11 augustus 2025, 23:32:48

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

::)ach jeetje het zit ook bij iedereen niet echt mee bij paul ook al niet.

ik hoop voor je dat shaggy zijn leventje kan behouden.
.

ik blijf je dagboek volgen want vind echt sneu voor je.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

ep

jij hebt echt een pech zeg.
ik hoop dat alles weer lekker gaat lopen voor je.
succes petra en tico.

Agnes

Hoi Lique,

Jee wat sneu voor het kleintje. Maar als ie met 1 oog wel een goed leven kan leiden, vind ik niet dat het iemand kan weerhouden om het lieffie een goed huis te geven.

Het zit jullie ook niet mee zeg. Ik heb je dagboek van vorig jaar gelezen. Je zou bijna de moed verliezen.
NIET DOEN HOOR!  kop op, misschien valt het allemaal nog mee.

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Irene

jeetje lique,
het zit jullie ook weer niet mee! Ik hoop dat het oog nog een kans heeft, of in ieder gaval dat het jong zich ermee kan redden, zo niet... :'( dan is het een afschuwelijke keus waar je weer eens voor komt te staan.......
Ik hoop dat het nu echt eens stopt met de tegenslagen en dat de ab aan zal slaan!
dikke  :-* en sterkte, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Rox4nne

Lieve Lique,

Ik vind et echt heel naar voor je wat er allemaal gebeurd.
Ik hoop echt het beste voor je, jeetje zeg..
Dan doen we hier denk ik allemaal wel  :-*

Over de foto's van Sammy d'r BABY's, wat zijn dat.. Superbaby's?  :-X
Zijn dat die kleine pluisjes?  :o
Wowww.. Dat gaat echt goed zeg! Niet te geloven!

Nou, Lique, Kop op hè!

Liefs, knuffel en al het geluk van de wereld,
Roxanne

boezempje

hai lique en peter

ik hoop dat de kleinen met 1 oog vooruit kan.
jeetje weer een pech zeg maar je mag niet opgeven hoor.\

gr essie

Inger m

Hoi Lique,
Vervelend gezicht dat ene oogje, mss is het een ontsteking en valt het nog wel te behandelen. Ik heb vaker wit-blauwe oogjes behandeld bij jonge cavia's en konijnen en die kwamen er weer prima uit te zien. Maar ik heb het nog niet bij een jonge vogel meegemaakt.

Ik ben wel van mening dat een dier prima uit de voeten kan met 1 oog, mits het oog niet is ontstoken/ pijn doet. Ik ken zelfs verhalen over blinde papegaaien (ouderdomsstaar), die zich nog goed kunnen redden. De voorzitster van Pakara heeft een papegaai met aangeboren blindheid en die kan zelfs los in huis. Verder miste mijn eerste grasparkiet een oog en dat dier heb ik toch heel wat jaren gehad.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb net Dr. Feld gebeld.
Het was zo te zien geen papegaaienziekte, maar wel de paratyfus, in combinatie met een schimmel.
Ik krijg een antibioticum toegestuurd, moxicol?
Morgen heb ik het in huis, en moet het aan iedereen geven.

Het jong zal er wel oud mee kunnen worden. Het kan zijn, dat het oogje lek is. Iedere dag moet ik het schoonmaken met lauwwarm gekookt water.

groetjes Lique

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb net Dr. Feld gebeld.
Het was zo te zien geen papegaaienziekte, maar wel de paratyfus, in combinatie met een schimmel.
Ik krijg een antibioticum toegestuurd, moxicol?
Morgen heb ik het in huis, en moet het aan iedereen geven.

Het jong zal er wel oud mee kunnen worden. Het kan zijn, dat het oogje lek is. Iedere dag moet ik het schoonmaken met lauwwarm gekookt water. Na het weekend moet ik even laten weten of hij op knapt of niet.

groetjes Lique

patty_dordtse valkjes

gelukkig dat je nu weet wat het valkje had.

succes en sterkte met alles.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Agnes

Fijn dat het geen papegaaienziekte is. Paratyfus is goed te behandelen toch? Je bent er in ieder geval maar druk mee.
Veel succes en sterkte!
Hopelijk worden de rest van de valkjes niet ziek.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Olga en Hans

Hoi Lique en Peter,

Als jullie net de ene ziekte gehad hebben, krijgen jullie weer een andere, dat vinden we toch wel erg triest  :( :( :(.
Hopen dat jullie dit weer gauw onder controle krijgen en niet verder uitbreidt. Ook veel sterkte met het jonkie met zijn/haar oogje, zou hij ook met 1 oogje goed kunnen functioneren ( ik bedoel vliegen en zo). Kop op hoor, moed houden.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

bobbie

Hallo Lique,

Balen zeg, dat waarschijnlijk blinde oogje.

Ik heb weleens van een papegaai gehoord die maar met 1 oog zag. Kunnen ze heel goed mee omgaan, mits je ze maar altijd aan de ziende kant benader en NIET VERGEET geluid te maken als je de kamer binnen komt. Ik denk dat als ie in een gezin met kinderen die in en uit rennen zou worden geplaatst,  het minder succesvol zal zijn.
Ook is het slim denk ik dat ie niet alleen komt te zitten. Een volledig ziende valk kan ie dan op bouwen. En 's nachts het bekende lampje aan.

Het wordt wel een bijzonder valkje.

Succes Lique en sterkte,

Nel

Lique

12 februari 2005, 00:35:50 #313 Last Edit: 12 februari 2005, 00:46:07 by Angelique
Hoi allemaal,

Iedereen weer bedankt voor de berichtjes.
Het doet me onwijs goed om dit allemaal te lezen. Zoveel mensen die met je meeleven, en het gevoel geven, dat je er niet alleen voor staat.
Dank jullie wel :-*

Met jong 1 en 2 van sammy gaat het uitstekend! Ik hoef de kleine niet meer te stomen, want hij rochelt niet meer.

Hier de foto's van vandaag van de jongen:

Met de kleintjes van shaggy lijkt het goed te gaan. Ze worden mooi gevoerd en groeien ook lekker.
Hier de foto van alle 3 de valkjes bij elkaar:

Met het oogje van de oudste gaat het redelijk. Er lijkt wel meer kleur te komen. Vergelijk het bovenaanzicht maar met die van gisteren:

groetjes Lique

Lin

He Lique, ik vind de eerste foto echt lief van hun tweeen.

Succes met alles  en ik blijf je topic volgen, ik leer (helaas over die ziektes enz.) er zowieso wel veel van. :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)