4 mei 2024, 21:58:46

een eitje yesssssssss

Gestart door boezempje, 10 januari 2005, 16:55:51

« vorige - volgende »

Henry

                                        he esther


nou ik hoop dat we erg veel geluk hebben hoor dat ert weer wat eitjes bij komt en dat ze erg ervaren worden met voeren en opvoeden van de kleintjes.en ik heb je email ontvangen van jou.


en troste vader

Paul

Hoi Lin en Esther,

Wat leuk dat jullie beide nu eitjes hebben :-)
Als de jongen geboren zijn zou ik zorgen dat ze geen zonnepitten meer door het voer hebben zitten dat heeft mij pas 4 dode jongen opgeleverd helaas :-(
Ik heb nu voer zonder zonnepitten dus zal dat niet meer snel gebeuren maar als je voer hebt waar zonnepitten in zitten kan je er die er met een grof vergiet zo uitzeven.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

dank je voor de tip.

zal ik zeker doen

gr essie

boezempje

hai

ik heb vanmorgen ff gekeken en jaaaa hoor 1 is er al vast bevrucht.oohh ben super blij ermee,
nu hopen dat alles goed gaat ,


gr essie

Lique

Hoi Essie,

Wat fijn, dat je eerste eitje bevrucht is.
Nu maar hopen, dat de anderen ook bevrucht zullen zijn, en dat het goed zal gaan, de komende weken.

let goed op je luchtvochtigheid.

groetjes lique

Ed

Hoi Esther,

Er is dus een kans dat je toch nog oma  :D  :D wordt nou gefeliciteerd hoor. Dit is goed nieuws en we blijven voor je duimen hoor.

Groetjes
Ed

boezempje

hai lique


thanx meis
ja ik hoop het ook dat het goed gaat,
en omdat het binnen is zit je vaak niet goed met de luchtvochtigheid dus spuit ik de eitje soms een beetje nat,
maar ik zag ook dat ze zelf het goed op peil houdt door elke keer een bad te nemen
ik heb een bak water in de kooi staan.
ik hoop alleen dat ik goed heb gekeken met de eitjes het is mijn eerste keer maar ik zag rode lijntjes dus ik hoop dat ik goed zit.

gr essie

Lique

Hoi Esther,

Nee niet doen hoor :o
Je mag het eitje niet natsproeien.
Dat  de ouders regelmatig een badje nemen, is meer als voldoende. Als ze dat maar blijven doen, is er niets aan de hand.

groetjes Lique

boezempje

hai

oke ik stop meteen :o
ik kreeg dat van iemand als tip :-/
dank je lique

Lique

Je kan wel een paar druppeltjes op de broedende ouders laten vallen, maar ik raad je echt af, om de eitjes zelf te sproeien. het vocht wordt opgenomen en dat is niet goed.

boezempje

hai

gelukkig heb ik het nog maar 1x gedaan ppfff
ik hou het bij de bak water en dat is het,

gr essie

Paul

CitaatJe kan wel een paar druppeltjes op de broedende ouders laten vallen, maar ik raad je echt af, om de eitjes zelf te sproeien. het vocht wordt opgenomen en dat is niet goed.

Hoi Esther,

Ik heb dat ook nog nooit gedaan en soms is de vochtigheid hier echt te laag.
Je ziet het al meteen als de luchtkamers erg snel groot worden dat is niet goed het ei droogt dan uit.
Behalve dat er vocht in het ei kan komen verstop je ook de porien in het ei omdat in kraanwater veel kalk zit.
En een ei heeft een beschermend laagje dat mag er ook niet af gaan dat is niet goed.
Maar 1 keer zal niet echt meteen een probleem zijn gelukkig.
Als je vaker wil broeden zou ik toch een keer een hygrometer kopen ik heb er toen een bij de kijkshop gehaald voor 22 euro dus dat valt best wel mee.
Is de lucht dan te droog dan kan je een luchtbevochtiger neerzetten.
Ik moet hier soms 10 liter water per dag de lucht in blazen om de lucht wat beter te krijgen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

dank je voor de tip!
maar hoe blaas jij die 10liter water de lucht in!!

gr essie

Lique

Citaathai paul

dank je voor de tip!
maar hoe blaas jij die 10liter water de lucht in!!

gr essie
Heel hard blazen, misschien lukt het jou dan ook ;)













 :D :D :D :D

Lique

Nee, dmv een luchtbevochtiger. Deze zijn wel te koop. Zelf hebben we er ook een, alleen gebruiken wij deze erg weinig, omdat de luchtvochtigheid hier prima is.