11 mei 2025, 09:06:18

eitjes

Gestart door fangina, 10 januari 2005, 22:57:25

« vorige - volgende »

fangina

ik heb een koppeltje valkparkieten die zijn nu zeker 4 weken aan het wip wappen ze gaan ook regelmatig het nestkastje in en kunnen daar enige tijd in blijven Ze beschermen de nestkast ook met hun leven want ermag geen andere valk in de buurt komen .
maar nu de vraag waar blijven de eitjes hoe lang kan dat duren voor dat het eerste ei komt en komt er uberhaupt nog wel een ei.

groetjes
ingrid

Tara

Hoi Ingrid,

hoelang zitten ze in het blok?

Hun systeem gaat bij mij zo;
de man gaat op onderzoek in de nestkast, als hij ondervindt dat het goed is, komt vaak de pop even kijken in het invlieggat, ze gaat er nog niet gelijk in. Even later gaan ze paren, paren paren paren. Als de pop voelt dat het niet lang meer gaat duren, gaat ze vaak in het blok, soms overnachten.
Als er een eitje komt, zie je dat aan de vorm van haar lichaam, ze laat de vleugels wat hangen en haar kontje zit dik.
Bij mij mag de man niet in het blok als de pop een ei gaat leggen. Maar als het eitje nog niet komt, zitten ze er vaak samen in, heeft ze haar eitje gelegd, mag de man er wel bij.
Komt er een volgend eitje, mag ie weer er niet bij tot het gelegd is.

Vreemde wezentjes he :D

Maar volgens mij mag je gauw een eitje verwachten,
heb je geen foto van hoe het popje er momenteel uit ziet?

Groetjes, Tara

shiva

de man zit heel vaak in het blok het vrouwtje zit er ook regelmatig bij maar ook af en toe alleen .
de man is al 4 weken bezig het blok te inspecteren en tikt ook in het blok .
en of ze aan het paren zijn als ik zeg wel 10 tot 12 keer per dag en dat 4 weken lang je zal er moe van worden

groetjes ingrid

Tara

Hoi Ingrid,

hahaha, zijn dus paarlustige valkjes daar :D
In elk geval, kan niet lang meer duren, 4 weken is wel al lang,
heeft de pop al eens een nacht doorgebracht in het blok?

Groetjes, Tara

shiva

niet dat ik weet meestal slaap ik dan ook [geintje]
maar het kan best al denk ik van niet ,kan het ook zijn dat er helemaal geen eitjes komen.

groetjes ingrid

Tara

Hoi Ingrid,

hoe oud zijn ze?
Kan ook een belangrijk iets zijn.

Hebben ze beschikking over eivoer e.d.?
Hebben ze ook voldoende licht?

Groetjes, Tara

shiva

ze zijn beide zeker 2 jaar oud dus zeker broedrijp en ja ze beschikken over eivoer en volgens mij hebben ze ook voldoende dag licht bedoel je in de kooi want dat is zeker het geval

groetjes
ingrid

Tara

Hoi,

ja 2 jaar is zeker oud genoeg,
ja licht in de kooi, maar ja blijkbaar hebben ze die,
vind het wel vreemd als er geen eitje zou komen :-/
Ik hoop het stiekem wel hoor,
even afwachten, maar vaak als ze gebruik maken van het blok kan je er wel gauw verwachten.

Hebben ze zich al eerder zo gedragen en dat er toen uiteindelijk toch geen eitjes kwamen?

Groetjes, Tara

shiva

niet dat ik weet want ik heb ze overgenomen van iemand.
en ja ik hoop er ook op vooral omdat ik er zo mee bezig ben het lijkt me ontzettend leuk om dat een keer mee te maken.
maar het wachten duurt wel erg lang

groetjes
ingrid

Tara

Hoi Ingrid,

geduld is een schone zaak :D
Maar volgens mij komt het er wel van,
was het 'raak' trouwens?

Want vaak doen mannen het wel eens verkeerd :D
Heb het hier over de valkjes natuurlijk he :D

Maar dan nog, als ze de paring niet juist doen, komen er vaak toch eitjes, die dan onbevrucht zijn.

Even geduld....
Hoe is de houding van de pop?

Groetjes, Tara

shiva

de man doet het zeker goed in het begin niet zo maar nu wel oefening baart kunst maar wat bedoel je met de houding van de pop

ingrid

Tara

Hoi,

laat ze haar vleugels hangen zo tot iets onder haar kontje?
Zo bedoel ik het, ik heb helaas niet meteen een foto van mijn valkjes over hoe ze er uit zien voor ze een eitje leggen....

Groetjes, Tara

tommy

hoi,

Hier is een link waar je op kan zien hoe een pop met ei zit.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action= display;num=1104270796

Hopelijk heb je er wat aan.

Veel plezier met je valkjes.

grt Annemieke