hoe kun je weten welk geslacht een albino

Gestart door valkje_1234, 9 januari 2005, 22:15:27

« vorige - volgende »

valkje_1234

hoe kun je weten welk geslacht een albino. en een bont.

Marianne

Bij deze mutaties kan je het eigenlijk alleen maar opmaken uit het gedrag van het valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

antoine

hoi,
ja zoals marianne als zij kun je het allen zien aan hun gedrag!
groetjes antoine

Tara

9 januari 2005, 23:45:49 #3 Last Edit: 9 januari 2005, 23:46:11 by tara_dewulf
Hoi,

ik heb wel eens gelezen dat je bij albino's ook tijdelijk het kunt zien aan het uiterlijk, maar da's maar voor ze hun eerste rui hebben dan. Maar wat weet ik precies niet meer.. Waarschijnlijk het visgraatmotief in de staart.

Groetjes, Tara

kok_roy

Tja bij bont en albino is het idd erg lastig om aan het uiterlijk te herkennen... maar aan het gedrag vind ik het altijd wel makkelijk herkennen of een valkparkiet een pop of man is...;)

Groeten Roy :)

Paul

Hoi Robbe,

Bij een albino popje zit er toch vaak iets cinnamon in en als die 1,5 jaar is (na de tweede rui)zie je met een bepaalde belichting toch een visgraat motief in de staart.
Bij een bonte is het inderdaad lastig vaak kan je met bepaalde combinaties van ouders uitrekenen of het een man of een pop is.

Groetjes, Paul

Tara

CitaatHoi Robbe,

Bij een albino popje zit er toch vaak iets cinnamon in en als die 1,5 jaar is (na de tweede rui)zie je met een bepaalde belichting toch een visgraat motief in de staart.
Bij een bonte is het inderdaad lastig vaak kan je met bepaalde combinaties van ouders uitrekenen of het een man of een pop is.

Groetjes, Paul

Wist wel dat Paul zou reageren ;D
Dacht wel al gelezen te hebben dat je het bij albino's kunt zien :-).

Groetjes, Tara

carco

Hoi Paul

Is dat bij 1,5 jaar pas te zien of al eerder?
Nog nooit geweten dit!
Ik zag namelijk toen jij dit schreef en ik bij de konijnenkooi zat, en Noo-Noo zat boven mijn hoofd bovenop de stoel:duidelijk een visgraatmotief aan de onderkant van zijn staart lopen.
Betekent dit dan al dat ik mag stellen dat het een pop is? Of moet ik dat nog even afwachten?
Ze is nu zo'n half jaar oud namelijk.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Caroline,

Bij de mannen verdwijnt de laatste oude staartveer pas na ongeveer 1,5 jaar dus dan kan je het met zekerheid zien.
Als er een nieuwe veer gekomen is en die is gestreept dan is het ook een popje maar het moeten de veren zijn die na de rui komen.
Als die dus gestreept zijn heb je zeker een popje.
Je verwacht niet bij een witte valk strepen in de staart te zien maar ze zijn er wel degelijk en vaak te zien ook :-)

Groetjes, Paul

carco

8 april 2005, 23:47:03 #9 Last Edit: 8 april 2005, 23:50:21 by carco
Hoi

Ik plak mijn vraag hier even onder omdat het over het geslacht van mijn albino gaat.
Ik heb het idee dat zijn visgraat bij zijn staartveren wegaat: of moet je dit alleen aan de onderkant van de veren kunnen zien?
Ik zie namelijk dat de veren aan de zijkant van de staart nog wel hun visgraat hebben maar in het midden lijkt die te verdwijnen.
Hij/zij toont geen enkel mannelijk gedrag nog, maar mijn lutino en albino :-\ lijken erg verliefd!
Daarentegen heb ik inderdaad wel eens het idee dat het spierwitte er wat afgaat, wat zou duiden op een pop?
Ik heb wel een foto gemaakt, maar weet niet hoe die overkomt.
Graag reaktie hierop!
Oh ja de staart zit vast aan de vogel hoor!

Henry

Caroline

nou je zei dat je dus een albinohebt en een lutino die verliefd waren?nou ik zou geen nestje maken van die 2 hoor want albino heeft rode oogjes en lutino ook dus dan krijg je zwakkere mutatie dus dat wordt ten strengste afgerade om het te doen.maar hoe oud is de albino?want je kan het beste zien aan het gedrag van de albino at het dus is.

henry

giovanni

hoi Caroline
De op de 2 lange staartveren zul je normaal gezien nooit een
visgraatmotief zien, alleen op de 5 buitenste.
Als die buitenste zo blijven, is het zeker een popje. Bij mijn
albino's is dit ook duidelijk te zien, bij mijn lutino's zie ik dat
ook, je moet alleen goed kijken ;)

grtz

carco

Hoi Rasta

Weer iets geleerd ;)
Dat van die buitenste staartveren en middelste wist ik dus niet: bedankt!
Enne Henry...ik was niet van plan hoor om een lutino en een albino te kruisen, maar het valt gewoon op dat die 2 zo naar elkaar toe trekken vandaar dat ik mijn twijfels over het geslacht kreeg.

Joyce28

Hoi Carco,

Als je de staartveren niet duidelijk vind voor het geslacht,dan kan je altijd naar dat 3 hoekje kijken,die je erboven ziet
dat gehele 3 hoekje moeten ook streepjes op te zien zijn

Rianne

Krijgen ze die kleur in de staartveren pas na de rui of van kleins af aan?