29 maart 2024, 06:06:58

4e keer dit jaar in de rui

Gestart door Sly, 12 januari 2005, 16:16:00

« vorige - volgende »

Sly

Hallo,

Mijn Rocky (2) is nu al de 4e keer dit jaar in de rui. Althans hij wisselt weer zijn staartpennen. Weet iemand of dit normaal is en hoe vaak ze dit  normaal gesproken zouden doen. Het is zo jammer dat hij bijna altijd 1 van zijn middelste gele straartpennen mist. Die zijn zo mooi al hij vliegt. Zijn kooi is groot zat.

Groetjes Sylvia

~Natas~

Hoi Sly,

He ik vind dat wel heel knap hoor dit jaar al 4 keer in de rui.
Het jaar 2005 is net begonnen en dat betekend dus dat hij om de 3 dagen in de rui is  :o :o

Sorry moest hier ff op reageren.
Gr Natas

Paul

Hoi Sylvia,

Het kan toch zijn dat er veren beschadigen doordat hij in de nacht schrikt en dan een veer kwijt raakt.
Zijn het alleen de lange veren die ruien wanr als ie echt in de rui is vind je door de hele kooi heen ook kleinere veertjes.

Groetjes, Paul

Sly

13 januari 2005, 12:45:19 #3 Last Edit: 13 januari 2005, 12:58:24 by Sly
Hallo Paul,

Hij verliest steeds staart pennen en af en toe een ander veertje.  De staartpennen komen overigens wel snel terug. Hij blijft ze dus maar wisselen. De 2 witte in het midden van de staart vallen op, dus daar zie ik het aan. Hij mist er dus steeds een van de twee.Verder krijgt hij over de rest van zijn lijfje ook af en toe een nieuwe. Er zit dan nog een veertje in zo'n hoesje. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat hij echt  goed in de rui is geweest. Niet dat zijn hele kooi vol veren lag. Dat heb ik met mijn vorige vogelvrienden wel gehad.  Het zijn er dus maar steeds een paar en dat meerdere keren per jaar. De laatste keer was tussen sinterklaas en kerst en nu begint het weer. Ik heb hem maar weer eivoer door zijn dagelijkse voer gedaan. En vitamientjes in het water. Die heb ik bij de vogelspeciaalzaak gekocht.  Hier konden ze me niet vertellen waarom hij zo vaak wisselt van verenkleed. Heb ook al onder zijn vleugels gezocht  naar bloedluis. Niet gevonden. Ik weet het niet meer. Gelukkig is hij wel vrolijk en flierefluit hij de hele dag door.