28 april 2024, 22:05:06

Wie geeft ons raad???

Gestart door Olga en Hans, 11 februari 2005, 18:17:30

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hallo,

We hebben sinds zondag Rocky erbij, hij is +/- 6 maanden  :) Hij kwam in het begin op je hand en hoofd, maar met de kerst mocht hij daar vanwege 3 kerstbomen niet meer uit zijn kooi. Na de kerst mocht hij weer vliegen, maar wou niet meer zijn kooi in, de hele dag niet. Ze hebben hem toen, op weet ik wat voor manier, met hun handen gepakt en mocht daarna weer zijn kooi niet uit  :(.
Rocky zit bij ons nog in een aparte kooi, maar wel in de woonkamer, hij ziet en hoort dus ook onze andere 3, die mogen wel los en komen bij hem kijken.
Nu wil Rocky wel dichtbij mijn hand komen en wat eruit eten, maar als ik even mijn vinger beweeg, is hij verdwenen.
Hij wil natuurlijk naar die andere 3, die dan in hun kooi zitten.
Dit heeft natuurlijk tijd nodig, maar kan ik hem dan beter apart houden, totdat hij op mijn hand wil en dan laten vliegen, anders weet ik ook niet of hij terug de kooi in wil.
Hij is wel van het begin af aan op zijn gemak bij ons, hij eet als een dijkwerker, grit/kiezel heeft hij nooit gehad, maar hier is hij er gek op, trosgierst moet hij ook aan wennen. Hij fluit en speelt veel.

Groetjes Hans en Olga.



Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Riny

Hoy Olga
IK geloof dat ik hem uit zijn kooi zou laten.
Wel zou ik een uur voor ik hem eruit zou laten zijn eten en drinken weg halen.
Als hij ziet hoe die andere drie met jullie omgaan verliest hij denkelijk veel van zijn angst.
Hij neemt dan (hopelijk)het gedrag van di andere over.
Het eten en drinken weg halen zou ik doen ivm terug de kooi in gaan.
Maar ik zou hem niet vangen,dat is duidelijk een traumatische ervaring voor hem geweest.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Veel succes Riny :D :D :D

Olga en Hans

Hallo Riny,

Vanmiddag hebben we Rocky uit de kooi gehaald, hij ging al op mijn arm zitten en kroop gelijk op m'n schouder  :).
Even later hebben we de andere 3 los gelaten en dat ging goed samen.
Rocky moet nu de boel gaan verkennen, waar hij kan landen, maar dat zal hij gauw genoeg door hebben. Hij moet ook conditie op gaan bouwen, want dat mist hij wel, maar hier mag hij elke dag vliegen.
Als ik me mouw over m'n hand deed kwam hij er toch wel gelijk opstappen  :).
Nu zitten ze met z'n allen in de kamervoliere en dat gaat ook heel goed  :D.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Riny

Hoy Olga en Hans
Daar ben ik echt heel erg blij mee met dat nieuws!!!!
Hopelijk gaat het nu iedere dag een beetje beter.
Groetjes en veel succes!!!!Riny :D :D :D

Paul

Hoi Hans en Olga,

Dat gaat goed bij jullie he eerst pas Coco erbij en nu Rocky :-)
Gaan jullie ook voor de 30 valkjes  :D
In elk geval fijn dat hij al zo snel gewend is dat is een goed teken.
ALs hij al zo snel op je arm gaat zitten dan moet tam maken zeker lukken.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

 :D :D :D Paul,

Nee hoor wij gaan jouw aantal niet voorbij, hoewel Hans vanmorgen een 2de stok op dezelfde hoogte heeft gedaan als de bovenste. Ze willen allemaal op de bovenste stok, die is 80 cm. lang, maar Spykie krijgt geen kans om er ook op te zitten.
Ik zei met een gekke bek op 80 cm. kunnen wel 10 valkjes zitten  ;D, maar 4 vinden wij een leuk aantal.
Nu Rocky in de kooi er bij zit, wordt er ook weer minder gefloten  :( naar elkaar en Spykie kijkt gelijk haar eitjes niet meer aan, die hebben we er maar uit gehaald, omdat Tjico en Coco er mee aan de haal gingen.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Hans en Olga,

Ze zullen nog wel wat aan elkaar moeten wennen en dat fluiten zal wel weer terug gaan komen hoor als de nieuweling helemaal zijn plekje gevonden heeft.
Hier zitten ze ook vaak op de hoogste stok dat is in de natuur ook zo dat is vaak de meest veilige plek.
En je weet nooit nu zeg je het blijft bij 4 maar je weet nooit wat je tegen komt over een tijdje :-)

Groetjes, Paul

Olga en Hans

 :o :o :o
OHOH Paul, ga je ons op andere gedachten brengen  :D :D :D :D.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

to18

ik heb zelf ook een vraag over het tam maken van je valkparkiet.........me zus heeft er nu ook 1 en die hebben we al een tijdje bij mijn valkparkietje gedaan........ Ze kroelen en vrijen ,,,,, met elkaar alleen. De valkparkiet van mijn zus is heel schuw hij komt gewoon uit de dierenwinkel maar meot in tegen stelling tot mijn valkparkiet niets van mensen hebben en laat zich alleen kroelen als zij dat aangeeft............is hier een verklaring voor ??????

Riny

Hallo
De valkparkiet van je zus komt uit een dierenwinkel zeg je,dat betekent wel dat ze al div. keren gevangen is.
Dat is een traumatische ervaring voor hun hoor,dat vergeten ze niet snel.
Daardoor worden ze extra bang voor mensenhanden.En daarbij komt ook nog in een winkel lopen veel mensen voorbij de hokken en tikken er tegen aan.
Dat het valkje zich soms laat krauwen is  een  teken dat ze uit haar schulp aan het kruipen is.
Jullie zullen er veel geduld mee moeten hebben en er veel aandacht aan moeten schenken,het zal heus wel in orde komen.
Als je weer een valkje wil kopen kun je de volgende keer beter bij een kweker kopen.Daar wordt er over het algemeen veel rustiger mee om gegaan en zijn ze al handtam als jij ze krijgt.
Groetjes en succes RINY :D :D :D

to18

Oke ........ maar mijn valkparkiet komt ook uit de dierenwinkel en dat is een vet lieverdje die is helemaal niet zo schuw ,,,,,..........Vlak voor ik mijne kocht werden ze vleugels gekort..........en toen nam ik hem mee naar huis .........hij is nu heel tam

Riny

`Hallo
Ik bedoel ook niet dat een valkje uit een winkel niet tam kan worden,het duurdt alleen wat langer.
Doordat jou valkje werd gekortwiekt kon hij ook niet wegvliegen.
Als je ziet wat een plezier een valkje aan het vliegen beleefd begrijp je waarom ik niet voor kortwieken ben.Dan verstoren mensenhanden het natuurlijke gedrag van een vogel.
Groetjes Riny :P :P :P

Olga en Hans

Hallo,

Het gaat hier heel goed met z'n 4en :D ;D :D ;D, en het is een prachtig gezicht als ze alle 4 los vliegen.
Tjico en Spykie komen gelijk op mijn hand/arm als het deurtje open gaat. Coco komt uit zichzelf uit de kooi en Rocky vind m'n hand nog wat eng, maar als ik mijn trui erover heen trek komt hij toch op mijn hand, om de kooi uit te gaan, ook eet hij wat zonnepitten uit mijn mond.
Rocky had een paar dagen nodig om te weten waar hij kon landen, maar dat gaat nu heel goed. We hebben heel veel plezier van 2 m. touw dat boven de bank hangt, daar zitten ze graag op, zo ook op onze hoofden  :D.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993