9 mei 2025, 01:18:26

man-pop??

Gestart door Chillie, 10 januari 2005, 21:36:48

« vorige - volgende »

Chillie

kan iemand me helpen?
lutino ongeveer 8 maanden oud

http://home.scarlet.be/~daneelsd/Gert/tafel.jpg

http://home.scarlet.be/~daneelsd/Gert/tafel2.jpg

man of pop?
ik 'denk' man aan het gedrag te zien (macho), maar het fluiten doet me twijfelen, hij fluit wel als ik de kamer verlaat maar hij fluit bv geen deuntjes ofzo

Het is mijn allereerste valkje dus ik ken er nog niet zo veel van, vandaar mijn vraag :-)

ik kocht hem als hij 5 maanden was

Mvg,
Gert en Zico

Tara

Hoi,

kan het dat het een geparelde lutino is?
Zo lijkt het tenminste, die citroengele vlekjes.
Als hij er vroeger meer had dan nu, is het vaak een mannetje, want die verliezen (helaas) ook hun parels.

Groetjes, Tara

Chillie

vroeger was hij meer 'geel', nu vertoont hij witte plekke in zijn veren

ik denk dat niet hij gepareld is, al weet ik dat met mijn minieme kennis natuurlijk helemaal niet zeker

Tara

Hoi Chillie,

dat "meer geel" dat je ziet zal volgens mij toch de meerder citroengele vlekken van een geparelde lutino geweest zijn.
Volgens mij is het er wel ene hoor, ben er bijna zeker van, heb er zelf ook een, een gewone lutino heeft die niet.

Zal dus een man zijn, als hij er al veel verloren heeft.

Groetjes, Tara

Chillie

dankjewel voor je reactie, nu weet ik tenminste wat ik nog kan verwachten ivm fluitconcerten :-)

Tara

Geen probleem,
weet je ook gelijk wat meer wat de mutatie is ;-).

Groetjes, Tara

Chillie

is het normaal dat hij nogal veel slaapt?

smorgens is hij altijd super-energievol, en tege de middag gaat hij meestal slapen. Gedurende de namiddag is hij nog  aan de slaperige kant, maar savonds herleeft hij precies weer :-)

Ik stel misschien domme vragen, maar ik wil zeker zijn dat alles goed is met mijn lieveling :-)
op 2 maanden tijd heeft ie men hartje meer dan veroverd :-)

Tara

Hoi,

hoe zou je zelf zijn als je de hele ochtend zo actief geweest bent, volgens mij ook moe he ;-).
Maak je niet te gauw zorgen, hoe ziet ie er uit als ie slaapt? Slaapt ie op een pootje? Als ze op twee slapen is er vaak iets mis, want dan hebben ze een tweede pootje nodig omdat ze dan soms te weinig 'kracht' hebben.

Maak anders eens een foto van hoe ie er uit ziet als ie slaapt,
maar op de foto's ziet ie er super goed uit hoor!

Groetjes, Tara

Chillie

als ie slaapt zit ie op 1 pootje en ziet hij er nogal bol uit
dus ik vermoed dat dit wel normaal is :-)

nu ik toch aan het vragen stellen ben, zal ik maar van de gelegenheid profiteren om door te vragen ;-)

ik kocht hem dus als hij ongeveer een half jaar oud was. Nu na 2 maanden bij mij te zijn, fluit hij als hij in zijn kooi zit en eruit wil (cosntant dus :-) ) en soms als ik de kamer verlaat.

Mannetjes fluite veel zo te horen, dus mijn vraag: - Gaat gij nog meer fluite of is hij zich nog aan het aanpassen of ... ?heel erg melodieus klinkt het nog niet :-)

zou het mogelijk zijn om hem enkele woordjes te leren of is hij daarvoor al te oud ?

Tara

Hoi Chillie,

hij is momenteel op een mooie leeftijd om 'm dingen aan te leren, dat ie fluit is een teken dat hij zich ook best op zijn gemak voelt hoor, dus da's ok, naarmate hij zich steeds meer en meer op z'n gemak voelt, zal ie dus idd meer gaan fluiten vaak, lijkt me idd een mannetje dus :-).
Woordjes leren is echt niet makkelijk, een cassetterecorder kan hierbij wonderen doen, deed dat ook altijd bij mijn eerste valk. Er bestaan ook dingetjes als spreekparels, sommigen zeggen dat die niet helpen, maar mijn oma heeft er wel goeie ervaringen mee, heeft een pop gehad die leerde fluiten.

Groetjes, Tara

Chillie

nog een keer bedankt voor je reacties!

ik ben er zeker en vast met verder geholpen en men lievlingetje (zico) ook :-)

dankje!

Tara

Hoi,

wat is Zico een lieve naam :-).
Heb je graag geholpen hoor, maakt niks uit, geen dank ;-).
Geef Zico maar een dikke knuffel van me!

Groetjes, Tara

Chillie

je krijgt een fluitconcert terug en je mag zelfs een beetje trosgierst hebben uit dank zegt hij ;-)

Tara

Hahaha,
heel erg bedankt :D
Maar persoonlijk vind ik trosgierst niet zo lekker als zij dat vinden, vind het normale zaad lekkerder, weet niet wat er zo lekker is aan trosgierst, is zo hard ;D

Groetjes, Tara