28 maart 2024, 12:14:34

valkparkiet

Gestart door sarscha, 30 december 2004, 23:38:18

« vorige - volgende »

sarscha

hoi
sinds vanochend heeft mijn valkparkiet een bezweethoofd lijkt wel of ie in bad is geweest kan haast niet meer recht op zitteneet en drink niets is erg sloom wie weet wat er aan de hand is.vast bedankt joke.

Paul

Hoi Sarscha,

Vogels zweten niet dus het zal wel vocht zijn uit zijn neusje misschien heeft ie een luchtwegontsteking of iets dergelijks.
Hoor je hem ook zwaar ademhalen of piepen?
Ik denk dat het beste is om zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan het klinkt zeker niet goed.
Eten en drinken moet is zeker weer gaan doen in elk geval.
Je kan hem een beetje extra warmte geven door een lamp boven de kooi te hangen en zorgen dat het 28 a 29 graden is op de plek waar je valkje zit.
Ook kan je wat druivesuiker door het drinkwater doen om hem wat aan te laten sterken.
Het beste is in elk geval morgen meteen naar een goeie vogelarts toe gaan want hij is erg ziek zo te horen.

Groetjes, Paul

Karin

O Joke, zit je dat de hele dag al aan te kijken ? Dit klinkt heel ernstig. Dat vocht, kan dat uit de neus komen ? Ik denk dat je valkje iets van een longontsteking of zo heeft. Ga zo snel mogelijk naar een dierenarts, het liefst naar een vogeldierenarts, maar als dat niet in de buurt is in ieder geval een dierenarts die antibiotica voor kan schrijven. De andere tips heeft PAul al gegeven. Ik heb het hier al vaker geschreven, maar even ter algemene info : als een vogel, knaagdier of een ander "prooidier" laat zien dat het ziek is is het al heel erg ziek. Ze proberen het zo lang mogelijk verborgen te houden, omdat als je in de natuur ziek bent en je het laat zien wordt je als eerste gepakt door een roofdier. Veel succes met je valkje en we zullen voor je duimen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves