8 mei 2024, 08:00:18

Ook een eitje!!

Gestart door Lin, 11 januari 2005, 17:09:39

« vorige - volgende »

boezempje

hai lin

mooie eitjes meis
je kunt hier eens kijken http://www.rimo.nl/

succes ermee
essie

Lin

dus rond de 12 euro incl. verzendkosten ben ik klaar? Is dat een normale prijs?  Dank je Essie.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai

ik denk dat ze ergens anders ook wel goedkoper zijn in een winkel.
maar ik weet niet waar sorry,

gr essie

Lin

Ik heb even het topic:"  Hoe werkt dat met bevruchting ?en nog wat vraagjes gelezen" en daar staan ook wel tips in.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

15 januari 2005, 21:57:07 #34 Last Edit: 15 januari 2005, 21:57:39 by Paul
Hoi Lin,

Bij de praxis hebben ze ook van die penlite zaklampjes en die kan je ook prima gebruiken en zeker als je een hulsje om de voorkant van een lampje maakt werkt dat perfect en die zijn maar een paar euro.
Ik heb zelf een led lampje die kost ongeveer 10 euro waar ik ze voor koop en  dat werkt beter dan een gewoon schouwlampje vind ik zelf omdat deze veel witter licht geven en het word niet warm want dat is niet goed als de warmte van het lampje in het ei komt.


In de winkel zijn ze duurder maar ik krijg ze tegen inkoopprijs.
http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5054

Groetjes, Paul

Lin

CitaatHoi Lin,

Bij de praxis hebben ze ook van die penlite zaklampjes en die kan je ook prima gebruiken en zeker als je een hulsje om de voorkant van een lampje maakt werkt dat perfect en die zijn maar een paar euro.



Maar hoe maak je een hulsje dan? Bedankt Paul


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Ik gebruikte wel een een stukje holle zitstok en schoof die dan over het lampje heen.
Het hoeft maar een paar centimeter te zijn het is alleen belangrijk dat je al het licht door het eitje laat schijnen.
Je kan dan de zitstok tegen het ei houden en dan gaat het licht alleen het eitje in en dan zie je heel duidelijk of het bevrucht is.
Je moet een ei altijd op een donkere plek schouwen anders zie je weinig.
Ik doe het meestal zonder ze vast te pakken in het broedhok en daar is het meestal al redelijk donker.

Groetjes, Paul

Lin

Ik ga maandag meteen kijken voor een lampje bij de praxis en een stokje eraan vastmaken.  :) Vandaag zijn trouwens ook 2 jonkies uit de zebravink eieren gekropen. Liggen nu nog 4 eitjes.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Muppet

Hey Muppet, ik kom wel weer een keer op 'kraamvisite'.  ;D

Lin

Moet je zeker eens doen  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



even een plaatje van mijn mannetje die druk bezig is met het broeden. Het schouwlampje is betseld. dus nog even geduld.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai lin

het is een plaatje hoor echt mooi/
ben benieuwd naar de eitjes maar jij zelf ook denk ik.

succes met het nest gr essie

Lin

Nog steeds 4 eitjes ik denk dat er geen een meer bij komt.  :(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai lin

nou mooi toch 4
hier ook 4 dus ik denk dat het dat was.
weet niet of er een dag langer tussen kan zitten.

gr essie

Lin

Inderdaad is 4 voor de eerste keer mooi. Nou hoop ik maar niet dat er niks bevrucht is, maar dat zal wel niet. Misschien komt er stiekem nog eentje. Ayla (pop) zit lekker te badderen en haar buikje lijkt ook niet meer zo dik.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)