4 mei 2025, 18:28:07

Suske & Wiske

Gestart door Ed, 10 januari 2005, 17:29:02

« vorige - volgende »

Ed

10 januari 2005, 17:29:02 Last Edit: 10 januari 2005, 18:10:56 by Ed_V.
Hoi Allemaal,

Als eerst wil ik even kwijt dat ik dit later op het forum zet als verwacht.

De eerste reden is dat ik ze kreeg vlak nat het overlijden van Bibi wat ik heel er vind.

De tweede reden is dat ik weet dat niet iedereen het eens is met handopfok ik ook niet maar dit kon niet anders.

En dan komt er gelijk weer een lading van wat een slecht kweker dit mag hij zo niet verkopen en nog meer van dit. Daar zitten we niet op te wachten het gaat er om of het met de valkjes goed komt en niet wat er slecht is over een kweker.

Het verhaal het nest was door onhandigheid gevallen dat kan gebeuren we zijn allemaal mensen. Iedereen maakt fouten daar zijn we mensen voor toen zijn er twee jonge valkjes overleden. En twee valkjes hebben het overleefd de val dan want moeder was er bij toen het viel. Dus moeder kwam niet meer bij deze jongen om ze te voeren en vader af en toe. Dus het werd automatisch handopfok. Dat doet hij normaal zelf en dat is dan ook geen probleem maar hij moest weg voor zijn werk en had daar weinig tijd voor. Hij heeft zelf meerdere valkjes met de hand groot gebracht ook papegaaien. Dus dat was het probleem niet maar zijn werk en mensen moeten werken om centjes te verdienen om eten te kopen voor zijn valkjes en ander vogels. Dus hij zocht met spoed een opvang voor deze twee valkjes en voelde me aan gesproken tot dit. En heb dit dus ook gedaan met alle gevolgen van dien ik weet zeker dat het niet makkelijk zou zijn maar toch heb ik er voor gekozen. Ze zijn nu al dik 2 weken hier en inderdaad in het begin wouden ze niet eten uit de spuit maar naar anderhalve dag deden ze dat als of het de normaalste zaak van de wereld was. Ik heb hier ook ondersteuning in gehad van meerdere personen. Ze wogen 74 gram toen ik ze kreeg en op dit moment 84 gram vallen niet echt veel meer af blijft redelijk constant. Ze waren 4 weken toen ze hier kwamen en ze eten redelijk wat zaad en voer ze nog twee keer per dag met de lepel maar daar wordt niet echt veel meer van gegeten. Ze gaan nog eerder naar het zaad dan naar de pap. Dus zouden ze te komen overlijden dat is dat mijn keus geweest en ik weet dat ik er alles aan gedaan heb om dat te voorkomen. Ze zijn uiteraard lekker tam en je kan er echt alles mee. Ze vlogen al van af de eerste dag door de kamer dar stond ik dus wel van te kijken maar tot nu toe gaat dat echt goed. En ze kunnen goed over weg met de ander valken hier in huis. Ik heb in die twee weken tijd een hoop geleerd over valken en dat is dus een hele goede ervaring. Ik zal ook nooit voorstellen om dit te doen want de meest denken dat het makkelijk is en dat je valkje hier tam door wordt. Dat is niet het geval een valk krijg je tam door veel aandacht te geven en handopfok is zwaarder dan je je kan voorstellen en er zitten veel maar dan ook veel risico's aanvast. Dus niet doen als het echt niet nodig is  beter een paar weken wachten. Maar deze hadden die paar weken niet dus daarom is dit nu gebeurd.

Genoeg getypt voor nu dan komen nu de foto's van Suske & Wiske.

Hier zijn ze net bij mij aangekomen

Hier is Suske dan twee weken geleden

Hier is Wiske dan twee weken geleden

Hier waren ze lekker in bad geweest en zitten nu lekker in een handoek en worden met fohn warm gehouden

Hier zitten ze lekker te slapen na de maaltijd

En hier beginnen ze met het slopen van een muis die het heeft overleefd

Nou dat was het dan voor nu de rest is te volgen in het dagboek van mij.

