28 maart 2024, 19:23:49

kroelen!!

Gestart door es, 2 januari 2005, 20:56:29

« vorige - volgende »

es

2 januari 2005, 20:56:29 Last Edit: 2 januari 2005, 20:57:09 by es
Hoi,
Ik heb een jong valkje en het is echt een lieverd, als je zegt "kom maar"gaat ie op je hand zitten en zit ook lekker op je schouder zich te wassen enzo.
Nu komt het, ik ben zelf veel met hem bezig fluiten en praten, mijn man stukken minder (alleen s'avonds).
Als hij hem op zijn vinger heeft kan hij met hem kroelen op zijn koppie en zijn wangetjes enz.( hij praat niet tegen Rocko). ???
Hij zegt dan ook "je moet ook niet zo met hem praten"!!!
Nou daar ga ik lekker gewoon mee door. ;D ;D ;D
Als ik het probeer rent hij snel naar mijn schouder of loopt de andere kant op. :-/
Ik hou het wel vol hoor, maar zou ook zo graag lekker met hem willen kroelen.
Kan dit nog komen, of zit die kans er voor mij niet meer in??? :(

Paul

Hoi Esther,

Soms trekken valkjes naar bepaalde personen toe en dan kan een ander er helaas veel minder mee.
Maar het kan zeker nog komen hoor zeker als je hem veel aandacht geeft en lekkere dingetjes uit je hand voeren dan kan ie je ook ineens heel aardig gaan vinden daardoor :-)
Praten tegen ze is juist heel goed dan wennen ze ook meer aan je en het is soms net als je tegen ze praat of ze ook echt luisteren en begrijpen wat je zegt.

Groetjes, Paul

es

Ik laat de moed ook niet zakken, maar ik ben gewoon jalours dat hij het al wel kan en ik niet. ;)
Nu is Rocko (hartstikke) jong nog, en ik zal de oren van zijn koppie blijven kletsen.
Hij maakt nog niet echt veel geluidjes als je tegen hem praat, wel zie je zijn koppie draaien, dus hij luisterd wel goed naar je.
Alleen als hij uit zijn kooi wil gaat ie geluid maken, en dan bij zijn deurtje zitten, echt leuk.

Ed

Hoi Es,

Ik ken het probleem ook hoor ik heb er hier daar kan ik niks mee maar een ander wel en omgedraait ook waar ik dus weer alles mee kan maar ze komen allemaal wel bij me zitten gewoon gedult hebben en veel aandacht en stiekem trosgierst geven uit je hand dan komen hij van zelf.

Hoe is het nu met hem qua eten.

Groetjes
Ed

es

Hoe is het nu met hem qua eten.
 
Groetjes
Ed

Hij doet niet anders dan.... nee hoor hij eet goed wel een paar keer per dag, en valt af en toe in slaap op zijn voerbak(randje).
Ik heb gelukkig ook gezien dat hij zijn drinkbak heeft gevonden, dus ik heb nu een gerust hart.
Hij eet alles, behalve trosgierst uit mijn hand, hij speelt alleen met het stokje van de gierst.

Ed

Hoi Esther,

Ik ben blij dat het nu goed gaat met Rocko geloof mij hij zal best wel honger hebben gehad. Maar dat is achter de rug trosgierst alls hij het lekker vind lijkt me sterk van niet.
Gewoon een paar keer in zijn kooi geven als hij het echt lekker vind eventjes niet geven en dan op je hand proberen te geven werkte bij mij perfect.

Groetjes
Ed

es

Ga ik gelijk proberen.

Even een ander vraagje tussendoor,
een vriendin van mij heeft het zusje of broertje van Rocko die eet bijna tot niks, die geeft nu Bruin brood met een paar duppeltjes melk, Ik had haar verteld dat melk niet goed is, klopt dit????
Hoe kan ze dit het beste oplossen??

