12 mei 2025, 01:20:09

kleur kuifje

Gestart door Ivy, 5 januari 2005, 17:08:36

« vorige - volgende »

Ivy

Hallo.
Mijn Nicky zit al twee weken in de jeugdrui (ze is 5 maanden oud). Ze verloor nog geen staartpennen, maar wel een aantal kuifveren en een kussenvol andere veren. De nieuwe kuifveertjes komen er al uit, en ze schijnen hetzelfde kleur te zijn - grijs. Kan ik er van uit gaan dat het een popje is als de kuifje grijs blijft of kunnen mannetjes ook een grijze kuifje hebben? Ze ziet nog hetzelfde uit dan op mijn handtekening.
Bedankt alvast, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

antoine

hoi,
als haar kuifje en haar gezichtje na de rui nog grijs zijn dan kun je er van uit gaan dat het een popje is hoor!
nog veel succes!
groetjes antoine

Tara

Hoi,

vergeet niet dat mannen ook grijze veren tussen de gele hebben, is het een wildkleur trouwens? Want het is niet bij elke mutatie hetzelfde principe.

Als het een wildkleur is, en het zijn exact dezelfde, is het volgens mij een pop, want poppen hebben totaal andere kuifveren dan een man, van een pop zijn ze doffer van kleur, bij een man feller, zelf het grijze gedeelte.

Groetjes, Tara

boezempje

hai

ik weet het niet ik heb ook een wildkleur 3zelf en als ik dan naar mijn dingo kijk die is van 10-06-2004 en is ook bijna donker van kleur op zijn koppie en als je dan naar kuifje en fozzie kijkt zie je het verschil.soms denk ik dingo is een pop als ik naar het uiterlijk kijk maar let ik op zijn gedrag jaa dan is het een man breed lopen mooi fluiten enz enz,

dit is dingo

fozzie en die is van 23-04-2004

kuifje die is bijna een jaar

gr essie

Ivy

Hoi Tara.
Het is inderdaad een wildkleurtje, alleen heeft ze wat witte vlekjes op haar hoofd, ws split voor bonte heb ik gehoord. Tot nu toe heeft ze nog geen gele veer in haar kuif en in de hulsjes die nu op haar koppie nog zitten zijn ook alleen grijze veertjes.
Verliezen valkjes in hun jeugdrui ook grotere veren (staart, vleugels)?
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Tara

Hoi,

ze verliezen alles hoor :-). Maar het groeit gewoon snel aan dat je vaak sommige dingen niet merkt, dat de staart ruit merk je erg goed, valkjes in de jeugdrui (vooral mannen hier) zijn echt geweldig met hun staart, die is dan ook erg slordig, maar zodra ze uit hun rui zijn hebben ze een prachtige staart :-).

Volgens mij heb je'n popje, en idd, split voor bont aan die gele vlekjes te zien, knap :-).

Groetjes, Tara