18 april 2024, 09:32:57

kaal op zijn koppie

Gestart door kira, 21 december 2004, 21:27:05

« vorige - volgende »

kira

ik heb sinds vandaag een jonge valkparkiet.
maar ik heb hem eens goed bekeken nu zie ik dat hij wat kale plekjes heeft.
is dit normaal omdat hij nog jong is?
Groetjes marinda

Karin

Is het een lutino ? Geel met oranje wangetjes ? Dan hebben ze vaak een kaal plekje achter de kuif, helaas. Dit gaat niet meer weg.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

22 december 2004, 05:49:07 #2 Last Edit: 22 december 2004, 05:49:54 by Paul
Hoi Miranda,

Jonge vogels kunnen nog later een hoop veren erbij krijgen soms hebben ze ook kale plekjes omdat ze door de ouders zijn kaalgepikt op sommige plaatsen.
Vooral in de nekjes en op de kopjes gebeurd dat vaak helaas :-(
Dus behalve dat kale plekje wat Karin bedoeld kunnen ze op andere plaatsen soms ook niet goed in de veren zitten.
Maar dat komt dan altijd wel weer goed hoor.
Heb je geen foto van je valkje die je hier neer kan zetten?
Dan kunnen we kijken hoe het kale er uit ziet misschien.

Groetjes, Paul

kira

hoi
Bedankt voor de reacties
hij heeft een geel koppie met oranje wangen/
ik zal een foto plaatsen binnen kort.
hij is nog erg schuw en kan ook nog niet echt met mijn hand er in zijn kooi. logisch natuurlijk ik heb hem gister middag gekregen.
Zo snel die wat rustiger is en wat meer is gewend maak ik een mooie foto van hem.
De man in de dieren winkel zij dat het komt omdat hij nog zo jong is (11\12 weken.
marinda

Karin

Hm, typisch een verkooppraatje. Een valkje van 11 - 12 weken is al behoorlijk "oud" voor de verkoop. Het kan dus ook niet meer van plukken komen, want handelaars kopen die valkjes op nadat ze uit het nest komen, en de veren zouden allang bijgegroeid zijn. Het tammaken zal nog een hele kluif voor je worden. Je moet veel gedult hebben en vooral doorzetten. En wees de volgende keer verstandig : koop een valkje bij een particuliere kweker. Die zijn in de meeste gevallen al tam als je ze krijgt en zijn met veel liefde groot gebracht.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves