Iedereen zegt dat mijn valkje een man is maar ???

Gestart door Lady S., 11 januari 2005, 15:29:29

« vorige - volgende »

Lady S.

Mijn valkje is nu 6 maanden,ik heb hem  4 maanden , maar hij fluit alleen als hij uit zijn kooi wil of beter gezegd hij schreeuwt als hij uit zijn kooi wil ,als hij in zijn kooi zit en ik praat tegen hem dan reageerd hij soms door heel stilletjes een geluidje te maken ,verder vind ik dat hij wel macho gedrag vertoont ,hij pikt op zijn waterbakje hij loopt over de bodem van zijn kooi als hij uit wil, wat denken jullie zijn die mensen die beweren dat het een man is mis of kan het dat hij pas op latere leeftijd gaat fluiten en praten?

Lique

Hoi,

je valkje is nog maar een half jaar. Meestal beginnen jonge mannen rond deze leeftijd pas met mannelijk gedrag vertonen.
Als ik het zo lees, denk ik ook dat het een man is.
Het tikken op voorwerpen, machogedrag...

Ik denk dat je hem nog heel wat kan leren, misschien zelfs wel leren praten, of melodietjes fluiten.

groetjes Lique

Paul

Hoi Lady S,

Wat voor kleur heeft je valkje want met wildkleur moet je na een half jaar al wel kunnen zien dat de kop geler word.
Je moet er trouwens niet vanuit gaan dat alle mannetjes praten en dingen nafluiten want dat doen ze niet allemaal.
Ik heb er hier verschillende die dat wel doen maar ook een paar waar amper geluiden uit komen.

Groetjes, Paul