19 april 2024, 17:18:44

Vraag over eitjes leggen

Gestart door Norma, 30 december 2004, 17:09:01

« vorige - volgende »

Norma

Hallo,,

Ik ben Norma en wij hebben sinds 4 jaar een valkparkiet en haar naam is Zoe.
Nu is het zo wij zijn op vakantie geweest en toen we terug kwamen vonden we twee eitjes in haar kooi.
Hoe kan het nu opeens dat ze eitjes legt, al 4 jaar thuis en nog nooit gebeurt. We hebben ze weg mogen halen uit haar kooi en per ongeluk knijpte we er eentje stuk en er kwam allemaal eigeel en wit uit.. Klopt dat!!!!!
Of horen ze gewoon helemaal leeg te zijn???
Haar gedrag is nu wel minder scheteren en vel naar ons toe alleen aan haar komen mogen we toch niet ze is namelijk niet tam.HELAAS :'(
Kan het nu zo zijn dat ze helemaal niet meer legt of kunnen we meer verwachten van haar..
Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben op mijn vraag.

Met vele groetjes en alvast een fijn 2005.

Groetjes van Norma en valkparkiet Zoe :)

Karin

Het klopt dat er gewoon eigeel in zit, ookal is het niet bevrucht. Denk maar aan kippeneieren die wij eten  ;D Je kunt de eitjes beter niet weghalen, want de kans is groot dat ze er meteen eitjes bij gaat leggen. Gewoon een week of 3 laten liggen en als ze er dan niet meer op broed pas weghalen. Het kan dan weer tijden lang duren voor ze weer eitjes legt. Zit je valkje alleen ? Waarom koop je er geen vriendje of vriendinnetje bij ? Zeker als ze niet tam is komt ze ook niet uit de kooi en heeft ze jullie ook niet als "partner" . Ze zal er in het begin wel aan moeten wennen, maar uiteindelijk zal ze er veel gelukkiger van worden. Heeft ze wel een ruime kooi waar ze wat in kan fladderen  ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves