22 mei 2025, 18:44:37

jockkooi nmet 4 valkjes!!!

Gestart door patty_dordtse valkjes, 3 januari 2005, 21:18:46

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

hallo,

ik heb 4 valkjes genaamd gizmo(popje),orry(popje)
en de 2 mannetjes spikey en ozzy.
de mannetjes die gaan zich echt uitsloven.
ik heb een grote jockkooi waar ze in en uit zijn.
ozzy die is al iedergeval al jah HET aan het uitproberen op me schilderij randje(schaam)en zit constant de vrouwtjes te versieren maar jah de mannen krijgen nog niet echt reactie van ze.
mijn vraag is ik ben al in de dierenwinkelSSS geweest en jah zo'n grote nestblok is toch wel groot.
hebben ze dan nog wel genoeg ruimte in de kooi als ik zo'n ding erin zet.
want jah als die andere ook ooit bezig zijn dan kom ik ruimte te kort denk ikvoor 2 nestblokjes.

wie heeft er raad!!!

Wil namelijk wel alles een keertje meemaken kwa nestje met wie van de 2 vrouwtjes want ze lijken allemaal op elkaar(2lutino)2grijs geparelde mannetjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

RobG

Hoi Gizmo,

Zitten je 4 valkjes bij elkaar in 1 jockkooi? Als dat zo is is de ruimte echt te klein om dan nog 2 blokken erin te zetten. Het is zelfs mogelijk dat ze dan gaan vechten. En mocht het dan toch goed gaan, de valkjes leggen 4 tot 6 eieren, dan zou je 8 tot 12 jongen hebben. Hmm... niet echt ideaal lijkt mij. Een tweede kooi lijkt me beter.

antoine

hoi,
ja , volgens mij moet je ook een tweede kooi kopen hoor!
anders word de joue veel te krap en kunnen de valkjes stres krijgen en das niet goed voor de gezondheid!
groetjes antoine

patty_dordtse valkjes

jah daarom had ik dus dit berichtje geplaats ik heb nog een kooi waar eerst gizmo en spikey in zaten en ik wilde een grotere kooi vandaar de jockkooi die ik voor hun heb gekocht.
maar alleen in die andere kooi past denk ik echt niet zo'n broedblok in hahaha.
dus jah.
ik wil gewoon voor de gein een keer heel dat proces mee willen maken van ei tot mooi valkjes.
ik heb zelfs al in me gedachte om de aan de zijkant van de jockkooi een opening te maken en daar aan dus een broedblok een keer te hangen en dan een deurtje maken als ik 1 nestje heb gehad!!!
jonge valkjes te koop

antoine

das een goed idee dat kun je doen!
groeten antoine

Paul

Hoi  gizmo_spikey,

Ik heb nooit de blokken in de kooi hier maar altijd aan de buitenkant.
Het voordeel is dan dat je in de kooi alle ruimte hebt maar ook dat je makkelijk het nest kan controleren.
Een nestblok in een kooi is bijna altijd een probleem of je moet een erg grote kooi hebben.
In een buitenvolliere heb je vaak ruimte zat om er een nestblok in te hangen natuurlijk.

Groetjes, Paul

patty_dordtse valkjes

hallo,

ik heb jammer genoeg nog geen tuin maar zodra ik een tuin heb komt er natuurlijk een buitenvoliare in te staan ahha.
maar jah ik ga denk ik gewoon ff de optie's bekijken van me jockkooi en kijken.

ik laat het jullie nog wel weten wat ik gedaan heb.
jonge valkjes te koop