11 augustus 2025, 21:52:45

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

boezempje

hai lique

ze zien er geweldig uit de kleintjes.
fijn dat het iets beter gaat .
succes ermee meis.

gr essie

Paul

Hoi Lique,

Paratyfus is ook niet fijn maar ik denk wel makkelijker te behandelen en het is denk ik minder hardnekkig.
Ik heb die van Mariska toen behandeld en die zijn prima opgeknapt en hebben nooit meer problemen gehad daarna.
De jongen zien er in elk geval prima uit alleen jammer van dat oogje dat is best zielig maar ik denk dat het jong niet beter weet als hij maar met 1 oogje kan zien en hij zal zich daar prima mee kunnen redden mocht het niet goed komen.
Ik had ook een probleempje met een jong (spreidpootjes)maar lang niet zo erg als wat jij hebt.
Heel veel sterkte met de kleintjes en ik hoop dat ze snel opknappen en dat de antibiotica verder geen problemen voor ze geeft omdat ze nog zo klein zijn.

Groetjes, Paul

Irene

heej lique,
merk je al wat van de werking van de ab? Of is dat nog te vroeg om iets van te zeggen?
En hoe gaat het met het jong van Shaggy, met dat oogje?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Agnes

Hoi Peter!
Wel in alle hoekjes stofzuigen   :D :D :D :D :D :D

Handig Lique zo'n man in huis ;)

groetjes van Agnes.

ps. nadeel van webcam: we kijken op jullie vingers!  ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

antoine

hoi,
wat zijn de jongen toch al prachtig geworden!
proficiat! echt heel mooi!
nou nog veel succes ermee he!
groetjes antoine

Jaimy_en_Viggo

Hey Lique,

Oehhhh...wat gaaf!! Heerlijk om die foto's te bekeken...wel erg rot van dat derde jong..is niet leuk.  :'( Maar je hebt nu 5 gezonde jonge! Oehh..Ik heb gewoon kriebels in mijn buik..hopelijk gaat het met mijn nestje helemaal goed komen!

Groetjes Jaimy

Anita1

;) leuk hoor om dait zo allemaal te lezen en te zien lique.ik heb net gauw het hele verhaal gelezen.ik liep wat achter.dat met dat ei in het kontje had ik nog nooit gezien.mooi is dat nu kan ik jippie in de gaten houden.die jippie en beaky zijn ook heel erg druk met wipwappen.voor mij is het de eerste keer.dus ik kan bij jou afkijken.
erg snoezig die kleintjes..mmm krijg er zin in.laat ons vooral meegenieten.knuff anita :)

Lique

13 februari 2005, 22:31:34 #322 Last Edit: 13 februari 2005, 22:36:37 by Angelique
Hoi allemaal,

Een erg druk weekend.
Ik moest het hele weekend werken, en gisteravond ben ik ook de hele avond weg geweest. Omdat mijn wekker vanmorgen wel weer om 6 uur ging, had ik geen tijd om de foto's online te zetten.
Daarom komen nu de foto's van gisteren, en laterop de avond zien jullie de dagfoto's van vandaag.

Ik heb gisteravond nog eens het oogje bekeken van jong 1 van shaggy. het ziet ernaar uit, dat het niet goed zal komen.
Er zit een hele korst op. Ook zat er een klein korstje over de oogleden van het goede oog. Deze heb ik wat weg gepeuterd, omdat het jong al 11 dagen oud was. Normaal gesproken zijn de ogen dan al lang los. Maar sinds het korstje eraf is, heeft hij 1 oogje open, en kan daar ook goed mee zien.