Ed

Hoi Es,

Wat ik begrepen heb van melk is dat het niet echt goed het blijkt dat het snel zuur wordt. Ik heb er drie bij een kweker vandaag gehaald Paco, Queen en Bowie en daar kregen ze ook bruin brood met melk. Maar als ik het zo lees op het forum is het niet 100% oke. Maar hoelang heeft het broertje/zusje nou nog niet gegeten want ze kunnen niet eeuwig zonder voedsel.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Es,

Ik heb het even opgezocht het is een bericht van 2002 door Opervalk Peter die heeft dit uit een boek gehaald ik hoop dat je engels kan.

MILK AND OTHER DAIRY PRODUCTS  
Birds are lactose intolerant. This means they are unable to process the lactose (milk sugar) found in dairy products as they lack the enzyme required to break it down. For this reason milk should not be given to your cockatiel as it will result in an upset digestive system and severe diarrhea. Caution must be applied with feeding any other dairy products as they all contain a certain amount of lactose. An occasional offering of low fat yoghurt, low fat or mild cheese or low fat cottage cheese is acceptable. I must stress though, occasionally and tiny offerings. If you notice your cockatiel has diarrhea after eating any of the aforementioned cut back immediately.

Groetjes
Ed

es

ik zal even navragen hoe het gaat met haar valkje en dan zal ik het wel even laten weten oké?
Dat engelse verhaaltje moet ik nog even grondig lezen maar dat gaat me wel lukken denk ik.

bedankt

es

hij eet heel erg weinig, en is onrustig als ie honger heeft, hij drinkt wel goed, maar eet een paar zaadjes, een paar keer per dag.
als ie dat brood met melk heeft gegeten is ie weer rustig, heeft dus gewoon honger.]

groetjes

Ed

Hoi Esther,

Meschien even kontakt opnemen met de kweker want meschien moet hij toch wat bijgevoerd worden met de spuit want als de jouwe wel goed eet van het zaad verwacht je dat van de ander ook lijkt mij maar ik denk dat hij dat nog niet echt gewent is. Eet hij daad werkelijk wel of speelt hij er alleen maar mee. Ziet ze ook schillentjes van het zaad liggen zo niet dan is hij er alleen maar mee aan het spelen lijkt het me toch verstandig dat hij wat voeding via de spuit krijgt want anders gaat hij het volgens mij niet halen. Een gewone bruine boterham in zijn  kooi leggen en wat trosgierst maar ik zou toch even kontakt op nemen met de kweker.

Groetjes
Ed

es

misschien geen slecht idee, hij eet wel er liggen schilletjes maar een paar.
Heb ook al gezegt want we hebben toen pap meegekregen om evt. te geven, maar ze is dan bang dat hij dan hellemaal niet meer wil eten???
Ben ook heel erg blij dat het met Rocko heel goed gaat eten en drinken. ;D
Ik ga zelf volgende week even naar de dierenarts in vlaardingen om even Rocko na te laten kijken, of alles oké is gewoon voor de zekerheid.

Ed

Hoi Esther,

Als je voeding heb kun je gerust een keer per dag of twee keer per dag een voeding geven hoor. Hij is aan die spuit gewent dus als het goed is zal hij er ook uit eten. Zo lang je maar uitkijk als je hem meerdere malen gaat voeren dat de krop leeg is want ander krijg je kropziekte dan gaat de voeding verzuren in zijn krop en dat is niet goed. Maar je kan hem zeker wel wat geven en in een keer voeden niet elke 10 minuten een klein beetje in een keer 8 tot 10 ml moet kunnen en als je de voedingen tot het minimum beperkt dan zal hij heus wel zaad gaan eten hoor. Maar aals je het niet doet dan gaat het zeker niet goed.

Groetjes
Ed

es

ik zal het morgen aan haar doorgeven.
Als je het niet probeert weet je het niet.
alvast bedankt voor de tip.
oja Rocko heeft nu door hoe die moet vliegen alleen landen is een groot probleem. :o : ::) :o
Maar alles op zijn tijd, hij heeft nog een leven lang voor de boeg.
hij voelt zijn eigen echt al thuis.