15 mei 2025, 01:22:10

Koppeltje valt elkaar soms aan

Gestart door RobjeH, 3 november 2004, 23:08:54

« vorige - volgende »

RobjeH

Ik heb sinds een paar dagen een ruime kamervoliere met daarin een koppeltje. Het was nog geen koppel, maar dat moet het wel worden eigenlijk, haha! Ze zitten vaak naast elkaar en als de ene gaat eten, gaat de ander ook. Soms zitten ze ineens heel dicht bij elkaar en dan schrikken ze er zelf van. Ze gaan elkaar dan een beetje happen en zo... niet zo lief! Is dat normaal? Ze zijn allebei uit het voorjaar, dus eigenlijk best jong. Wil ze zo graag lief zien!

Paul

Hoi Robby,

Zelfs het meest hechte koppeltje hapt wel een naar elkaar hoor dat wil helemaal niks zeggen.
Ze kunnen niet praten met elkaar en laten zo merken of ze iets niet willen bijvoorbeeld.
Ze kunnen zeker in de broedtijd heel erg naar elkaar toetrekken en gewoon dan een koppeltje vormen.
Als ze al naast elkaar zitten is dat al een goed teken.

Groetjes, Paul

RobjeH

Bedankt voor je reactie. De afgelopen twee dagen is het alleen maar erger geworden en lijkt het mannetje het vrouwtje steeds vaker te willen aanvallen. Niet echt hard, maar gewoon een keer happen. Ik vind dit zo sneu, want het vrouwtje is redelijk zwak. :(

Tara

Hoi Robbie,

volgens mij had ik ook al gezegd dat koppels vaak naar mekaar happen, hier ook hoor. Maar jij bent het toch met de lutino en de wildkleur als ik me niet vergis ?

Het is ook niet vast dat het een koppeltje is lijkt me, als ik nu Trudy (lutino pop) bij bijvoorbeeld Malaia (cinnamon gepareld witmasker) zou doen wordt dat ook geen koppeltje hoor.

En als het bekvechten is, is het echt normaal ;-).

Groetjes, Tara

Bryke

Dacht ik ook altijd, ze bekvechten wel eens maar ach dat kan toch geen kwaad. Helaas is het nu uit de hand gelopen en heeft ons grasparkietje het met de dood moeten bekopen. Zijn nek gebroken en zijn snavel was weg. Onze gras en valk zitten al 8 jaar samen in een kamer voliere en af en toe zaten ze te bekvechten. Ik zou dus geen risico meer nemen en ze apart zetten.

Annouschka

23 december 2004, 22:28:37 #5 Last Edit: 23 december 2004, 22:29:17 by Chewbakka
Hoi,

?? amaai, das dan wel een hele agressieve valkparkiet die jij hebt, heb ik nog nooit gehoord. ???
Wel al andersom gehoord, dat grasjes in de poten bijten van valkjes maar een valkje dat een grasje vermoord, nee nog nooit.

Dat van die 2 valkjes die elkaar aanvallen, het kan zijn dat ze alsnog een koppel worden, als ze samen gaan eten enz dan zijn ze volgens mij toch graag bij elkaar.  En bekvechten doen ze hier ook hoor, das heel normaal, zolang ze elkaar niet echt aanvallen, bv elkaar pijn doen, dan zou ik me er geen zorgen over maken.

groetjes
Annouschka

Bryke

Het rare is dat de grasparkiet altijd het felst was en daarom had ik dit zeker nooit verwacht. De valkparkiet was het tamst en het liefst van de twee. Dus hoe dit kan is mij ook een raadsel.