5 mei 2025, 23:04:04

Re: aanschaf jonge valk

Gestart door Rist, 2 januari 2005, 14:19:48

« vorige - volgende »

Rist

hallo

ikzal persoonlijke de zelfstandige nemen want als je met de hand voert dan heeft een een redelijke groto kans dat het niet overleefd maar als je ervarinfg hebt heeft het wel meer kans .    

greetz RIST

marcello

die van 8 weken komt van buiten en ik wil hem binnen maakt dat nog wat uit ?

Rist

hallo

in het begin zal em wat wilder zijn maar die van 8 zal je ook wel tam krijgen alleen een beetje moeilijker.

greetz Rist

marcello

mocht er iemand zijn die een jonge voor me heeft die net zelf eet en het is een witte of een bonte, hou ik me aanbevolen

Rist

hallo

Ik heb zelf nog geen valkjes allergie maarals dat weg is ga ik er ook kopen en zal ik ook 1 van 8 weken nemen als ik mocht kiezen want ik heb nog geen ervaring.

greetz Rist

marcello

ik hoop voor je dat je er snel af bent van je allergie

antoine

hoi,
je kunt best een valkje van 8 weken nemen want bij handopfok is de kans namelijk zeer klein dat het jong overleeft! je kunt een valkje van buiten zonder problemen binnen plaatsen hoor! en 1ntje van 8 weken is bijna even makkelijk tam te maken als 1ntje  van 4 a 5 weken hoor!
veel succes ermee!
groetjes antoine

marcello

2 januari 2005, 14:40:18 #7 Last Edit: 2 januari 2005, 14:40:51 by marcello
weetje dat zeker, want dan ga ik toch kiezen voor die van 8 weken, hij komt uit een buiten volliere, maar dat maakt niet uit voor het tam maken ?

antoine

hoi,
nee hoor het maakt echt niet uit!
groetjes antoine

Paul

Hoi Marcello,

Het zal met een van 8 weken wel wat meer aandacht kosten maar zeker als je die alleen hebt dan zal ie toch redelijk snel tam zijn hoor.
8 Weken is nog best jong en je kan er dan nog van alles mee doen.
Zeker in het begin is dan heel veel aandacht belangrijk en dan zal hij met een paar dagen al vaak uit je hand eten en dan kan je verder gaan met tam maken.
Ik zal zelf mijn valkjes nooit eerder verkopen dan dat ze zelf eten maar ik maak ze hier vanuit het nest al gewend aan handen en dan zijn ze al tam als ze weg gaan met 6 weken.
Een valkje van 5 weken is uiteraard meteen tam maar daar moet je ook heel veel werk aan doen met het voeren en grootbrengen en ik denk dat een valkje van 8 weken tam maken eigenlijk nog minder werk en aandacht kost dan een jong valkje met pap grootbrengen.

Groetjes, Paul