19 april 2024, 18:10:25

Angstig

Gestart door murphy, 15 maart 2003, 00:43:50

« vorige - volgende »

murphy

HAllo,
Mijn Valk man van meer als een jaar oud blijft angstig ondanks het kortwieken en ondanks dat er een tamme pop bij is >:(..?
Hij blijft opzich wel zitten op de kooi, :-/en als ik hem een kusje :-* wil geven dan laat ie het wel toen ,maar hij deinst helemaal achteruit :o en blaast een beetje;op zich is het wel weer goed dat ie niet wegvliegt en blijft zitten :P maar blazenn en wegdeinzen krijg ik er alleen niet ui :-[t bij hem en op je hand komen doet ie alleen als ie nat is van het douchen dat is op zich wel apart ;) dan laat ie wel alles toe als ie nat is !?..
Wie weet een manier/heeft tips :'(..?
Trosgierst eet ie ook wel een beetje uit de hand ; als ik het dan ook aan de tamme pop geef,maar als hij alleen zit moet ie het ook niet! ::)?
KOmt tijd  ???komt raad is het misschien wel :-/
Bij Voorbaat Dank
Vogelliefhebster Milena

Richard

Hoi Milena,

Sommige valkjes blijven inderdaad schuw. Zelf heb ik 2 valkjes, waarvan 1 tam en 1 schuw. De tamme lutino heb ik al 6 jaar en de schuwe wildkleur 3 jaar. Ik heb echt alles uit de kast gehaald om hem tam te krijgen maar helaas. Toch blijft een geinig en brutaal beestje, en zou ik hem voor geen goud willen missen. Tommie (niet tam) eet af en toe iets uit je hand of uit je mond, maar zal nooit bij ons komen zitten. Je kunt niet altijd geluk hebben. Waarschijnlijk komt jouw valkje (net als de mijne) uit een buitenvoilliere. Vogels die hieruit komen zijn vaak schuwer dan die met de hand opgefokt zijn. Toch zou ik blijven proberen om zoveel mogelijk toenadering te zoeken met je valkje. Je weet maar nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :)

Groetjes en veel succes,

Jarie, Tommie en onze baasjes Richard en Nanny

Mirjam-Moniek

Mijn Jimba kwam ook uit een buitenvoliere en die had ik met 2 dagen tam. Ik denk dat het op z'n minst ook aan het karakter van het beestje ligt en hoe vaak en hoe je met het valkje omgaat.
Maar goed, ik denk dat je maar het beste kan kijken naar wat er leuk is aan je valkje en daarvan genieten. Ondertussen gewoon blijven proberen. Misschien wordt hij dan nog wel tam. En zo niet, dan kan je genieten van zijn eigen unieke karakter.  :)