29 maart 2024, 00:21:19

voer?????

Gestart door es, 29 december 2004, 23:00:27

« vorige - volgende »

es

Ga straks gelijk gewoon parkietenzaad halen en meng er dan inderdaad het andere voer doorheen.
Een half bakje vol  per dag is dat genoeg of weer te veel?
"IK LIJK WEL EEN LEEK",  :'( :'(

gr. esther


 











Ed

Leg er aan hoe groot het bakje is maar een gemiddelt bakje dat kan je wel voor de helf vullen hoor maar houd de zonnepitten in de gaten want die eten ze als eerste op dan zitten ze vol. En dat is echt niet goed voor ze.

Groetjes
Ed

es

Ik heb net uit zijn voer de zonnebloempitten eruit zitten vissen.
Er zitten nog een paar van die witte pitten in maar niet zo veel meer.
Je zal me wel een zeikerd vinden met al die vragen, maar ik wil zo als ik zei gewoon het beste voor mijn ROCKO.
Ik heb van te voren wel al veel info van internet afgehaald, heb ik toen ook gedaan toen ik mijn hond kreeg.
Maar de praktijk is toch anders, en ben je bang fouten te maken.

Groetjes van Esther en Rocko

es

Oja, dat bakje is best wel groot. ze zitten aan de zijkanten van de kooi (bruine bakjes).
Ik doe er gewoon een laagje in ietsjes minder als de helft.
gr. esther

Ed

Hoi Esther,

Maakt niet uit dat heb ook gedaan veel gevraagt daar is het forym voor. Even terug te komen op je voerbakjes zijn dat van die voederautomaten dus hoog transparant bv voor water zodat het automatisch zakt. Of is het gewoon een open voerbakje want dat mooie schuifsysteem is leuk voor water maar niet voor voor als de schillentjes blijven liggen komt er geen nieuwe voer naar beneden en dan heeft hij nog geen eten. Maar in ieder geval goed dat je eten heb gehaalt en de zonnepitten er uit gehaald dat goed.

Groetjes
Ed

es

het zijn open bakjes.
 het is nu 18.07 en zit nog steeds op zijn bakje te eten, nu al bijna heel de dag, heb al gecontroleerd of het alleen nog maar zaadjes zijn, maar er zit nog wel wateten in, gek beestje.

gr.esther

Ed

Hoi Esther,

Ja maar ik denk dat meneer echt wel honger heeft als die al 3 dagen alleen maar ander half lepeltje voer krijgt. Ze eten hier meerdere malen per dag zeker 3 keer. Een vraagje hoe zit hij er bij strak om met zijn veren helemaal bol zit er ook nog enige vorm van aktie in. Ook als hij uit zijn kooi is want ik vind het wel vreemd dat hij niet kan vliegen hoor anders zou ik toch even een dierenarts er naar laten kijken.

Groetjes
Ed

es

Hij is juist best super aktief, ook als hij uit zijn kooi is hij word met de dag brutaler, heb niet echt het idee dat hij ziek is, zijn kuif is ook de hele tijd omhoog als ik tegen hem praat of als hij uit zijn kooi is.
Hij zit zijn eigen ook te wassen als hij op mijn schouder zit en als hij slaapt zit ie op éé'n poot met zijn kopje naar achter in zijn veertjes.
Niet echt een teken van ziek zijn toch, of zijn er nog andere kenmerken????
Dan hoor ik het graag.

groetjes van esther

Ed

Hoi Esther,

Nee lijkt mij niet echt ziek dan zal hij heus wel honger hebben wat ik al zei al 3 dagen anderhalf lepeltje is niet echt veel hoor.

Groetjes
Ed

es

Moet ook zeggen dat hij de 1e dag alleen maar eivoer en dat maagkiezelgrit? of hoe het ookal weer heet,  heeft gegeten, hij is pas sinds gisteren middag echt goed gaan eten.

Hij is nog wel wat kalig onder zijn snavel en op zijn koppie, kan je aan de hand daarvan constateren hoe ou die ongeveer is, of is dat per vogel verschillend???

gr. esther

Valerie

CitaatIk heb net uit zijn voer de zonnebloempitten eruit zitten vissen.
Er zitten nog een paar van die witte pitten in maar niet zo veel meer.
Groetjes van Esther en Rocko
Je kan beter gemend zaad voor grote parkieten kopen (waar geen zonnebloempitten en die witte pitten in zitten, als je ze er toch uitvist. Dan kan je die pitten ook in kleine beetjes apart kopen en af en toe geven. Zo heb ik het dit maal gedaan, omdat Ricky te veel van de grote pitten at. Dat eruitvissen lijkt me veel werk. ;)

Groetjes,

Valerie



es

Ja dat weet ik het is ook een lekker werkje, maar omdat ik dit voer al had staan en het zonde vond om het weg te gooien, ben ik die pitten eruit gaan vissen, en heb nu ander zaad (parkietenzaad) erdoor gedaan, en koop ik in het vervolg inderdaad gewoon zonnebloempitten apart.

groetjes van esther en rocko

Ed

Hoi Esther,

Hoe gaat het nauw met Rocko gaat het al beter.

Groetjes
Ed

es

Hoi ed, het gaat heel erg goed met Rocko, hij heeft tot gister avond laat nog zitten eten en nu zit hij voor het eerst weer eens op zijn stokje.
Als je hem eruit laat vindt hij geweldig en wil dan bijna niet terug in zijn kooi.
Hij wordt wel met de dag brutaler maar echt vliegen doet ie niet, ja ongeveer 5 cm.
Gister heb ik de kraan een beetje laten druppelen en de stop erin gedaan toen heeft ie gedronken en een beetje gebaderd, heb gelijk zijn staart een beetje schoon kunnen maken want hij zit hellemaal onder de pap ( nog van de kweker vandaan).
Zijn kuif staat de hele tijd omhoog.
Ziet er toch goed uit hé??

Ed

Hoi Esther,

Dat ziet er al beter uit gewoon zorgen dat er altijd voer aanwezig is ik weet niet of je een goede keuken weegschaal heb dan kan je even wegen dat is ook wel even belangrijk ik hoor het wel.

Groetjes
Ed