20 april 2024, 00:51:38

kroelen!!

Gestart door es, 2 januari 2005, 20:56:29

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Esther,

Heeft je vriendin geen internet ze kan hier veel informatie krijgen wat betrft hand voeding. Want ik denk echt dat je dat snel moet gaan doen.

groetjes
Ed

es

Ze heeft nu even geen internet want de computer wordt gerepareerd ofzo, dus vandaar dat ik alles aan haar doorspeel.
Heb haar wel over het forum verteld en zodra de PC = gemaakt zal ze er zeker gebruik van maken.
Maar ze moet zeker opschieten met haar valkje voor het misschien te laat is.

Ed

Hoi Esther,

Ik krijg net door gelijk aan de spuit zetten ander is het telaat


Groetjes
Ed

es

zal haar proberen te bellen.

Ed

Ik zou het doen ander is het zo dadelijk te laat

Ed

minimaal 1 voeding per dag

groetjes
Ed

es

3 januari 2005, 02:01:09 #21 Last Edit: 3 januari 2005, 02:01:39 by es
Hoi Ed,

Ik heb haar nog kunnen  bellen en ze gaat gelijk aan de slag.
Maar ik denk dat ze gewoon bang was dat ie dan hellemaal geen zaadjes zou gaan eten.
Ze gaat nu die pap geven via de spuit.
Ik hou je wel op de hoogte als je dat wilt goed?
gr.

Ed

Hoi Esther

Is goed ik er twee vaklui bij voor advies

Groetjes
Ed

Paul

3 januari 2005, 02:04:59 #23 Last Edit: 3 januari 2005, 02:06:07 by Paul
Hoi Esther,

Als een valkje al een week of 6 is zou ik hem maar 1 keer per dag bij gaan voeren dan loop je ook minder risico op kropverzuring.
Je kan dan ongeveer tussen de 5 en 10 ml geven de rest proberen of hij dat met zaadjes eet.
Je kan in de dierenwinkel kijken of je een bus Nutribird kan krijgen en dan zou ik het eerst met een lepeltje proberen met een spuit voeren is ook een risico als je er geen ervaring mee hebt.
Als je in de Buurt van Rotterdam woont heb ik nog wel voldoende opfokvoer voor je dan hoef je geen hele nieuwe bus te halen dat maak je nooit meer op denk ik.
Ook kan je het valkje elke dag even wegen en kijken of hij aankomt of afvalt.
Hij moet nu tussen de 80 en 100 gram wegen is hij lichter dan is het zeker niet goed.

Groetjes, Paul

es

hoi Ed en Paul

Ik heb haar zonet nog even gebeld om deze info door te geven en ze zal morgen gelijk stappen ondernemen, omdat ie nu al aan het slapen was.
Nou met 2 man sterk moet het goed komen.
alvast bedankt voor de goede raad.

truste

Ed

Hoi Esther,

Is het al gelukt met de voeding ze moet echt niet telang gaan wachten he.

Groetjes
Ed

es

Hoi Ed,

Ik ga haar zo bellen want ik heb vanmiddag gewerkt, dus ik weet nog niet het fijne ervan.
Ik laat het zo wel even weten oké??

Rocko was vanavond een heel klein beetje chaggie, dus heb ik hem maar weer terug in zijn kooi gedaan.
Eten en drinken gaan perfect gelukkig wel.
 Ik heb het deurtje van de kooi open en hij probeert nu zelf uit zijn kooi te komen, alleen dat lukt nog niet echt.
Hij komt wel naar het deurtje maar ontdekt dan dat het stokje ophoud en gaat dan snel weer terug, echt lekker onhandig is hij nog.


es

hoi,

Ik heb mijn vriendin (Jolanda) gesproken en ze heeft het pap in een bakje gedaan en dat heeft ie opgegeten.
ook nog wat zaadjes uit zijn voerbakje heeft ie op, dus ze houdt dit nog even een misschien paar dagjes vol en dan even kijken of ie alleen maar zaadjes wil.
Eivoer en grit enzo eet ie redelijk goed.

gr.

Ed

Hoi Esther,

Heeft hij er veel van gegeten of is dat moeilijk te zeggen. Normaal geef je het via een spuit of lepel dan is het wat makelijker te zien hoeveel hij eet. En ze meot hem ook een wegen want dat is belangrijk om in de gaten te houden wat Paul zei tussen de 80 en 100 gram dat is redelijk.

Groetjes
Ed

es

Hoi,

Hij had alles opgegeten, bakje vol, hoe groot dat bakje is weet ik niet precies.
Dat wegen had ik tegen haar gezegt, alleen de batterijen van de weegschaal zijn leeg en ze gaat morgen nieuwe halen.
Dus morgen weet ik hoeveel die weegt.
IK WEET EIGENLIJK NIET VEEL HE ;) ;)

Hi heeft na de pap nog wat eivoer en wat zaadjes gegeten, drinken gaat wel goed.
Hij kraait nog echt als een klein babytje en duikt ineen.
Hij kroelt wel heel erg lekker tegen je wang en je kan hem echt met heel je hand aaien.
Speelt met het speelgoed in zijn kooi en vliegt goed door de kamer.
Niet echt tekenen van ziek zijn ofzo?

gr.