20 april 2024, 04:47:31

gedrag

Gestart door aletta@wanadoo.nl, 9 januari 2005, 20:25:23

« vorige - volgende »

aletta@wanadoo.nl

hallo ben net nieuw op deze site,wat betekent het als je valk met zijn staart over dingen heen gaat schuren.het valkje is nog jong 4 maanden het is een wildkleur,weet ook niet of het een man of een pop is, doet wel het bouwvakkers fluitje al en niest mij ook na.gr sandra

Tara

Hoi,

volgens mij is het een mannetje die paarneigingen heeft ;-).
Mannetjes gaan vaak paren met allerlei voorwerpen, soms zelfs je hand ;-).

Groetjes, Tara

Ivy

Hoi Sandra.
Mijn valkje deed het ook en het bleek dat ze wormpjes had! Is je valkje wel eens ontwormd geweest?
Als ie wel ontwormd is dan zou het inderdaad parengedrag kunnen zijn zoals Tara al zei.
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

valk lover

hoi ivy.mijn valkje is nog nooit ontwormt,denk jij dat dat moet.het lijkt op schuren maar hij maakt ook wip bewegingen,hij gaat dan op zijn touw zitten.weet jij misschien ook hoe lang het duurt voor dat een wildkleur man zijn gele kop helemaal heeft.groetjes sandra

Ivy

Hoi Sandra.
Je kan je valkje beter ontwormen. Je kan in een dierenwinkel of bij een dierenarts een ontwormingsmiddel kopen. Ik heb de Wormmiddel van Bogena gebruikt, dit zijn druppels die je in water op kan lossen. Als je wat druivensuiker in doet dan gaan ze er makkelijker van drinken. De oplossing geef je dan twee dagen achter elkaar (wel vers aanmaken de tweede dag) en na twee weken weer twee dagen geven, dan zijn ook de wormpjes die uit eitjes na de eerste ontworming kwamen dood.
In die twee dagen kan je beter geen fruit/groente geven en ook geen bad, want dan hebben ze al genoeg vocht binnen en drinken ze niet genoeg van de oplossing.
Als ze wormen had dan kan je deze in hun ontlasting zien - geen goede gezicht is dat  :).  
Je kan je valkje het beste twee keer per jaar ontwormen. Voor meer tips kan je ook kijken in de forum bij ziektes/wormen.

Mannetjes krijgen gele kop na de rui. Deze komt als ze rond zes maanden oud zijn - mijn valkje is vijf maanden en is nu ook in de rui, dus het kan ook wat eerder komen.
Succes met je valkje!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

valk lover

hoi ivy.hoe ziet de ontlasting er dan uit,hij heeft gewoon groene poep met wit erin lijkt me vrij normaal,hij is ook een binnen vogel.groetjes sandra

Paul

Hoi Sandra,

Als een valkje geen wormen heeft en binnen zit is de kans ook klein dat ze ooit wormen krijgen.
Die komen meestal van buiten af en alleen als je wilgentakjes of ander voer van buiten geeft kunnen ze wormen krijgen.
Maar ik heb mijn valkjes nog nooit ontwormd en als het nodig is doe ik dat wel.
Vaak zie je wel dat de ontlasting dan anders is als ze wormen hebben of er kunnen zelfs soms dode wormen meekomen in de ontlasting.
Preventief ontwormen kan natuurlijk nooit kwaad maar binnen loop je in elk geval veel minder risico dan buiten.

Groetjes, Paul

Ivy

Hoi Sandra.
Zoals Paul al zegt binnen is de kans kleiner. Mijn valkje kwam uit een buitenvoliere dus ws daarom had ze wormen. Aan de ontlasting heb ik niks gemerkt - ik wist ook niet wat ik zou moeten zien - leek ook normaal, groen met witte kapje...
Je kan ook geloof ik ontlasting naar de dierenarts sturen, die kan dan kijken of er wormeneitjes in zitten. Daar heb ik geen ervaring mee, dus als je daar meer over willen weten misschien zijn er mensen die dat al gedaan hebben, die je verder tips hierover kunnen geven.
Groetjes en succes verder,
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie