28 maart 2024, 17:42:31

broeden

Gestart door Croky7, 16 maart 2003, 21:15:16

« vorige - volgende »

Carola


ziralioness

Wat jammer dat de valkjes van je vriend zijn en dat je ze niet zoveel meer ziet.   :( Hoe gaat het nu met de jongen? Neem jij die?
Of heeft je vriend er plannen mee?
Het zijn echt moppies... :) :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Carola

Ik zie de valkjes bijna nog iedere dag. En dan ook nog goed nieuws te melden, vriend en ik zijn weer samen, blijven nog wel even apart wonen om het rustig aan te doen, maar kunnen toch niet zonder elkaar. :-) :-) dus ik ben weer helemaal happy.....we houden 1 valkje zelf, maar die zal dan in de kamer voliere bij hem in huis staan, wil de valkjes niet scheiden

groetjes carola

Ellen

Hoi Carolo,

Wat een goede berichten allemaal. En wat een bere-foto's hee.
Ik ga volgende keer toch maar een nesthokje ophangen. Als ik
deze eigenwijze koppies zo zie, wordt ik helemaal hebberig.
Hahahaahaha................Wat een plaatjes zeg.
Schitterend.

Wat dat paren betreft.........weet ik ook niet zo goed antwoord
op hoor. Misschien blijft het alleen bij de oefening en legt ze
geen eitjes meer.
Gewoon afwachten.......................spannend allemaal hoor.
En wat goed dat het zo goed gaat bij jullie.
Heel veel groetjes en leuk om weer wat te horen en te zien
van je.
Groetjes Ellen.

Paul

Hoi Carola,
Heel erg mooie foto's van de kleintjes :-)
Ook heel erg fijn dat het tussen jullie nu weer beter gaat en dat je de valkjes weer wat vaker ziet nu :-)
Ze zijn wel bezig zeg bij jou die valken, had ik in het begin toch goeie tips gegeven over je broedhok want het bevalt ze erg goed zo te zien :-)
Het is normaal dat de ouders de eitjes gelijk leggen als er nog jongen in het broedhok liggen.
De eieren komen ook pas uit als de jongen al zijn uitgevlogen dus dat is geen probleem.
Buiten het broedhok als ze zijn uitgevlogen worden de jongen nog wel even bijgevoerd door de ouders tot ze zelfstandig eten.
Je kan ze gewoon laten liggen maar je zou ze ook wg kunnen halen en na een weekje weer terugleggen dan komen ze alsnog uit maar rek je het weer een week met hun volgende nestje maar je kan ze beter laten liggen als je in elk geval nog een nestje wil hebben.
Meestal is 3 keer broeden voor een koppel prima maar daarna moeten ze even een flinke rustpauze hebben om bij te komen.
Sommige blijven wel gewoon doorleggen maar na het derde nest kan je dan beter even een tijdje het broedhok weghalen.

Groetjes,  Paul

Ellen

Hoi Carola,

Meid nog even en jullie hebben er weer een paar rakkers bij.
Ga zo door........:-)
Moet ellke keer weer even kijken naar de foto's hoor, erg mooi
gemaakt en zo duidelijk.
Groetjes ..........Ellen.

Peter

14 mei 2003, 18:31:58 #96 Last Edit: 14 mei 2003, 18:35:09 by admin
Hoi Carola,

Mooie foto's zeg, vooral de geparelde:) En de lutino is ook prachtig.

daan

Hoi carola, wat een schitterende foto's zeg !!!!!!! :)

En zo onwijs duidelijk, echt ongelofelijk. :) Heel mooi.
Ik hoop dat alles goed gaat met die mupies en natuurlijk oook met jou en je vriend!!!! ik hoop ook snel zulke mooie foto's te kunnen plaatsen van onze kleintje(duurt nog lang hoor ) ze zijn net begonnen met broeden, maar we wachten af. ;D

groetjes Danielle

Ellen

Zoals je ziet leven we allemaal lekker met jullie mee Carola.

Vind het ook zo leuk, dat ziet er toch uit om op te eten. :-))