28 april 2024, 13:05:36

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo Lique,

Leuk dat je weer wat geschreven hebt. :)

Een valkje met 5 tenen aan 1 pootje? Is weer eens wat anders dan een schaap met 5 poten. Ben benieuwd naar de foto  :D. Hij zal er geen last van hebben anders was het je wel opgevallen.

Probeer rustig aan te doen indien mogelijk. De lekkerste zwangerschapsmaanden zijn tussen de 4 en 7 maanden.

Groetjes, Nel :)

Lique

Hoi allemaal,

Hier de foto's van het albinotje met de 5 tenen aan 1 pootje:



groetjes lique

Gerda

Hoi Lique,

Wat een bizar gezicht eigenlijk. En het lijkt ook niet bijster functioneel :-\ Zijn teentje dat eigenljk naar achteren moet staan gaat nu naar voren.
Maar zij zal zich er heus wel mee redden en het zelf wel goed schoonhouden neem ik aan.
Rare twist van de natuur!!

Maar het blijft een mooi valkje hoor!!!

Groetjes Gerda

Lique

Hoi Gerda,

ja, het is inderdaad een gek gezicht.
het valkje kan zich er wel erg goed mee redden en heeft er totaal geen last van. Maar het is toch heel raar dat dit gebeurd is.
De baasjes zouden op mijn advies nog even langs een goede vogelarts gaan, maar daar heb ik nog niets van gehoord.

groejes Lique

bobbie

30 juli 2005, 12:40:38 #1174 Last Edit: 30 juli 2005, 13:24:13 by bobbie
Hoi Lique,


Als er een kindje met een extra vingertje/duimpje wordt geboren wordt altijd gecheckt of de nieren goed zijn. Meestal is het goed, maar soms gebeurt het dat die combinatie aanwezig is: extra vingertje/duimpje + afwijkingen aan nier.

Zoals ik al zei: meestal is er niets aan de hand en ik weet niet of dit ook in de dierenwereld opgaat.

Het is net zo'n voorzorgmaatregel als wanneer de navelstreng maar 2 vaten bevat ipv 3, ook dan worden de nieren gecheckt en ook dan is er (meestal) niets aan de hand.

Het is een prachtig valkje. 8)

Groetjes, Nel :)

Rianne

Wow, dat ziet er bizar uit. Ik hoop dat het valkje verder gezond is.

Lin

Hey Lique,

Ik kad de foto nog niet gezien. Maar wel even raar als je dat ontdekt. Gelukkig heeft ie er geen last van.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

Het is precies of dat dat teentje ergens gegroeid is waar het niet moet zijn maar wel bizar, denk toch niet dat die daar last van heeft ik heb nog zo veel dingen gehoord een kip met drie poten enzo

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

carco

Hoi Lique

Ik less dit nu pas van de albino met 5 teentjes:heel vreemd gezicht inderdaad.
Hoe gaat het met de zwangerschap? Alles nog oké?
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Hoi Lique,

Gaat alles goed met je? De vermoeidheid van de laatste tijd een beetje voorbij?

Alles goed met de valkjes? Ben je al met de laatste ronde bezig, of loopt het nog even door?

Was je nog geslaagd voor tegeltjes?? ;)

(Eigenlijk twee vragen of-topic, maar anders moet ik naar je 'groot nieuws' en je verhuis-item en hier kan het in 1 keer).

Groetjes Gerda

Kirsten

Hoi Lique,

Ook even een berichtje in je dagboek, want je wordt wel gemist hoor :D Ik hoop dat alles met de zwangerschap voorspoedig verloopt en de kleine mop goed in je buik groeit.
Ik las in het dagboek van Lin dat het met één van je jonge valkjes niet goed gaat, ik duim voor deze kleine mop en hoop dat verder alles goed gaat met jullie jongen en volwassen valken.

Hoop snel weer iets van je te lezen,
Jullie hebben het natuurlijk mega druk met alles regelen omtrent de verhuizing enzo en natuurlijk het kweekseizoen.
We denken aan je/jullie

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra op het werk

Ha Lique en Peter!

Ook hier in Amersfoort leven we met jullie mee hoor! In alle opzichten:

- zwangerschap
- overleden Naira
- verhuizing
- de rest !

Liefs van Petra & Cor
Enne... een paar stevige huggies van Cheeky & Chara! :-* :-*
(toepasselijk he? met een baby op komst!  ;D)


bobbie

Hahahahaha, die Petra  :D :D :D

je bent nogal thuis in de luiermerken  :D :D :D huggies  :D :D :D

Hoi Lique,

Alles goed? Begin je al een buikje te krijgen en voel je het al bewegen? Dat is zoooooooo bijzonder.

groetejs, Nel :)

Valerie

Mss heeft dat wel een reden dat Petra daar zo goed in is?  ;D
Wat een gezicht, 5 teentjes. Heel apart.  ;)



Petra en Cheeky

Citaat van: Valerie op 20 augustus 2005, 16:58:35
Mss heeft dat wel een reden dat Petra daar zo goed in is?  ;D
Wat een gezicht, 5 teentjes. Heel apart.  ;)

Nou hooguit vanwege de twee kindjes van mijn zus hoor, die ook een beetje mijn kindjes zijn geworden! Ik ben de leeftijd inmiddels al voorbij!?!  ::)