twee valkparkieten eentje is overleden wat nu?

Gestart door jennifer, 28 december 2004, 15:40:34

« vorige - volgende »

jennifer

28 december 2004, 15:40:34 Last Edit: 28 december 2004, 15:41:33 by jennifer
hallo,
ik heb sinds 7 maanden twee valkparkietjes. Bertje en Ernie. Nu is bertje vanmorgen overleden. hij was gisteren  zwaar aan het ademen en ik ben meteen naar de deirenarts geweest. hij heeft hem een vitamine spuit gegeven. maar helaas is Bertje vanmorgen overleden :-[
ze waren beiden nog niet helemaal tam. Dit ging ook niet zo vlot omdat ze met zijn tweeen waren. Nu is ernie alleen en weet ik niet of ik nog een valkparkietje erbij moet kopen of dat ik kan proberen om alleen \ernie verder tam te maken...
afwachtend op uw antwoord....
groetjes Jennifer

Annouschka

Hoi,

ik zou de valk toch eerst eens laten onderzoeken hoor voor ik er eentje bijzet.  De kans is groot dat deze valk ook al ziek is.

En dan wel door een goeie vogelarts bv eentje van hiernaast in de lijst.

groetjes
Annouschka

Riny

Hallo Jennifer
Wat zielig voor jou en Ernie dat Bertje nu dood is.
Ernie zal heus zijn vriendje wel missen en een paar daagjes wat verdrietig zijn . ???
Je kunt ook eerst Ernie helemaal tam maken en daarna in het broedseizoen bij een kweker er een jong valkje bijkopen.
Daar zijn ze vaak veel goedkoper als in een dierenwinkel.
En je hebt het voordeel dat Ernie dan tam is, valkje nummer 2 zal Ernie in bijna alles na gaan doen,dus die krijg je dan spelenderwijs tam.
Ik wens je heel veel succes en laat je een keer weten hoe Ernie hierop reageerd??
Groetjes Riny

Tara

Hoi,

je kan best zoals Annouschka zei eerst Ernie laten onderzoeken zodat je weet dat hij in orde is of juist niet en hem dan kunt behandelen eventueel.
Verder is aan jou de keuze natuurlijk, heb jij genoeg tijd voor Ernie? Of zal hij nood hebben aan een soortgenoot omdat jij niet genoeg thuis bent? Dat bepaal jij natuurlijk.