25 april 2024, 17:46:59

Handvoeden

Gestart door Christina, 6 januari 2005, 02:09:40

« vorige - volgende »

Christina

Hoi, ook ik ben nieuw op de site. Ik heb een vraag. Ik ben mijn parkiet aan het handvoeren en toch ongemerkt is er voeding op de zijkant van zijn bekkie en aan de onderkant blijven zitten. Het is helemaal hard en ik heb hem al in een handwarme bak water laten poedelen maar het wil er niet van af het wordt ook niet zacht ofzo. Heeft iemand een suggestie want hij wil ook niet dat ik eraan zit, dus last zal hij er vast van hebben. Ik vind het zo zielig  :'(en ik baal ervan dat ik niet beter heb opgelet terwijl ik hem toch steeds schoonmaakte als hij had geknoeid.  >:( Alvast heel erg bedankt.

Paul

Hoi Christina,

Ik heb pas een valkje vanaf 2 weken met de hand moeten voeden en die heb ik 8 weken moeten voeren en elke keer na het voeren spoelde ik zijn kopje af bij de kraan.
Op die manier is er ook nooit iets blijven zitten en waren de veren na 8 weken voeren nog brandschoon.
Met alleen afvegen met een doekje blijft er helaas altijd wel wat achter.
Het enige is toch vochtig maken en laten weken dan word het vaak wat zachter en kan je het weghalen.
ALs dat helemaal niet lukt kan je de veertjes waar de echte grote klonten in zitten wegknippen.
Behalve dat het geen fijn gezicht is kunnen er zich allemaal bacterien ophopen in de harde klonten en zeker omdat ze bij de snavel zitten is dat een risico.

Groetjes, Paul