6 mei 2025, 21:54:38

binnen of buiten?

Gestart door antoine, 11 januari 2005, 22:05:37

« vorige - volgende »

antoine

11 januari 2005, 22:05:37 Last Edit: 11 januari 2005, 22:05:55 by antoine
hoi allemaal
als het weer lente word ge ik de nestkasten terug ophangen in de volière nu vroeg ik me af moet ik ze nu buiten of binnen hangen, tot nu toe hingen ze altijd buiten maar ik dacht dat als er eens wint of zo komt dat dat niet zo goed is voor de jonkies! maar mijn andere probleem is dat de deur om in de volière te komen in het nachthok is dus als de valkjes daar broeden dan verschieten ze tog elke keer als ik binnenkom of niet?
alvast bedankt
groetjes antoine

Tara

Hoi Antoine,

het beste is buiten hangen hoor, ze kweken veel liever buiten, ik heb ook eens geëxperimenteerd, blokken binnen gehangen en blokken buiten, geen enkele binnen werd bezocht, want 's zomers zitten ze veel liever buiten,
wees niet bang voor wind, het blok is tochtvrij en raakt de jonkies niet, het is er vaak stikheet in de zomer, weet nog dat ik 's zomers buiten met Chiaro, Trudy en Pablo zat, was gewoon superleuk!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

uhm, ik heb men blokken altijd binnen hangen, gewoon omdat het niet kan om ze buiten te hangen. Geen plaats om ze te hangen. En binnen word er even naarstig gebroed. Dus ik denk dat je zelf moet kiezen waar je ze hangt.

Riny

Hallo allemaal
Bij mij hangen en aantal blokken binnen en een aantal buiten.
In het binnenhok wordt er net zoveel gebroed als buiten.
Doordat ik iedere dag in de voliere kom schrikken ze niet als ik bnnen kom.
En als je nestcontrole uitvoerd raken ze er ook aan gewend dat je in de buurt van het blok komt.
Groetjes Riny

antoine

hoi Ryni,
mijn valkjes zijn ook gewend dat ik binnen kom hoor want ik kom ook elke dag binnen en nestkontrole heb ik ook al gedaan en dat vonden ze niet erg!
maar ik dacht gewoon dat ze door het geluid van de deur zouden schrikken!
groetjes antoine

Stijn dc

hoi

ik denk niet dat ze hard zullen schrikken omdat een broedend valkje zijn nestje fanatiek verdedigd. Ik vnd zelfs dat mijn broedende valjes tammer zijn dan anders. Als ik wil kijken hoeveel eitjes er zijn kan ik ze gewoon opzij duwen, ze vliegen niet eens weg.

antoine

hoi Stijn!
ja ik kan ze ook gewoon opzij schuiven om eens te kijke heo het met de eitjes is en ze laten dat gewoon doen maar ik vroeg het me gewoon af :)
groetjes antoine

Riny

Hallo allemaal
Vanaf het begin van het broedseizoen sta ik iedere dag even in de voliere te praten tegen mijn valkjes.
Als ze eitjes hebben kijk ik naar binnen en blijf zachtjes tegen hun praten.Als de eitjes uit gekomen zijn ,zijn ze er aan gewend dat ik er in kijk  en kan ik rustig mijn nestcontrole uitvoeren.
Groetjes Riny

Stijn dc

hoi

dan kdenk ik niet dat ze hard zullen schrikken hoor.

antoine

ok ,
bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik de nestbokke terug buiten ga hangen!
groetjes antoine