28 maart 2024, 18:29:41

5 maanden

Gestart door aletta, 7 januari 2005, 20:02:23

« vorige - volgende »

aletta

7 januari 2005, 20:02:23 Last Edit: 7 januari 2005, 20:06:17 by aletta
ik krijg hoop ik over ongeveer 2 weken een valkje van 5 maanden
is dat te oud om nog goed tam te kunnen maken??
of lukt dat nog wel goed

Coot

Hoi Aletta,

Het kan inderdaad zijn dat het minder snel gaat dan bij heel jonge valkjes. Maar zolang je er maar veel tijd aan besteed zal je valkje zeker nog tam gemaakt kunnen worden, lijkt mij. Let wel, het kan zijn dat je geduld aardig op de proef gesteld gaat worden  :-/, maar met elke kleine vooruitgang ben je dan ook al blij.

Ik zelf heb ook een valkje uit een voiliere gekregen toen ie enkele maanden oud was. Ik heb hem nu een maand. Het kost veel tijd en veel geduld, maar het gaat nu langzaam de "goede"  kant met hem op.

In ieder geval succes ermee en hou ons op de hoogte.


Groetjes,

Marco


Paul

Hoi Aletta,

Het verschild ook met het ene valkje heel erg met de ander.
Sommige zijn redelijk snel gewend en andere die hebben veel meer aandacht nodig.
Maar eigenlijk kan je alle valkjes jonger dan een jaar wel tam krijgen met wat geduld en soms ook nog wel oudere valkjes maar hoe ouder hoe langer het vaak duurt.

Groetjes, Paul

kok_roy

Hallo,

Ik zou zelf naar een ander valkje zoeken als die al 5 maanden oud is. Want dan wordt het toch al een stuk moeilijker en heb je meer geduld nodig. Maar de aanhouder wint zeg ik maar altijd ;D

Groeten Roy :P

Riny

Hallo allemaal
Een valkje van 5 maanden is best nog tam te krijgen.
Als eerste moeten jullie zorgen dat het valkje leert dat jullie handen hem/haar geen pijn willen doen.Je moet bedenken dat je valkje voor hij/zij bij jullie kwam een aantal keren is gevangen en dat is best een traumatische ervaring voor hun.
Als ze nog heel erg bang zijn kun je misschien het best heel veel je hand in de kooi houden.Ik zat in het begin 's avonds tv te kijken met mijn hand heel stil in de kooi.
Ook kun je proberen wat trosgierst of wat anders wat ze lekker vinden te voeren uit je hand.
Door deze dingen leert en valkje je te vertrouwen.
Veel succes!!!
groetjes RINY

aletta

nee ik heb em niet genome  ???
ik was bij verschillende dierewinkels geweest en daar zijde ze allemaal dat je ze niet meer tam kon krijgen ook omdat ze niet met de hand zijn opgevoed en als ik em dan tog neem dat me andere valkje ook nog es minder tam zou kunne worde.. dat ie meer naar dat nieuwe valkje toetrekt
dus nu moet ik wachte tot de man van de dierewinkel weer nieuwe jonge valkjes heeft en dan zou hij me belle  :P
dus daar heb ik alvast super zin in!!!!

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik heb zelf 4 valkjes 2 hele tamme (met de hand gevoed)
de andere 2 heb ik van mensen eentje die komt nu wel eens geregeld kijken en de andere is 10 maanden en was ook met handgevoed maar door een andere valkje is die dus schuw geworden zei die mevrouw.
hij bijt nu nioet meer hard gelukkig dus jahelk valkje is verschillend natuurlijk.
maar meestal met geduld en liefde komt het meestal wel goed.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

chilliemans

ik heb men valkje nu 3 maanden, ik kocht hem als hij ongeveer 6 maanden was.

Hij is men allerbeste maatje, hij doet echt alles met me samen! hij eet mee aan tafel, gaat mee onder de douche, kijkt mee tv, ...

Dus een valkje van 5 maanden moet zeker tam te krijgen zijn, je moet er gewoon genoeg mee bezig zijn en in het begin niet te 'opdringerig' doen. Geef hem de tijd om te wennen aan jou en de omgeving en het komt zeker en vast in orde!

Mvg,
gert