7 mei 2025, 15:34:51

bont valkje vrouwtje??

Gestart door margreet, 27 januari 2005, 03:17:49

« vorige - volgende »

margreet

hallo allemaal,

Er word altijd gezegd dat men aan het gedrag van een bonte valkparkiet kan bepalen of het een mannetje of vrouwtje is. Mijn bonte heeft een vissengraat staartmotief en allemaal spotjes aan de onderkant. Door het gedrag ben ik er van overtuigd dat zij een vrouwtje is maar enige twijfel blijft bestaan. Hebben mannetjes ook deze uiterlijke kenmerken. Ik heb geprobeerd een foto mee te sturen hopelijk is deze gelukt. Mijn valkparkiet Nicky is bijna 15 maanden.

gr.Margreet de Wit

Karin

Ja, bij een bonte kun je niet aan het uiterlijk zien of het een man of pop is. Als hij fluit ( melodieus ), met zijn vleugels wijd gaat en overal op tikt met zijn snavel is het een man, zo niet, dan is het een pop.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

margreet

hallo karin,

bedankt voor het antwoord, mijn gevoel was juist want ze heeft vandaag voor het eerst gewipwapt met haar vriendje. We hebben sinds zaterdagavond een nestkast opgehangen en daar reageren ze erg goed op. Ze zijn het nestkast grondig aan het onderzoeken. Het mannetje is een geparelde (nu grijs) voorouders niet bekend. Dus een gepareld mannetje +een bont vrouwtje en onbekende voorouders, we laten ons straks gewoon verrassen wat hier uit voortkomt.

gr. Margreet de Wit

Lique

Valerie

Mooi, dat bont! :)
Ik hoop dat je er leuke valkjes uit krijgt.....Een mooi bont popje split gepareld......*dreams*  ;D
Heel veel plezier alvast;)

Valerie

margreet

hallo valerie,

Zelf vind ik de bonte mutaties een van de mooiste maar daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben. Het belangrijkste is dat ze  lief zijn en dat zijn bij mij alletwee. Dit is het eerste nestje wat ze hopelijk krijgen (van mij trouwens ook). Ik heb wel ervaring met grasparkietjes maar daar ligt de rolverdeling wel anders. Ze staan trouwens in de huiskamer dus ik kan ze goed in de gaten houden. Mocht het allemaal lukken zal ik hier zeker een berichtje en foto's van opsturen. bedankt nog voor je reactie.

Margreet