16 juni 2024, 15:59:57

Kan hij naar de buitenvoliere?

Gestart door lauwtjuhlevi, 30 december 2004, 22:09:47

« vorige - volgende »

lauwtjuhlevi

Hallo,
Ik heb 1 valkparkiet van me verkocht (had er 2)
We hadden deze gekocht als een vrouwtje maar het blijkt een mannetje te zijn, dus kunnen die 2 het helemaal niet met elkaar vinden, vandaar dat ik dit vrouwtjes wat dus een mannetje is weg doe,
En omdat hij niet tam is en harstikke hard fluit was mijn eis dat die in een buitenvoliere kwam.
Nu komt morgen dus die meneer aan wie ik hem weggeef hem halen die mijn eis heeft: Een buitenvoliere!
Maar achteraf zat ik te denken, vroeger voordat ik hem kocht zat die wel in een voliere buiten, maar met deze kou, kan dat nog wel?

Tara

Hoi,

ten eerste, konden ze het werkelijk niet met mekaar vinden? Vaak kunnen valkjes met hetzelfde geslacht het heel goed vinden met mekaar. Of wil je gewoon een koppel om later een nest te hebben ? Soms is het zo dat man & pop het ook niet kunnen vinden met mekaar hoor.

Ten tweede,
ik neem aan dat ze bij jou binnen zaten? En nu gaat dat valkje naar een buitenvolière??? Het is winter, een valkje van binnen kan nu echt niet naar buiten toe, pas als het weer warmer wordt is dat mogelijk, nu kan ie makkelijk een longontsteking opdoen en sterven.

Groetjes, Tara

lauwtjuhlevi

Nou het is gewoon geen binnen valkparkiet, is namelijk niet tam te maken! en hij krijst ontzettend
en mijn vader wilde hem zelfs loslaten het is dat ik hem tegen hield..
We worden zo gek van dit beesie helaas.
We kunnen hem niet de aandacht geven omdat hij dus niet tam is (te krijgen), dus blijft die gewoon krijsen!
iedere keer hangen we nieuwe dingen op in de kooi en als ze daarop uitgekeken zijn begint het weer, zelfs mijn andere mannetje voelt zich nu niet gelukkig.

Lique

Een valk die niet tam is, is zeker niet altijd een buitenvogel!!!
Ik heb boven nogsteeds een kamervoliere met valkjes staan, die absoluut niet tam zijn, maar wel buitenvogels zijn.
Alleen als ik ze nu naar buiten toe zal doen, weet ik zeker, dat ze eerdaags op hun rug liggen.
Dat zou jij ook niet willen neem ik aan.
Ik raad je af, om de koop door te laten gaan!
Ik vind het een ontzettend slecht voorbeeld, je vader!
laat hem maar een nacht buiten slapen, wedden dat hij het koud krijgt en een eventuele longontsteking krijgt?
Precies hetzelfde geldt voor je valkje!

Denk er nog maar heel hard over na, alleen je valk zal binnen moeten blijven.

groetjes lique

Tara

Ben het helemaal eens met Lique!

Ik heb ook ouders die niet veel toelaten, maar laten vliegen zouden ze nooit, en dan nog, je schaft dieren aan om er dan verantwoordelijk voor te zijn, niet om ze zomaar te verkopen als ze je niet aanstaan.

Groetjes, Tara

lauwtjuhlevi

Tja, mijn vader stemde ook niet voor..
Hij had geen keus!
Op een dag kwamen mijn moeder en ik thuis met dit beesie voor frits als kooigenootje!
Maar ik zat te denken als die buitenvoliere een verwaming zou hebben, zou het dan nog een probleem zijn?
Ik bel die man morgen op en vraag of die een verwarming heeft of dat ze in een schuur kunnen, en anders gaat de koop niet door..
Dankjullie wel voor de reacties.
Ik wil namelijk niet dat door mij anders dit beesie zou doodgaan.

Tara

Hoi,

vraag eerst of die volière een binnenhok heeft he, als ie geen binnenhok heeft veronderstel ik niet dat hij de volière kan verwarmen ::)

Groetjes, Tara

lauwtjuhlevi


RobG

Ja jammer dat hij zo krijst, maar als je een valkparkietje aanschaft zou ik dat toch in overleg doen want je ziet wel weer dat het "beesie" met zijn gekrijs meer een nadeel is dan dat je er plezier van hebt. Ik heb op dit moment met jongen 9 valkjes binnen en wij thuis zien het gekrijs niet meer als gekrijs. Het is gewoon een uiting van de mannetjes naar de vrouwtjes, macho doen etc. Tja en tam maken is niet zo eenvoudig als ze al wat ouder zijn. Zorg dat je er genoeg tijd voor hebt en misschien worden ze niet zo tam als dat je het zou willen maar wel dat je er plezier aan beleeft. Als je het goed doet wordt jouw "beesie" 20 jaar of ouder en ik weet zeker dat ie jou dan "vertrouwt". En dat is net zo goed als tam!