Groetjes
Ed

es

10 januari 2005, 18:39:06 #1 Last Edit: 10 januari 2005, 18:40:47 by es
Hoi,

Zohé dat is nog eens een verhaal, allereerst goed van je dat je ze hebt opgevangen en zo te zien gaat het goed met ze.
Het zijn wel poepies zeg zo met zijn tweeën bij elkaar. ;)
Blijven ze bij elkaar en ook bij jou?
Misschien nog niet aan de orde maar was gewoon nieuwsgierig (zoals altijd).
Ze zijn echt HÉÉL mooi.

groetjes van Esther

Wat erg van Bibi
even een klein vraagje was Bibi jouw van jou?

Ed

Hoi Esther,

Bedankt voor je reactie en ja deze gaan nooit weg natuurlijk dit zijn mijn kindjes. En ja je bent weer er nieuwsgierig hoor maar geef niet hoor.

Groetjes
Ed

es

Hoi,

Dacht ook al van dat die bij jou zouden blijven, goed van je hoor.
En die nieuwsgierigheid is goed voor me, zo kom ik nog eens wat te weten.
Hé en Bibi was dat jou valkje?

Groetjes van Es

Karin

Wat een knapperds Ed ! En natuurlijk was handvoeding in dit geval nodig, anders hadden ze het nooit gehaald. Ik heb net zelf 2 jongen groot gebracht die 2 en 3 weken oud waren en niet meer gevoerd werden, dus ik weet wat voor werk het is  ;D Die zijn inmiddels ook al weer 2 1/2 maand en brutaal dat ze zijn  ;D Nog veel plezier met ze !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Nee, Bibi was niet van Ed.....

es

oké, sorry dat had ik begrepen.
van wie was ie dan?

gr. Es

Ed

Hoi Karin,

bedankt voor je begrip en je mening
En dat plezier heb ik er zeker van

groetjes
Ed

Ed

Hoi Esther,

Bibi was niet van mij maar van Roxanne.

Groetjes
Ed

Tara

Hoi Ed,

wat een knapperds zijn het zeg, echt lieffff!
Zien er ook goed uit hoor,
leuke aanwinst :-).

Groetjes, Tara

Ed

Hoi Tara,

Dankje wel hoor ik ben er ook echt blij mee hoor.

Groetjes
Ed

es

Hoi Ed,

Allereerst bedankt voor je reactie dat je het even hebt uitgelegd dat van Bibi.
en ten tweede laat ik weer even weten dat het echt 2 schatjes zijn Suske en Wiske en dat ze maar een lang en gelukkig leven bij je mogen hebben.

Groetjes van Esther

Ed

Hoi Esther,

Graag gedaan hoor en nogmaals bedankt en ik hoop ook dat ze lang zullen leven.

Groetjes
Ed

Marianne

Hoi Ed,

Gefeliciteerd met Suske en Wiske.

Je hebt goed werk verricht met de hand grootbrengen van ze.
Ik vind het wel jammer dat je het een beetje verzwegen hebt omdat je bang was voor negatieve reacties.
Er is een verschil natuurlijk met het met de hand grootbrengen van valkjes.
Jouw valkjes hadden het anders niet gered en dit moest je daarom ook zo doen, je kan ze toch niet dood laten gaan.
Ik vind dit heel wat anders dan wanneer mensen jonge valkjes weghalen bij de ouders terwijl er niets aan de hand is omdat ze anders niet zo tam zouden worden. Dat vind ik niet goed.
Maar wat jij gedaan hebt (en ook Karin) daar kan ik alleen een pluim voor geven. Je hebt toch 2 leventjes gered.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ed

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie en ben blij met het compliment maar ik vond het ook niet op zijn plaats dat ik het op het forum zou zetten op de dag dat Bibi overleed. Ik vond dat de aandacht meer naar Roxanne meost gaan want die had het nodig op dat moment. En niet naar mij omdat ik twee nieuwe valkje heb. De negative reactie neem ik toch met een koreltje zout ik weet wat ik gedaaan heb en daar mee uit. Als een ander het er niet mee eens is dan is dat zijn mening toch. Ik weet dat ik de 2 gered heb. Maar ik zal het nooit aanraden om dit te doen om ze tam te maken. En ik hoop dat ze lang en gelukkig mogen leven. Want dat zijn ze op dit moment wel gelukkig.

Groetjes
Ed