9 mei 2025, 03:16:29

kwarteleitjes

Gestart door Karin, 21 januari 2005, 01:54:34

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Kan iemand me vertellen hoe groot kwarteleitjes zijn ? Ongeveer even groot als valkparkieteitjes ? Ik zit er aan te denken om voor één van mijn koppels waarvan de pop de eitjes steeds per ongeluk kapot drukt ( ze blijven aan haar buik hangen ) een broedmachine te kopen. Nu hebben ze diverse soorten roosters maar er staan geen valkparkieteitjes bij, wel kwarteleitjes  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hallo Kazoo
Kwarteleitjes van de dwergkwartel zijn net zo klein als valkparkieteneitjes.
Maar ik denk dat als jij valkeneitjes uit gaat broeden je de jonkie's er toch niet door krijgt.
Ik heb veel ervaring met handopfok maar net geboren en dan handopfok dat lukt volgens mij niet.
De kleinste die ik er door gekregen heb woog 9 gram.
Pasgeborene wegen minder.
Ik zou hier toch nog eens goed over nadenken.
Groetjes Riny

Karin

21 januari 2005, 02:38:53 #2 Last Edit: 21 januari 2005, 04:02:22 by kazoo
Nee, het is de bedoeling dat ik de eitjes 3 dagen voor het uitkomen terug leg. Ze mag dan tot die tijd op kunsteitjes broeden ;D Bedankt voor je antwoord !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tommy

Karin

Als je mijn eerste bericht gelezen hebt weet je dat  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tommy

sorry blond en laat op de avond

hihi

ik las het verkeerd

ik dacht dat je kwartel de eitjes stuk trapte per ongeluk

maar je valkje doet het

ben je niet bang dat ze ze dan niet stuktrappelt als je ze terug legt in het nest

grt annemieke

Karin