2 mei 2025, 23:11:59

wat nu gedaan?

Gestart door Chillie, 3 januari 2005, 14:27:32

« vorige - volgende »

Chillie

Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik me een valkje aangeschaft.
Als ik hem kocht was hij 3 maanden, hij is ondertussen 6 maanden nu.
In het begin was het nogal moeilijk om hem te benaderen, maar dat is nu fel gebeterd. Te fel misschien..
In het begin vloog hij steeds terug naar zijn kooi als ik hem eruit haalde.Dat is nu precies het tegenovergstelde ...
Hij wil niet meer in zijn kooi blijven zitten. Hij begint te fluiten vanaf hij wakker is en begint tegen de tralies op te vliegen en onderaan zijn kooi te lopen, totdak ik zijn kooi openzet.
Ik zet de kooi dan maar zo vlug mogelijk open omdat ik bang heb dat hij zal anders zou verwonden in zijn kooi ..

Ook hoor ik dat een valkparkiet heel speels is.. In mijn geval vliegt hij uit zijn kooi een keer door de woonkamer, en dan komt hij op mijn schouder zitten, en daar blijft hij de rest van de dag. Heel af en toe vliegt hij eens naar zijn kooi om te eten, en dan komt hij weer vliegensvlug terug om zijn vleugels te kuisen op mijn schouder. Hij is dus niet weg te slaan van men schouder..

Kan iemand me wat tips geven over hoe ik hem in zijn 'kooi' moet laten blijven of hoe hij iets speelser kan worden? In zijn kooi hangen speeltjes genoeg. Een tweede valk krijg ik niet van men vader dus zijn er eventueel ander oplossingen?

Mvg,
Chillie

Marianne

3 januari 2005, 18:44:53 #1 Last Edit: 3 januari 2005, 18:45:13 by Marianne
Hoi Chillie,

Jouw valkje ziet jou echt als zijn kameraatje, vandaar dat hij niet weg te slaan is bij je.
Een tweede valk zou inderdaad een goede oplossing zijn, jammer dat dat van je vader niet mag. Als de kooi groot genoeg is lijkt mij dat toch niet de grootste aanschaf.
Verder leuke speeltjes in zijn kooi, steeds verwisselen zodat het interessant voor hem blijft.
En als hij aandacht vraagt, niet geven.
Ik verwacht dat het geen gemakkelijke klus wordt hij is immers gewent aan jouw aandacht en zal daar steeds om blijven " smeken" .

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik wilde ook heel graag dat mijn valkjes wat speelser werden.
Zij krijgen natuurlijk beuken snippers als bodem bedekker.
Maar daarbij krijgen ze ook country home van Vitakraft.
Dat is een aanvulling van een bodembedekker.
Gewoonbosgrond.
Daar zit zaagsel, dennennaalden en o.a. takjes in.
Het schijnt dat ze daar speelser van worden en bij ons gaan ze ermee aan de haal. ;D
Vooral de kleine takjes zijn favoriet. :D
Misschien helpt het ook als je wat voer op de bodem neerlegt.
Doen wij hier ook en ze vinden het geweldig.
Groetjes karin marco en de valkjes.