16 april 2024, 06:07:42

Valkparkieten en vuurwerk

Gestart door Peter, 28 december 2004, 16:57:58

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi hoi,

Allemaal de beste wensen voor het jaar 2005!

Ook mijn vogels hebben er niet veel van meegekregen, ze waren erg rustig.

Welterusten, Nel :)

Paul

Hoi,

Ook iedereen de beste valkjes voor 2005 :-)
Hier hadden de valkjes totaal geen last van het vuurwerk ik heb het licht aangelaten en een paar mp3's opgestart en ze hoorde nauwelijks knallen.
Ik denk dat ze allemaal al wat aan de knallen gewend waren door die knal die Taco van de week maakte in huis :-)
Alleen ging ineens wel de rookmelder af daar schrokken ze wel van en waarom die af gegaan is weet ik nog steeds niet er was geen rook te zien in huis.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi,

Allemaal een gelukkig valken 2005 toegewenst en hier hebben ze er weinig last van gehad hoor ze hebben er weinig van gemerkt gewoon wat licht aan gelaten en de radio.

Groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

ook van ons allemaal een gelukkig en vooral gezond 2005 toegewenst en hier was alles heel rustig toen we thuiskwamen, de valkjes hebben er blijkbaar ook geen last van gehad.

groetjes
Annouschka

Lique

Wij zijn thuisgebleven, maar het ging heel goed eigenlijk.
Ik had de lamellen ook niet dichtgedaan. Mochten ze echt tekeer gaan, kon ik dat altijd nog doen.
Maar heel soms bij een harde knal schrokken ze wel even.
De valkjes in de buitenvoliere zijn in het binnenhok gebleven.
Het raam had ik afgedekt met een handdoek, zodat zij niet naar buiten konden kijken, en schrikken van het vuurwerk.
Dit ging ook heel erg goed.
Dus weer een probleemloze jaarwisseling :)

groetjes lique

Irene

Hoi Allemaal,
de beste wensen voor 2005! Onze valkjes lijken ook geen last te hebben gehad van het vuurwerk. Alles goed dichtgedaan en kooi tegen de de muur achter de kast geschoven. Wij zijn niet thuis geweest, maar smiddags tijdens het knallen ging alleen Gijs dr kuifje soms wat omhoog. Dus denk ik (hoop ik ::)) dat dat tegen 12en ook zo geweest zal zijn.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Rick

Hallo allemaal

Een heel fijn 2005 toegewenst. Het ging hier heel goed met de valkjes geen last gehad.Ik heb de muziek wat harder gezet en ze zaten alle 4 lekker mee te kletsen.

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Sanna

Hier ging de jarwisseling ook heel goed, ik heb een plaid gehangen aan de kant waar ze het vuurwerk konden zien en m'n vader is tot 2 uur opgebleven (sorry hoor, ik heb het tegen enen al opgegeven ::) ;D). Maar waarschijnlijk is er vannacht toch wel paniek in de tent geweest, want ik vond vanochtend voor de kooi allemaal veertjes, zaadjes en houtsnippers op de grond. Ik heb gauw gecheckt, maar geen kapotte neusjes. Ze zijn ook wel erg aan de gang gebleven met die enorme harde knallen, misschien dat toen alles een beetje rustig werd er nog 1 zo'n harde knal is afgegaan en ze daarvan schrokken... Het leken ook af en toe wel bommen hoor, ik heb ze nog nooit zo hard gehoord.

Groetjes, Sanna

Olga en Hans

Jullie allemaal een heel gezellig, gelukkig en gezond nieuwjaar en natuurlijk ook voor alle valkjes en andere dieren.
's Morgens hebben ze nog lekker rond gevlogen, maar na 10nen bleven ze heel stil op de keukenkastjes zitten, het duurde wel even voordat ik ze terug had in hun kooi.
Toen ze eenmaal terug waren, hebben ze gewoon lekker gespeeld. 's Avonds hebben we het licht naast de kooi uit gedaan en zijn ze gaan slapen, wel hebben ze met de ergste knallen met hun kuifje omhoog gezeten.
Maar verder zijn ze erg rustig gebleven.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Kolkkie

Bij mij zijn ze ook rustig geweest. Ik had een nachtlampje laten branden en de luxaflex dicht gedaan.
Toen ik thuis kwam heb ik geen sporen van paniek gezien.

Punky is voor 100% geslaagd voor zijn 1ste vuurwerkbeproeving.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Bianca & Robert

Hallo allemaal,

Een heel gezond en gelukkig 2005 gewenst. :-* :D :P
Hier is ook alles goed gegaan met de valken en parkieten ze hebben heel de avond bij ons gezeten om te kroelen en te slapen.
Om 12 uur voor het raam gestaan maar bleven gewoon op onze schouders zitten tot dat de buurman in de straat begon dat was geen vuurwerk meer maar leken wel bommen die afgingen en dat vonden ze maar niks maar dat was 1 rondje door de huiskamer en toen kwamen ze weer gezellig erbij zitten.  :D  :)
Voor de rest zijn er gelukkig geen problemen geweest.
groetjes Robert & Bianca , Sheena & Twinky (valkjes) en Grumpy & New Too (de parkieten)

Hermien Gorlitz

Tot vorig jaar zette ik mijn valkparkieten met kooi in het toilet. Daar is het donker en dringen de knallen niet zo erg door. Maar ja, voor mij was dat ook niet gezellig. Dus vorig jaar heb ik ze gewoon in de kamer gelaten. Doek (zoals elke avond trouwens) over de kooi en om 24.00 even gezellig tegen hen babbelen. Dat helpt echt. Hoewel ze toch wel gedurende het knallen wat om zich heen kijken, bleven ze dit jaar wèl op hun stokje zitten. En zolang ik zelf ook rustig blijf en gewoon in de kamer het licht aan laat, komen ze dat halve uurtje goed door. Pas op het moment dat het op straat wat rustiger wordt, kan ik naar bed. En dat is op z'n laatst om kwart voor één.

Nee, ik ben echt trots op mijn Gerrit en Gabbertje!

Iedereen trouwens vanaf deze plek een goed nieuw jaar gewenst met veel valkparkietenvermaak.   :D