vervelend doen als hij eens in zijn kooi moet

Gestart door kira, 27 december 2004, 19:05:11

« vorige - volgende »

kira

Hoi
ik heb mijn parkiet sinds vrijdag veel uit zijn kooitje.
Hij slaapt dan op de bank of op mijn schouder.
Als ik hem nu even in zijn kooi doe gaat hij heel erg tekeer en is heel druk in zijn kooi aan het bewegen.
Wat kan ik hier aan doen?

marinda

Paul

Hoi Marinda,

Je moet hem dan gewoon even geen aandacht geven als ie dat doet dan leert ie het wel af en stopt met druk doen.
Ze lopen inderdaad over de bodem vaak heel druk heen en weer en vragen om aandacht.
Op zo'n moment moet je dan totaal geen aandacht geven anders leert ie het nooit dat hij ook in zijn kooi moet.
Het klinkt misschien niet leuk maar het is wel het enige wat je kan doen.
En als ie eruit is krijgt ie wel alle aandacht dus dat moet hij gewoon even leren.

Groetjes, Paul

kira

hoi
Bedankt voor je reactie.
Ik zal het dan maar gewoon nergeren.

marinda

anna81

hoi hoi

Ik wil even inhaken op de vraag ik heb ook een valkje die dat deed.
Nu negeer ik hen consequent, maar dan gaat ie zo hard gillen/fluiten dat ie buiten te horen is. >:( Ik schaam me dood voor de buren. Zelfs zij horen het. :o
Hij zit samen met nog drie valkjes (eerst waren dat er vijf , er zaten twee jongen bij en die zijn nu weg). Dus het kan geen verveling zijn.
Wat moet ik doen negeren heeft geen zin. Ik haal em van narigheid als het te hard word er maar weer uit, anders word ik gek.

groetjes anna

Riny

Hallo Anna
Dat weet jouw valkje dat als hij alsmaar harder gaar schreeuwen jij hem toch zijn zin geeft.
Ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt om ze aan vaste tijden te laten wennen??Misschien dat regelmaat ook helpt.
Groetjes en succes Riny

kira

hoi
Ik lees ook wel eens iets van een doek over de kooi heen leggen.
Helpt dat ook of is dat zielig??
Lijkt mij wel eigelijk.

marinda

Riny

Hoy Marinda
Veel mensen hangen een doek over de kooi , ik vind eigenlijk dat ze het zo ook moeten leren.
Je kunt ook proberen om als ze in de kooi moeten wat nieuws te geven om te spelen.
Met een closet rolletje kunnen ze mooi spelen en het kost niets.
Als ze mooi stil zijn en jij maakt complimentjes op een lieve toon hebben ze heus wel in de gaten dat dit leuker is als een baasje wat streng nee zegt en dan resoluut de kamer verlaat.
Maar je moet wel sterk zijn want ze weten precies wat ze moeten doen om hun zin te krijgen
Heel veel succes en groetjes RINY :D :D :D