloppen caroline ik kreeg net een mailtje van de kweeker.
Hij zei dat valkjes vanaf 8 weken niet meer tam te krijgen zijn en als hij ze moest vezorgen tot acht weken daar wel een prijs kaartje aan hing.
wat is een goede leeftijd om een valkje aan te schaffen , nu ga je vast zeggen als ze zelfstandig kunnen eten maar hoe oud zijn ze dan.

Paul

13 januari 2005, 06:50:01 #10 Last Edit: 13 januari 2005, 06:51:09 by Paul
Hoi Petra,

Als ik jonge valkjes heb laat ik die elke dag al aan handen wennen.
Zo worden ze al gewend aan mensen en ook zijn ze gewend aan vastgepakt te worden helemaal in je hand en dit lukt bij de meeste valkjes echt niet als ze het niet gewend zijn.
Ze eten hier zelfstandig met ongeveer 6 weken en dan kunnen ze weg maar ik moet het dan wel zeker weten dat ze eten anders gaan ze niet eens weg hier want aan handopfok werk ik niet mee :-)
En ik kan je vertellen dat de valkjes die hier weg gaan al na een dag behoorlijk gewend zijn bij hun nieuwe baasjes en meteen al op je vinger gaan zitten.
Dat dat je ze niet tam krijgt als ze niet handgevoerd zijn is totaal niet waar maar de kweker verdient er gewoon meer aan als ie ze snel verkoopt want dan kan ie meteen een nieuw nestje nemen.
Dus ik zou zeker geen handopfok valje nemen als ik jou was want het verdireit is erg groot als het fout gaat :-(
Je kan er vanuit gaan dat 50% van de handgevoerde valkjes het niet red helaas.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Ik breng wel valkjes groot d.m.v. handopfok als mensen dat graag willen.
Maar de valkjes gaan pas de deur uit als ze zelfstandig eten.
Zolang blijven ze bij mij in huis en groeien samen met andere jonge valkjes op.Zodoende zijn ze supertam want ze kennen alle geluiden die zich in huis voordoen.
Ik haal ze pas uit het blok als ze 3 weken zijn dus de meest noodzakelijke voedingsstoffen van de ouders hebben ze gehad.
Maar als je hier geen ervaring mee hebt is het echt gedoemd te mislukken want er komt veel meer bij kijken als je denkt.
Dus bezint eer je begint.
Groetjes Riny

ep

dit zijn vragen van mij aan de kweeker daarna komen de andwoorde.
vr.Weet u misschien in de buurt een valk parkieten kweker die iets wat ouderen parkieten verkoopt van af een week of zes of 8

andw.Deze oudere parkieten zijn meestal niet handtam

vr.Of misschien wilt u voor mij een uitzondering maken en zelf het vogeltje voeden tot het zelf standig eet.

andw.Als ik het vogeltje moet voeren totdat het zelfstandig eet duurt gemiddeld 2 maanden en dan hangt er een heel ander prijskaartje aan.

vr.Het is niet zo dat ik geen tijd heb ik ben huisvrouw en de hele dag thuis alleen dit word mijn eerste valk parkiet dus ik heb gewoon geen ervaring.

andw.De meeste mensen hebben in het begin geen ervaring, maar juist op deze manier krijg je de vogels handtam.en is een leuke bezigheid om te doen, je neemt tenslotte zo'n vogel om er ook mee bezig te zijn.

vr.Ik heb wel een valk parkiet bij de dieren winkel gezien maar die zag er niet gezond uit en moest 55. euro kosten.

andw.Handtamme valkparkieten die wij verkopen gaan handtam weg en daar is dan ook de prijs naar.


dit is dus een kweeker die reclame maakt op valkparkiet.com.
Hij verkoopt valkjes niet uoder dan 3 weken en wil ze dus nog met spuit verkopen aan onervaren(zoals ik) mensen.

petra

Ed

Hoi Petra,

Ik vind dit allemaal gel*l ik heb hier drie valkjes Paco, Queen en Bowie. Paco en Queen waren 4a 5 maanden en Bowie 2 maanden en die heb ik handtam mee gekregen van de kweker voor 12,50 euro dus daar hing weinig prijskaartje aan. Deze probeert veel teveel te profiteren van mensen die geen ervaring hebben. Als een kweker ze dagelijks even beet pakt van uit het nest worden de net zo tam dan handopfok. Want met de kan ik alles doen ze vinden het allemaal best. Heb je echt geen handopfok voor nodig.

Helaas zit deze kweker net in de buurt van Gorichem.

Groetjes
Ed

Riny

Hallo allemaal
Ik ben het volledig met jullie eens maar als er veel vraag naar is doe ik het liever zelf als dat onervaren mensen gaan experimenteren.
En dan kunnen we hier nog duizend keer zeggen dat het beter is van niet er zulen toch altijd mensen blijven die dit perse willen.
Groetjes RINY