10 mei 2025, 22:10:58

Opaline Witte Geelwang

Gestart door Ed, 20 december 2004, 13:33:26

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Allemaal

Weet iemand hoe deze er uit moet zien is daar ergens een foto van te vinden of is hij zo bijzonder dat hier niks van te vinden is.  :D

Groetjes
Ed

Marianne

Hoi Ed,

Volgens mij is Opaline de nieuwe benaming voor geparelde, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Witte zal wel duiden op een lutino i.p.v. een albino omdat een albino geen gele wangetjes kan hebben.

Dit is mijn gedachte erover, een foto heb ik er niet van.
Misschien dat iemand anders je eraan kan helpen.

Ik denk dus dat het een andere benaming is voor een geparelde lutino geelwang....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ed

20 december 2004, 15:23:29 #2 Last Edit: 20 december 2004, 15:24:00 by Ed_V.
Hoi Marianne,

Dan staat hij hier op de site dan moet dit hem wezen. Omdat jij meschien denkt dat het gepareld moet wezen.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutageelwang.htm

Komt dit veel voor of is het apart deze mutatie.

En wat zou deze dan moeten kosten.

Groetjes
Ed

Marianne

Hoi Ed,

Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien maar ik weet niet of ze zeldzaam zijn.
Ik kan ook zo niemand opnoemen die er wel eentje heeft, misschien Lique en Peter want die hebben waarschijnlijk ook de foto op de site gezet.
Ik zou ook niet durven zeggen wat de prijs zou moeten zijn, veel waarschijnlijk..... :-/

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ed

Hoi Marianne,

Bedankt voor de informatie meschien dat Peter en Angelique. Hier een antwoord op willen geven.

Groetjes
Ed

Anita1

;) hoi ik weet dat suus er 1 heeft.
ze heeft hem in belgie gekocht.
het is een geparelde lutino geelwang.de kosten liggen rondom de 100 a 150 euro.
gr anita ;)

Ed

Hoi Anita,

Dan denk ik dat morgen toch maar even gaat kijken want ik kan er zo een kopen voor 75 euro. Dus dat is een koopje dan bedankt voor de info.

Groetjes
Ed

Anita1

wauwww gelijk doen hoor.laat je dan wel een foto zien hier?
hardstikke leuk voor je! knuff anita ps zie je im hier even.

Ed

Hoi Anita,

Ik was dus telaat he deze was even gauw verkocht aan een ander voor 150 euro dus pech. Maar uiteraard heb ik van daag een nieuwe aanwinst. En hij staat zodadelijk in mijn dagboek en in aanschaf omdat niet iederen mijn dagboek leest. En ik hem toch wil laten zien.

Groetjes
Ed

Lique

11 januari 2005, 16:58:05 #9 Last Edit: 11 januari 2005, 16:58:52 by Angelique
Hoi Ed,

Ik zie dit onderwerp nu pas.
Maar inderdaad, een lutino wordt ook vaak nog een witte valk genoemd.
Opaline is de nieuwe benaming voor gepareld.
Hieronder zie je een foto van een opaline lutino geelwang:

Deze mutatie ligt rond de 100 euro. Zelf heb ik deze niet in mijn bezit, alleen een geelwang cinnamon.

Ed

Hoi Lique,

Als nog bedankt voor je reactie maar zoals je kon lezen was ik al te laat voor deze ik had geen vervoer. Maar ik heb nu wel een mooie cinnamon geelwang genaamd Sandrita en staat in aanschaf. Maar deze had ik wel echt mooi gevonden hoor maar helaas het mocht niet.

Groetjes
Ed