15 mei 2025, 00:45:42

Gekke vogels...

Gestart door caroliendewit, 9 januari 2005, 21:29:31

« vorige - volgende »

caroliendewit

Hallo,
Ik heb een vraagje. Mijn lieve valkjes hebben voor de verandering weer eens een nestje. Het gaat deze keer gelukkig goed, geen spreidpoten bij de jongen dit keer. Nu zijn ze een week of 2 oud en nu heeft ze alweer een ei gelegd. Ik vind het een beetje erg snel na het vorige nest zeker omdat de jongen nog niet voor zichzelf kunnen zorgen. Ik denk dat ik de nieuwe eitjes er beter uit kan halen. Wat denken jullie?
Groetjes Carolien

kok_roy

Hallo, ik denk dat je de nieuwe eitjes idd wel beter weg kan halen... want als ze dadelijk uitkomen... is het leeftijdsverschil wel heel erg groot en heb je kans dat ze enkele jonkies minder aandacht geven of zelfs helemaal niet. :-/

Groeten Roy :)

Paul

Hoi Carolien,

Het gebeurd wel vaker dat ze dat doen hoor.
Je hebt wel kans dat ze dan weer veel gaan broeden en dat ze de jongen minder aandacht geven.
Ik heb ze toen ook weggehaald en bij een ander koppel neergelegd.
Achteraf zijn ze bij mij toen niet goed gegaan omdat ze denk ik al slecht begonnen waren bij de echte ouders met de eitjes.

Groetjes, Paul

caroliendewit

Hallo,
Ik heb geen ander koppel, maar ik ga ze wel weg halen denk ik. Vooral het vrouwtje is erg broeds en er mag dan ook niets of niemad in haar buurt komen want die vliegt ze dan zo ongeveer aan. Dat zou ik zielig vinden voor die jongen.
Groetjes Carolien