19 april 2024, 21:50:38

Ook een eitje!!

Gestart door Lin, 11 januari 2005, 17:09:39

« vorige - volgende »

Lin

Nou hehe... ik dacht al er moet nu wel een eitje komen... Na enige navraag bij andere die nu ook eitjes hebben, dacht ik al dat er een eitje moest komen. hij is nu niet ouder dan een half uur. Alleen het is wel zo dat het eitje onder het invlieggat ligt, dus ik hoop maar dat het niet kapot gaat. Echt spannend. Wel leuk dat er nu andere zijn op dit forum die nu ook eitjes hebben, dan kan ik mooi vergelijken. Ik ben super blij is het eerste nestje ooit!  :) :) :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

wat leuk voor je zeg, kan me voorstellen dat je erg blij bent!
Spannend, zeker je eerste nestje, weet nog goed hoe het bij mij was :-).

Groetjes, Tara

Lin

inderdaad heel spannend..heb nu ook nog 6 zebravink eitjes die zaterdag uitkomen. Hoop dat het dit keer 6 jonkies zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

da's ook leuk, wij hebben vroeger ook zebravinkjes gehad met nestjes, maar helaas ging er altijd wel wat verkeerd :-(. Nooit jongen gehad ervan helaas. Wel bevruchte eitjes.. Weet niet hoe het precies kwam :-(.
Ze waren ook eens opgegeten :-(.

Groetjes, Tara

Lin

Als je leest bij anderen dieren en dan zebravinkjes kan je meer over ze te weten komen. Ik ben echt blij.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

De moeder komt niet uit het broedblok heel even om te eten. Weet dus ook niet of het tweede eitje er is. Het mannetje komt af en toe ook in het hok. Dus het broden gaat goed. Het eitje is verplaats naar de andere kant en ligt dus nu niet meer onder het vlieggat gelukkig. Ik kan dat net zien door het vlieggat.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai lin

van harte meis met je eitje heel leuk voor je,
bij mijn is de 2e er ook nu.
ben benieuwd hoe het bij ons afloopt


gr essie

Lin

Ik vind het ook spannend. Allebei het eerste nestje en ook nog bijna gelijktijdig gelegd. Leuk om te vergelijken. Ik hoop echt dat het goed gaat met de mijne en jouw nestje


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai lin

ja ik hoop het ook voor ons zou geweldig zijn he.

we houden elkaar op de hoogten.

gr essie

Lin

Dat gaan we doen. Ik volg jouw topic nu ook.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Nog steeds geen eitje, kon net ff snel kijken.  Maar het broeden gaat erg goed. En beiden drinken en eten goed.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ze laat me met geen mogelijkheid even spieken en komt maar zelden van het nest af. Als het goed is moeten er nu min. 2 eitjes zijn. Ik had begrepen dat ik de zonnepitten eruit moet halen als de jonkies er zijn. Maar dat zijn toch alleen de witte? Ik hoop dat straks het mannetje ook nog gaat broeden, want die zit er nu maar een beetje.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Gelukkig het tweede eitje is er ook. :)Morgen kan ik gaan kijken of het eerste eitje bevrucht is volgens mij. Ik had even in de kooi een stok wat verplaatst zodat er wat meer ruimte voor de staarten was. En toen kwam ze meteen het broedhok uit om te blazen. Dus ik ging snel kijken en toen vloog ze meteen blazend en al het hok weer in. Maar goed ik had gister voor het laatst gekeken en toen moest het tweede eitje er al zijn dus ik moest vandaag wel even kijken. Morgen zal ik ook meteen kijken voor een lampje want die heb ik nog niet en de vochtigheid meten. :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Dat van die zonnepitten is pas belangrijk als ze de jongen gaan voeren en je kan dan beter alle zonnepitten eruit halen.
Dus de witte en de gestreepte.
Soms zitten er ook pitjes bij die iets op zonnepitten lijken die zijn ook wit maar dat is een ander soort zaadjes die kan je gewoon laten zitten.
Maar het gaat dus om die grote zonnepitten en als er een paar doorheenglippen is dat niet erg maar er zitten soms hele bergen in.
Dat heeft mij dus 4 jongen gekost want die werden alleen met zonnepitten gevoerd en daar zit alleen vet in en geen voedingsstoffen.

Groetjes, Paul

Lin

CitaatHoi Lin,

Dat van die zonnepitten is pas belangrijk als ze de jongen gaan voeren en je kan dan beter alle zonnepitten eruit halen.

Dat heeft mij dus 4 jongen gekost want die werden alleen met zonnepitten gevoerd en daar zit alleen vet in en geen voedingsstoffen.

Groetjes, Paul

He Paul dat had je me gelukkig al verteld, maar ik wilde toch weten welke pitten. Maar dat weet ik nu. Het popje is nu eindelijk het  broedhok uit maar is nog wel druk. Ze loopt de gehele tijd heen en weer en af en toe te roepen. Maar gelukkig is ze er nu af en kan ze wat eten en drinken. De luchtvochtigheid ben ik nu aan het opmeten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)