De andere 2 jongen van shaggy gaat het heel goed mee.
Kyra is gestopt met broeden. 2 eitjes zullen al niet meer uitkomen, deze zijn door de kou gestorven in het ei. 1 ei is een volhoudertje, deze leefde gisteravond nog. Ik heb hem maar bij Shaggy in het blok bij de jongen gelegd. Veel hoop heb ik niet bij dit eitje, maar het is het proberen waard.

groetjes Lique

Irene

CitaatHoi allemaal,

Een erg druk weekend.
Ik moest het hele weekend werken, en gisteravond ben ik ook de hele avond weg geweest.

groetjes Lique

:o :o :o ::) ::) ::) ;D ;D ;D ;D

heej lique,
Geweldig weer die foto's! heerlijk vind ik dat.
wat gaan die kleintjes hard joh, van Sam vooral ! Ik blijf me daar iedere dag over verbazen; echte minvalkjes zijn het al; vooral nr 1 heeft een hoog knuffelgehalte, net als alle andere hoor :D.
Blijft jammer hoor dat oogje van de andere nr 1, ook dat de andere kant met jouw hulp pas open is gegaan :-/. Maar wel fijn dat hij/zij daar wel goed mee kan zien.

ik wacht geduldig ::) op de volgende foto's.

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

14 februari 2005, 01:51:58 #324 Last Edit: 14 februari 2005, 02:15:10 by Angelique
Met het oogje van jong 1 van shaggy gaat het supergoed!
Ik blijf me afvragen, of hij ook echt kan zien, maar hij reageert wel op licht.
Het oogje is sinds vanavond ook open :) Na het weken met een wattenstokje met lauwwarm gekookt water deed hij opeens het oogje open :D
Er zit wel een klein wondje bij, maar hopelijk zit deze gauw dicht. Ik behandel hem ook met een oogzalfje, en regelmatig schoonmaken.
Het bovenaanzicht ziet er nu zo uit:

En hier kan je goed het oogje bekijken:

Waarschijnlijk zal hij wel een misvormd oogje eraan overhouden, belangrijk is dat hij toch oogleden heeft, kan knipperen en kan zien.

Hier de 3 jongen van Shaggy bij elkaar:

En hier de afzonderlijke foto's:

Lique

Hoi Agnes,

Gefeliciteerd. Je valkje is vanmorgen uitgevlogen!
Hij zat heel lief onderin de kooi te kijken.

Gisteren waren Ronald en Margreet hier (de baasjes van jong 2) en Ronald had de hele familie bij zich. De 2 kleintjes, paps, andere paps en mams.  Opeens ging jouw jong vliegen, dus de eerste keer dat hij vloog was eigenlijk gisteren. hij kwam niet ver hoor, maar het is toch een goed begin.

Ik heb hem maar wel lekker bij jong 2 ingezet, anders zitten ze allebei zo alleen.

groetjes Lique

Anita1

:o :D wauwww lique wat fijn dat het oogje toch iets open is gegaan.geweldig! maar je verzorgd hem of haar dan ook uitstekend.kan niet missen,en ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen! knuff anita ;)

Lin

Wat mooi Lique van dat oogje. En het zal vast wel leuk zijn geweest om het valkje te zien vliegen.  

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Hoi Lique,

Wat leuk om te horen dat Pucky (zo gaat ie heten) is uitgevlogen!  ;)  Het maakt voor ons niet meer uit of het een popje of een mannetje is hoor, want we waren allemaal meteen verliefd op jong nr 1. (nu dus Pucky  ;D)
Het komt nu wel heel dichtbij dat ie mee naar huis mag, de kooi staat al klaar!

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

15 februari 2005, 01:06:55 #329 Last Edit: 15 februari 2005, 02:00:11 by Angelique

Hoi allemaal,

Hierboven kunnen jullie zien hoe mooi de jongen groeien.
De oudste wordt een cinnamon geparelde.
Vandaag heb ik hem kunnen ringen.
Hij is niet blind, het vliesje is helemaal weg wat over zijn oog zat.
Hij ziet alles heel goed. Wel wordt het oogje regelmatig schoongemaakt, en krijgt hij oogzalf erop. Het oogje ziet er nog wel apart uit, en zal waarschijnlijk toch ietwat misvormd uitzien, maar hij kan er tenminste door kijken.

de andere 2 jongen doen het ook erg goed.

Hierboven zien jullie de 2 jongen lekker met mekaar knuffelen.
Ze zijn zo ontzettend lief tegen elkaar.
Het gaat heel goed met beide jongen. Jong 1 is dan vandaag uitgevlogen, maar ik heb hem weer lekker terug gezet bij zijn broertje of zusje.

Groetjes Lique