zijn eten en drinken bak niet kunnen vinden

Gestart door kira, 22 december 2004, 00:52:47

« vorige - volgende »

kira

hoi
Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik vandaag een valkparkiet gekregen.
Het is voor hem natuurlijk erg wennen maar ik maak me wel zorgen om het niet eten en drinken
hij probeerd steeds via een omweg bij zijn eten en drinken te komen maar dat lukt niet, terwijl hij echt wel de mogelijkheid heeft om er heen te gaan.
de stokjes in zijn kooi hangen goed en hij kan er zo heen.
Is het nu een idee om hem het eten op de grond te leggen?
zodat hij wel wat eten en drinken krijgt?
Of leert hij het vanzelf?
en moet ik hem daar niet mee verwennen
groetjes

Paul

Hoi Kira,

De eerste dag moeten ze altijd even wennen maar na een dag eten ze bijna altijd wel hoor.
Is het een heel jong valkje want het komt wel eens voor dat ze zelf nog niet kunnen eten dus let daar wel goed op.
Je kan in elk geval wel een handje zaadjes op de bodem strooien die vinden ze ook altijd wel.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Kira
Hoe oud is je valkje weet je dat???
Leg anders ook trosgierst op de bodem van de kooi.
Maar laat even weten hoe oud hij is aub.
Groetjes RINY

kira

hij is ongeveer 11 of 12 weken oud.
groetjes marinda

Paul

Hoi Kira,

Als ze 11 a 12 weken zijn moeten ze altijd wel zelf kunnen eten.
Ke kan inderdaad ook wat trosgierst neerhangen maar normaal moet je dat maar 1 keer per wek geven anders eet ie te weinig gewone zaadjes.
Eet hij nu ondertussen al wel zaadjes?

Groetjes, Paul

kira

ja hoor
ik heb nieuwe bakjes gekocht waar hij beter bij kan en nu eet hij heel erg goed.
alleen zonnebloempitten lust hij niet.


Marinda

Riny

Hallo Marinda
Dat is helemaal niet erg dat hij die niet eet, teveel zonnebloempitten zijn ook niet goed.
Daar worden ze veel te dik van.
Groetjes RINY

Paul

Hoi Miranda,

Ik geef al helemaal geen zonnebloem pitten ik heb daar veel problemen mee gehad en heb nu voer zonder zonnebloempitten er zitten er soms echt veels te veel in en zeker binnenvalkjes hebben dat helemaal niet nodig.
In een volliere kunnen ze wel wat hebben aan extra vetten maar binnen worden ze er veelt te vet van dus is het helemaal niet erg als ze die niet eten zoals Riny al zei.

Groetjes, Paul