parkiet uit zijn kooi als je er niet bent

Gestart door kira, 28 december 2004, 21:01:07

« vorige - volgende »

kira

Hoi
ik heb even een vraagje aan jullie.
Is of zijn jullie parkiet/en wel eens uit de kooi als je er niet bent?
ik moet zo even met de hond wandelen en wou proberen om hem dan gewoon in de kamer te laten.
Als ik er ben zit die meestal op mijn schouder, de bank of op tafel.
hij vliegt nog niet erg veel.
hij vliegt wel naar mij toe als ik hem roep.
ik denk dat het wel kan, maar ben even benieuwd hoe jullie het doen?

Marinda

Ria

Hoi,

Als ik zelf weg ga dan zorg ik dat alle valkjes hier weer in de kooien zit. Dit om problemen te voorkomen. Dan denk ik aan doorbijten electriciteitsdraden en het eten van planten. Ze zijn heel erg nieuwsgierig en gaan zeker op ontdekkingstocht uit.

Groetjes,
Ria

kira

hoi
Ja daar heb je gelijk in. dan laat ik hem maar mooi in zijn kooitje.
moet er ook niet aan denken dat er wat gebeurd als ik er niet ben
Bedankt
Marinda

Paul

Hoi Miranda,

Als wij weg zijn zitten ze bijna allemaal in de kooi alleen als we even een uurtje weg gaan wil Taco die dag en nacht los is hier wel eens uit de kooi blijven maar die gaat dan ergens rustig zitten wachten die is voornamelijk actief als we thuis zijn.
Maar gaan we langer weg dan gaat hij ook in zijn kooi dan nemen we geen risico.
Vanavond toen we er waren is het met Taco helaas ook fout gegaan die heeft nu een hele zwarte snoet omdat hij de draad van de lamp te pakken had dat gaf een super knal we schrokken ons rot :-(
Maar gelukkig viel het mee alleen zijn snavel en wat veren zijn zwart geworden maar dat trekt wel weer weg.

Groetjes, Paul

Ria

Hoi Paul,

Een gewaarschuwd mens telt toch voor 3 ?
Wat zul jij geschrokken zijn. Daarom neem ik geen risico. Op bepaalde plaatsen wil ik ze in de kamer niet hebben omdat het een wirwar aan snoeren is. Ben a-technisch met elektra.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

CitaatIs of zijn jullie parkiet/en wel eens uit de kooi als je er niet bent?

ik denk dat het wel kan, maar ben even benieuwd hoe jullie het doen?

Hoi,

Zelf laat ik ze niet los als ik er niet ben. Ze willen vaak nog wel eens aan dingen gaan knagen. Als ik er niet ben kan ik ze niet in de gaten houden, dan kon ik terug in een verwoeste kamer.

Ze zitten dus altijd in de voliere als ik wegben.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006