17 juni 2025, 12:03:25

een eitje yesssssssss

Gestart door boezempje, 10 januari 2005, 16:55:51

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Esther,

Zijn dat de ringen via marktplaats?
Dan zijn ze in elk geval niet aan jou gekoppeld als dat zo is.
Ik zag niet staan op de ringen dat ze van de NBVV of Europarrot zijn dus het kan zijn dat het niet gerigistreerde ringen zijn.
Dan vallen ze niet verder terug te koppelen naar jou toe maar als je een valkje kwijtraakt weet je wel wat er op de ring staat dat kan wel helpen met terugvinden.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

dat zijn niet de ringen van marktplaats,
dat niet
van een bedrijf die in ringen doet,\

gr essie

Paul

Hoi Esther,

Dan kan het zijn dat die man er een nummer op heeft gezet wat naar jou verwijst alleen weet niemand waar de ring gemaakt is omdat er geen vereniging op staat.
Dus ik denk dat ze dan heel moeilijk terug te herlijden zijn.
Maar het is altijd beter dan geen ring natuurlijk.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

ik weet het echt niet paul ik weet dat ik alles heb moeten opgeven aderes en zo en naam verder weet ik het niet,
en zo als je zecht beter als niks,
en de volgenden ronden hoop ik goeden te hebben,

essie

boezempje

hai

nog wat foto's van de mamma in bad dat doet ze erg vaak
en dan gaat ze het blok weer in,
ik heb net nog naar de 4 eitjes gekeken en ze zien er prima uit en het beweegt goed van binnen dus ik ben zo benieuwd wat er van gaat komen vrijdag of zaterdag.
ik hoop echt dat het goed blijft gaan,

gr essie

Mandy

Spannend hoor! ;D
Ik zal meeduimen dat alles goed blijft gaan. :)

Weet je trouwens wat de luchtvochtigheid bij je binnen is?
Het zou namelijk wat aan de droge kant kunnen zijn en misschien dat de pop daarom regelmatig baddert om de eitjes vochtiger te maken.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai mandy

ik hoop dat mijn spullen vandaag binnen komen.
ik heb goed naar de eitjes gekeken en het ziet er nog goed uit.
dus hopen dat het zo blijft,
waar kun je dat aan zien als het niet goed is dat de lucht te droog is zeg maar,

gr essie

Paul

25 januari 2005, 11:11:17 #97 Last Edit: 25 januari 2005, 11:11:40 by Paul
Hoi Esther,

Als de lucht te droog is zullen de luchtkamer in de eitjes te snel veel te groot worden en soms komen ze dan ook niet goed uit.
Ik merkte hier duidelijk bij mijn eitjes dat de luchtkamers  minder snel groot werden toen de vochtigheid beter was.
Maar jij had het toch gemeten en het was niet zo extreem laag als wat ik hier soms heb.
Pas wel op met je luchtbevochtiger daar komt stoom uit en valkjes vinden het leuk om in die dampen te zitten en dat kan nog wel eens heel heet zijn en ze kunnen zich dan verbranden.
Kijk maar eens wat ons kleintje graag doet die badderd in de dampen van de luchtbevochtiger.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

oke paul
prachtig gezicht mooi om te zien.

gr essie

boezempje

26 januari 2005, 13:20:05 #99 Last Edit: 26 januari 2005, 13:21:22 by boezempje
hai

nou ik dacht maak ff een foto van boyd op de eitjes zijn ze weer te donker vergeet ik de flits weer aan te zetten. :-/ :-/

dus je moet goed kijken hellaas

gr essie

boezempje

hai

ik heb net met het lampje even een kijkje genomen en het was prachtig om te zien weer je zag ze goed bewegen en je zag precies het tandje wat aan het snaveltje zit dat wat de vogell gebruikt om uit het ei te komen echt geweldig,
ik ben benieuwd of alles goed blijft gaan met de eitjes,we wachten rustig af weer wat ik ook wel zou willen weten is of je het geluid van pieppen goed hoort of niet,

gr essie

Henry

he esther

wat bedoel je met geluidjes van dat piepen?als je bedoelt of ze worden gevoeret dan hoor je dat erg duidelijk waqnt ik kom soms bij paul en dan hoor je het erg goed wanneer de valkjes worden evoert namelijk.

henry

boezempje

hai henry

nee niet met voeren.
als ze een dag voor dat ze uitkomen zeggen ze dat je ze hoort pieppen.
dat bedoel ik

gr essie

Paul

Hoi Esther,

Die eitjes maken niet zoveel geluid dat je het door de hele kamer hoort het is best zacht maar als je er boven hangt hoor je het wel in elk geval.
Maar het zijn hele kleine piepjes die je dan hoort.
Soms hoor je weer uren niks dan slaapt het jong of hij is bezich met uitbreken.
Raak niet meteen in paniek als je niks hoort ant soms zijn ze gewoon stil en zie je ze ook totaal niet bewegen in het ei en de volgende dag beweegt alles weer ineens.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

dank je voor je uitleg
ik heb net weer even gekeken en je ziet al wat kleinen schuurtjes zitten in de schil,
ben benieuwd,

hou jullie op de hoogten
gr essie