16 april 2024, 18:22:20

voer?????

Gestart door es, 29 december 2004, 23:00:27

« vorige - volgende »

es

Ik heb wel een goeie weegschaal gekregen in mijn kerstpakket, maar die weegt niet digital. Hoeveel gr. per dag kan ik afwegen.
of ik hou het gewoon op een half bakje per dag, dat is denk ik wel voldoende.

Ed

Hoi Esther,

Het gewicht van je valkje graag

Groetjes
Ed

es

JAJAJAJAJAJ DAT IS EEN GOEIE, HEB GEEN IDEE EIGENLIJK!
Ik moet nu even weg en ga dan wel even een goeie weegschaal halen bij mijn zus, dan laat ik nog wel even weten vanmiddag goed?

Ed

Is goed hoor  :D  :D

es

Ze had geen weegschaal, duuuuusss!
Ben even langs de dierenwinkel geweest en daar hadden ze jonge valkjes zitten van ongeveer 8á9 weken jong, nou die zien er heen anders uit dan Rocko.
Rocko is nog kaal onder zijn snavel, en zit nog niet echt goed in zijn veren we weten nu bijna zeker dat Rocko niet die leeftijd heeft.
Heb jij enig idee, weet wel dat dit niet het onderwerp is waar we het over hadden, maar ik vraag het even tussen neus en lippen door.

Ed

Hoi Esther,

Jouw valkje is met de handop gevoed die lopen iets achter in de ontwikkeling maar dat komt van zelf goed maar het gewicht moet je wel even in de gaten houden hij moet rond de 100 gram wegen is dat lagen nog geen ramp maar kijk wel of het niet lager wordt dan wat hij nu is.

Groetjes
Ed

es

okiedo bedankt.
Dus dat kale moet nog gewoon aangroeien??
Hoelang duurt het eigenlijk eer die goed in zijn veren zit, ze zeggen 1 jaar!!
klopt dat?

Ed

Hoi Esther,

Dat zal na de eerste rui wel opgelost zijn. Dus gewoon gedult en afwachten.

Groetjes
Ed

es

oké, ik moet ook inderdaad gedult hebben.
Kijk ze is NU niet moedersmooiste maar wel ontzettend LIEF, en daar gaat het toch OOK om.

Paul

Hoi Esther,

Een valkje kan soms ook door de ouders geplukt zijn en er dan niet uit zien.
Die veren komen meestal in een paar weken al terug dus dan hoef je daar geen jaar op te wachten.
Heb je een foto dan is het makkelijker te zien hoe hij eruit ziet en misschien is er wel wat meer te zeggen over zijn leeftijd dan.

Groetjes, Paul

es

mijn digicamera wordt op het moment gerepareerd, maandag heb ik hem weer terug en zal dan een foto van ROCKO erop zetten, misschien dat jullie iets kunnen ontdekken.
even gedult nog.