16 april 2024, 21:17:42

een eitje yesssssssss

Gestart door boezempje, 10 januari 2005, 16:55:51

« vorige - volgende »

boezempje

hai lin

niks van gemerkt stom he \
meestal is dat dacht ik wel zo hoor.

essie

Ed

Hoi Esther,

Gefeliciteerd hoor met de eieren en dat geluk maar aan je zijde mag zijn.

Groetjes
Ed

Lin

He essie,

Ik dacht dat je dat vertelde bij topic: Allebei het broedblok in. Bij mij doen ze dat nu al twee dagen, dat het mannetje fluit en dat ze elke dag paren. Dus was een beetje benieuwd.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai lin en ed


dank je voor de reactie


en lin ja klopt ze zitten er samen veel in.
maar ik hou het niet zo in de gaten moet ik eerlijk zeggen ik kijk af en toe of er een eitje bij is gekomen
maar het liefst laat ik ze ff met rust,
en angel fluit zeker meer als anders dat heb ik wel gemerkt


essie

Lin

Ik bedoelde eigenlijk voor de eitjes. Mijn popje zit nu al een half uur alleen in het hok. Dus dat gaat wel goed. Ik hoop dat je popje veel bevruchtje eites legt en dat je gezonde jongen mag hebben.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai

eitje nummer 2 is er ook nu.
dus verwacht ik vrijdag de anderen,
leuk is dit toch hahahahha


gr essie

Marianne

Hoi Esther,

Alles gaat volgens plan....
Spannend he?!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Gefeliciteerd met ei 2
Morgen kan je al kijken of je eerste eitje bevrucht is. Als je nog niets ziet, kan je vrijdag kijken of je al wat ziet.
Je weet nu gelukkig hoe het eruit ziet, dus dat kan niet missen.

groetjes lique

boezempje

hai lique

dank je meis
ben zo benieuwd maar vaak is het eerste nesje niet bevrucht toch.

gr essie

Lique

Hoi essie,

Nee hoor, dat is echt niet zo. Alleen weten de jonge ouders soms niet wat ze ermee aan moeten en is de kans op sterfte van de jongen groter als bij een ervaren koppel.
Maar ik heb zat jonge onervaren koppels gezien, die het perfect deden :)

groetjes Lique

Lin

Hoe groot is de kans dat een nestje fout gaat? en wat gaat er dan allemaal fout?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

hai lique

dank je meis
nou ik moet zeggen dat ze het hier perfecht doen kwa broeden ze wisselen goed af en ze blijven er steets op en af en toe zie je moeder wat eten en een bad nemen en dan gaat ze meteen weer terug,dus als er kleintjes zijn straks ben ik benieuwd hoe ze het doen,

gr essie

Lique

12 januari 2005, 14:13:46 #27 Last Edit: 12 januari 2005, 14:16:52 by Angelique
Het gebeurt wel eens, dat de ouders gewoonweg niet weten, wat ze met de jongen aanmoeten.
Ze kunnen schrikken als de eitjes zijn uitgekomen, dat er opeens geen eitje meer ligt, maar een piepend donsje. De jongen worden koud en ondervoed, en zullen sterven.

Ik heb ook een keer gehad, bij een onervaren koppel, dat ze met het kleintje aan de haal gingen, hij had alle hoeken van het kastje gezien. De tenen waren afgebeten, en andere verwondingen. Duidelijk is hier dat de ouders niets wisten.
Volgende nestjes zijn wel goed gegaan.

Ook kan het broeden al verkeerd aflopen. Sommigen gaan naast de eitjes zitten, of zijn er veel te wild mee en zullen de eieren breken.

Sommige onervaren poppen zijn juist overactief, en zullen alleen maar op het nest zitten, en zichzelf geen tijd gunnen om te eten, of zich van de ontlasting te ontdoen. Deze poppen zullen vermageren, en kunnen komen te overlijden, als je niet op tijd ingrijpt.
Vaak geldt dit ook voor poppen die het alleen doen.

OUders kunnen schrikken als een eitje opeens gaat bewegen, en gaat piepen. Op dat moment is het jong bezig om zijn eitje te verlaten. De ouders kunnen het nest verlaten, en niet meer weerkomen.

Kortom, er kan ontzettend veel mis gaan. Maar het kan ook zo goed gaan. Stel je eens voor, dat je koppel een jonkie heeft, en er erg liefdevol mee omgaat. Mooier kan bijna niet...

groetjes Lique

boezempje

hai lique

mooie uitleg dank je

ik hoop dat het goed gaat.

gr essie

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)